Nedslagsmerker

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Nedslagsmerker

Post by Jumper »

Et par dager etter at banene har åpnet her omkring, ser jeg at flere av klubbene har lagt ut meldinger om at det er massevis av ureparerte nedslagsmerker på greenene. Hva er det som feiler folk? Det er da i egeninteresse også at greenene holdes i best mulig form? Det tar ikke mange sekundene å bøye seg ned og reparere dette. Og mens du har tatt frem gaffelen, fiks gjerne et ekstra også. Spillehastigheten går ikke ned noe av den grunn. :x

Kan ikke si jeg har lagt merke til noengang å ha spilt med folk som bevisst ikke gidder å reparere nedslagsmerkene sine. Hvem er disse folka? Det er åpenbart mange av de.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Nedslagsmerker

Post by Jumper »

Meland kom med nok en melding i dag om merkene, og Romerike Gk (Aurskog) skal ha repareringsdugnad på greenene i morgen tidlig, etter èn dags åpning! Meland kunne også berette at det var en del spillere som spilte uten å betale med Vipps, som er eneste mulighet når proshop er stengt. Bare å gratulere folk! :shock:
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nedslagsmerker

Post by kevin »

Jeg har også sett slike oppfordringer, senest fra Sandefjord gk. Er nok ikke et nytt problem, men man merker kanskje mer av det nå når trykket er så stort på banene i påska? Jeg ser det hver gang jeg spiller, og fikser alle de jeg ser. Det hender at noen jeg spiller med ikke reparerer sine. Litt usikker på hvorfor. Kanskje de er så opptatt med andre tanker at de glemmer det? Eller at de ser dårlig og ikke ser merkene? Jeg sier som oftest ingenting, men fikser de bare om andre "glemmer" det. Kanskje jeg håper at de skal skjønne det da. Men det har hendt at jeg har minnet folk på det.

Har også inntrykk av at om greenene ikke er tipp topp, blir det oftere merker som ikke fikses. Kanskje fordi man ikke bryr seg like mye da, eller at de er vanskeligere å se. Om det er mye sand på greenene, forstår jeg at de kan være vanskeligere å se. Men det er alltid like viktig å reparere.

Det sies at man har kommet tilbake til golfen nå, folk som ikke har spilt på en stund. Kanskje det påvirker de litt slappe holdningene/rutinene?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Nedslagsmerker

Post by kevin »

Jeg reparerte minst 5 per green på Skjeberg i går, og mine spillepartnere fikset også noen. Vi tok altså langt over 100 merker :!:
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Nedslagsmerker

Post by Jumper »

Jeg spilte Bjørnefjorden i går kveld, og la ikke merke til mye nedslagsmerker. Det virker som om folk har skjerpet seg der. Nye skilt med instruksjon om hvordan man reparerer ved hver green, har sikkert også hjulpet.
Post Reply