Golfsnakk Golfserie 2009

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Får oppdatere litt på scoreboardet innimellom regelpraten :)

Ting begynner å ligne noe nå(rent kodemessig), har fått på plass veldig mye av det som foregår i skyggen og det gjenstår stadig mindre.Det blir litt arbeid på det kosmektiske etterhvert. Endel av linkene er kanskje litt vanskelig å se, men navn kan klikkes, og turneringsnavn under spillerinfo er klikkbart. Det er alt veldig interconnecta :)

Ting begynner å bli veldig enkelt og jobbe med, alt registreres med point/click/inntasting av nødvendig data.

Men sjekk selv og påpek gjerne hva som feiler og stinker osv.

http://rtcw.no/list_local_tournaments.php
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

Ser ikke noe Golfsnakk Golfserie 2009 der jeg...
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Iom at vi ikke vet når ting starter, hvem som er med, hva logo vi skal ha så syntes jeg det er litt tidlig å definere den turneringen.

Dette var bare for å vise litt funksjonalitet.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
jallajalla
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 21 Feb 2009, 16:31

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by jallajalla »

hello, hva med de som spiller seg ned fra kl.2 til kl.1? hvordan løser man det?
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

jallajalla wrote:hello, hva med de som spiller seg ned fra kl.2 til kl.1? hvordan løser man det?
Tror vi kom frem til at man skal kunne velge hvilken gruppe man vil spille i....? Stemmer dette StianM ? Har ikke helt fått med meg progressen i denne tråden :)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Hoi.

Teoretisk sett er det nok mulig å flyttes fra en kategori til en annen om man spiller seg ned tilstrekkelig i hcp, dog om det er noe som vi velger å gjøre er en annen sak. Alle kan velge å spille i den gruppen de måtte ønske, om spillet er på vei opp i skyhøy fart nedover mot singel er nok slagspill-gruppa noe å joine. Om du er jevn på middelshcp kan det kanskje være fordelaktig å velge stableford-gruppa og prøve å hevde seg der.

Dette sies utifra en stanse om at man har slagspill og stableford-grupper, men det skal sies at vi ikke er helt i mål enda.Netto kan være et alternativ.

Men dette kommer vi frem til etterhvert, men skulle gjerne hatt litt flere innspill på de punktene vi har.

Ellers ser jeg at det er notert ned premiering på facebook gruppa, det er sikkert en fin gest, men man må tenke på at dette i utgangspunktet er en turnering som vi overlater alt ansvar til spilleren selv ved at rett score innmeldes.Med premier _KAN_ noen driste seg til å gjøre noen uetiske valg på banen om man ligger faretruende nærme sesongseier.

Jeg vet ikke hva dere andre mener om dette, og om det er noe å bry seg om?
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by Goofy »

Jeg ser ikke behov for premier.

Jeg er heller tilhenger av at vinnere utmerkes her på Golfsnakk. Gjerne en "hall of fame" eller noe i den duren.

Og så kan vi trøste oss med at alle golfspillere er sin egen dommer og juks forekommer ikke :!:
-g-
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by JanB »

Vedrørende premier:

Jeg kommer til å gi den som ligger nederst på lista gratis PRO-time.

Reise og opphold hit til Costa Blanca beskostes av den enkelte ....hehe
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

dæven, med janbs protime-premie vil jeg ikke se bort fra en fot-chip selv! :o

Utover det så er jeg enig med goofy, heder og ære her på forumet og andre steder veier tungt det også.

Men for å få litt fortgang i planleggingen her så slenger jeg frem noen punkter som kan angripes eller tomles opp.

2 klasser, stableford og slagspill
- Folk avgjør selv gruppe, men det er en øvre grense for hva HCP en spiller kan ha for å delta i stableford(?)
- Folk blir i gruppa de starter i uavhengig om de går fra 17 til 3 i hcp gjennom sesongen.

X antall runder, med diverse fordelinger av vinnere(uke/måned(utifra hva vi kommer frem til som måned :) ), og seff sesongvinner.

Spill så mange runder du vil ila en runde(jeg mener vi trenger en øvrig grense grunnet at mulige runder iløpet av en uke varierer fra person til person), og plukk ut din beste.Innmelding av runder kommer vi tilbake til.

Statistikkvinnnere : slag, birdies, pars, hio, eagles, gir, fw.treff etc..

Vanlige golfregler følges uten unntak.

Dette er mitt syn, kom med deres og la oss kjøre litt ordenlig debatt og få ting spikra.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply