Fade/Draw

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
User avatar
eaglebooger
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 271
Joined: 12 Jan 2009, 14:56
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Fade/Draw

Post by eaglebooger »

Ser dette i quizzen, og er ganske interessert i det da...
For, som Marius skrev, så er en ball som starter høyre en push, og så langt er jeg jo enig.
Men, det som jeg tror de fleste kaller en draw er der man stiller seg opp og sikter til høyre for målet, så lukker man køllebladet mot målet og svinger og følger linjen til høyre for målet... Ballen vil jo da starte på den linjen også (forhåpentligvis) skru seg inn på målet.

Og da mens jeg skriver dette skjønner jeg jo at det er riktig at det er en draw, for den starter på linja, men kommer seg inn mot målet. Eller?
Mens en ball som starter høyre for linjen for så å skru seg tilbake over linjen og inn mot målet er da en pushdraw?
Obey your Beer!
Alle på venstre side av green bør fløtte seg, her kommer en hooker...
I bæggen: Sjokomelk
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Fade/Draw

Post by bjermis »

eaglebooger wrote: Men, det som jeg tror de fleste kaller en draw er der man stiller seg opp og sikter til høyre for målet, så lukker man køllebladet mot målet og svinger og følger linjen til høyre for målet... Ballen vil jo da starte på den linjen også (forhåpentligvis) skru seg inn på målet
akkurat. Det er en draw. Men hvis du da slår det slaget til høyre for det målet du sikter på så blir det en pushdraw.. correct me if I`m wrong
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
MariusØverås
Rookie
Rookie
Posts: 40
Joined: 06 Jan 2009, 22:21

Re: Fade/Draw

Post by MariusØverås »

Stemmer... Hvis man gjør som det ble beskrevet først her, så starter man jo ballen rett, ergo er det bare en draw. En pushdraw er altså et slag som man først dytter litt ut til høyre, og som så skrur tilbake mot den ball-mål linjen.
Post Reply