En golfblogg

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Menyen er på toppen heile veien i min chrome 🤔
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: En golfblogg

Post by furu »

Ville droppet adsense annonser. Kjør helt uten annonser av den typen. Det er 70% svindel og phishing. Prøv heller å få noen ekte annonsører etter hvert hvis du har ok lesertall. Betalt samarbeidsinnhold er også en bedre vei å gå. De annonsene du har nå gjør at en blogg/nettside ser litt useriøs ut.

Forsiden scroller hakkete. En blogg av den typen du ønsker å ha bør kanskje ha et veldig enkelt utseende. Det temaet du har valgt har en stil som er veldig populær for firmanettsider. Bare min anbefaling.

Koblingen til "More about me....." går til en passordsikret side hos deg.

På et av innleggene står det "Example Ad #2 (only visible for logged-in visitors)". Luk ut småfeilene. Sånn som logoen oppe til venstre som ikke vises.

Når du skriver om baner starter du alltid med "Playing" og så banenavn. Finn et navn til en form for serie artikler om banebesøk. Played. Courses. Og skriv det på samme måte hver gang. Feks. "Played - Carnoustie, Scotland". Eller kanskje "Played | Carnoustie, Scotland" Andre tema kan ha lignende stil. Practice. Travel. Tournament.

Du kan gjerne ha gjennomgående tema eller overskrifter innen disse. Banebesøk kan avsluttes med noe sånt som "Would I play it again?" eller lignende.

Det er grådig mange bilder i teksten. De kan ikke gjøres større i feks Lightbox. Hvis du vil vise fram mange bilder så gi dem navn og lag en form for mosaikk eller slideshow. Vis fram hovedpunkt - de beste bildene - i teksten.

Bruk gjerne mennesker på bildene. Og sentrer bildene som står på høykant. Nå står de til venstre.

Widgetområdet til høyre er bortkastet. Ha et søkefelt i toppmenyen og link til et par kategorier, og dropp høyremargen. Kjør single column tema i Wordpress.

Innleggene har passe mye tekst. De blir bare veldig avbrutt med masse bilder og derfor en anelse dårlig flyt i teksten. Jeg ville kjørt en form for info om banen.
- How to get there
- Greenfee
- Visitor rules
etc

Ha det som en fast greie slik at folk kan sammenligne banene. Da kan du også indeksere dem. Feks etter land. Etter pris.

Alt dette kan være feil, men jeg prøver meg nå med noen råd :) For øyeblikket har jeg faktisk en blogg med 500.000 besøkende i året. Sikter mot 1 million i år, men det skal holde hardt.

Husk at golfmarkedet på nett i Norge er ekstremt smalt. Det er fornuftig å skrive på engelsk, men da må du sjekke staving litt grundigere ;)

Min prioriteringsliste ville vært;
Kutt annonsene
Bytt tema til noe enklere
Fiks småfeilene (plassholdere, logo som ikke vises osv.)
Instagram @christianfuru
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Hei Christian!
Takk for gode tilbakemeldinger. Skal prøve å få orden på en del av dei tinga du nevner. Det er mykje å sette seg inn i for en som er ny i blogg sammenheng. Har tenkt på å få til samarbeid, men må komme litt over terskelen for å faktisk ta kontakt. Mange gode innspill som eg kjem til å ta med meg :)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: En golfblogg

Post by furu »

Hvis du vil samarbeide med noen så vent til de kommer til deg. Jeg jobber med wannabe influensere hver dag. Det kan være litt slitsomt. Jobb med innhold og profilen din, så kommer de.
Instagram @christianfuru
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: En golfblogg

Post by furu »

Pent design. Lesbart. Funker på mobil også.

Old Course er en fin bane. Litt høyt priset, men mer givende runde enn Millenium/Laguna/Pinhal.
Instagram @christianfuru
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Takk for det

Old Course er min favoritt i lag med Victoria. Millennium, Pinhal og Laguna er greie baner viss en ønsker en pakke
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

To nye poster ute
http://theaveragegolfer.net
azazel
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 228
Joined: 07 Jun 2018, 15:12
Hjemmeklubb: Fana
Has thanked: 8 times
Been thanked: 30 times

Re: En golfblogg

Post by azazel »

Anbefaler at du tar en til runde på navnet.

TheAverageGolfer er navnet til en vlogger på youtube som allerede har 25k+ subscribers. Han reklamerer også for www.theaveragegolfer.com, men ser ut til å ha glemt eller gitt opp den siden for den er ledig for øyeblikket.

Med samme navn kommer du nok til å havne bak ham på alt av nettsøk etc. Blir også et problem hvis du får suksess at allerede er en med samme navn. Tipper på at sponsorer etc er mer skeptisk til å gi til en til med samme navn.

I tillegg er ikke navnet særlig unikt, det vil fort komme bak svært mange andre golfartikler etc som har dette navnet i seg. Gjorde nettopp et google-søk på "the average golfer" og fikk 160.000 resultater.

Er faktisk så lite unikt at fyren nevnt over ikke har dette som twitter, instagram og facebook konto, for det var allerede tatt av noen andre.
Jeg tipper feks at ikke Apple hadde kalt seg dette hvis de hadde startet selskapet i dag. Da hadde de druknet bak millioner av andre nettsider som skriver om noe litt annet... :)

Forøvrig er du ikke average med HC på 6! :) Gjennomsnitts HC for menn i Norge var 22 i 2014, sikkert enda litt høyere nå. Og i USA er det offisielle gjennomsnitts HC 15, men det anslås å være 10 høyere hvis man regner med alle som ikke er registrert med HC.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Hei. Takk for konstruktiv tilbakemelding. Har faktisk vert innom tanken, men har til gode å gjere research på det. Noken gode tips til navn?
Fromthebunker?
Inthebunker?
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: En golfblogg

Post by furu »

Litt enig i det med navnet. Ikke på grunn av søk, men originalitet.

Ingen søker på "average golfer". For å komme bra opp på søk, må du ha relevante ord og fraser som H1 og H2. Altså hovedoverskriften H1 må være noe folk vil vite mer om. Feks banenavn, køllenavn ved utstyrstest eller litt lengre fraser som "where to play golf in France". H2 er den nest største overskriften og den du bruker i avsnittene nedover bloggposten din. H2 må også inneholde noe relevant, og en eller to av dem består gjerne av det som er hovedtema i artikkelen.

Eksempel
H1 - Played | Old Course Vilamoura (ideelt sett burde søkeordet stå først, og da ville det hete "Old Course Vilamoura | Played", men så SEO optimalisert har du kanskje ikke tenkt å være)
H2 - Old Course Vilamoura - the club house
H2 - Old Course Vilamoura - Would I play it again?

Navn? Kanskje holde fast på et eller annet med "*****golfer"?
Exploring golfer
Regular golfer
Normal golfer
Norwegian golfer
Superstitious golfer
Supernatural golfer
Travelling golfer
Quiet golfer
Relaxed golfer
Soulsearching golfer

Så - samtidig som jeg er litt enig i det med navnet, er det ikke avgjørende for synlighet.
Instagram @christianfuru
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Har hatt litt fokus på SEO, men ikkje veldig. Bør kanskje bruke meir tid på det i tillegg til å finne eit anna navn. Tusen takk for gode tips. Fortsatt veldig ny innen blogging ;)
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: En golfblogg

Post by furu »

Her kan du sjekke hva nettsiden din ranker for. En form for statusrapport. https://neilpatel.com/

Google Trends forteller deg litt om hva som er riktig å skrive om. Hvilke ord du bør bruke. https://trends.google.com/trends/?geo=NO

Du bør egentlig bare fokusere på overskriftene dine. Wordpress fungerer bra med SEO.
Instagram @christianfuru
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Har kjøpt domene norwegiangolfer.com, så det blir endra etterkvart. I mellomtida, så kan dei som ønsker lese om The Dukes utafor St Andrews her:
http://theaveragegolfer.net/2020/02/16/ ... es-played/
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: En golfblogg

Post by emerica »

Post Reply