Golfsnakk Golfserie 2009

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Takk for bred enighet stooy :)

Ang. registrering av runder så driver jeg og mekker på et fult fiks og automagisk system for registrering av runder, hvor brukere selv kan registrere og så approver vi de.

Just for info :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

stianm wrote:Takk for bred enighet stooy :)

Ang. registrering av runder så driver jeg og mekker på et fult fiks og automagisk system for registrering av runder, hvor brukere selv kan registrere og så approver vi de.

Just for info :)
Nice! Godt insj! :D Snakker vi en webside som brukergrensesnitt da?
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Yepps.

Driver og styrer med det nå, kommer tilbake med informasjon etterhvert. Skal ikke ta mange dagene før det er oppe og klart til debugging :>
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

stianm wrote:Yepps.

Driver og styrer med det nå, kommer tilbake med informasjon etterhvert. Skal ikke ta mange dagene før det er oppe og klart til debugging :>
Hehe :) Bra det..
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Og 2 dager etterpå begynner koden å ligne på noe.

Kan nå registrere ny turnering og spillere, samt knytte disse sammen og registrere runder.Litt småtweaking igjen men snart klart for litt testing.

Features so far :
Registrere turnering med div informasjon
registrere spillere med div informasjon
knytte spillere til turnering
registrere runder på spiller på turnering X
Tabelloversikt turneringer både på slag og stableford.

Har ikke fått tenkt så mye over selve oppsettet på turneringen da tiden har vært viet php og mysql.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

Høres meget bra ut stianm! :) Gi en lyd når det er klart for testing :)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Det blir veldig snart, men akkurat nå må jeg bort fra pc`n før jeg gror fast her :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

stianm wrote:Det blir veldig snart, men akkurat nå må jeg bort fra pc`n før jeg gror fast her :)
Burde jeg også gjort...
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by Goofy »

Flott tiltak !

Jeg foreslår 2 klasser:

En stableford klasse fra f.eks hcp 12 og oppover

En netto slag for de under hcp 12.

Ved å innføre netto slag vil man langt på vei eliminere de forskjeller som det er mellom ulike baner (banens par, vanskelighetsgrad, svart/hvit/gul/rød tee osv). Det må forutsettes at banen som benyttes er slopet.
-g-
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Det er mange ideer ute nå om spilleformer for slagspill, og netto er helt klart ett av de heiteste valgene grunnet de argumentene du selv ga goofy.

Jeg er selv en mid-handicapper, så melder meg selv ut av hvordan slagspill biten skal fungere.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 85 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stooy »

Går med prototypen her? :D
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Jobber stadig med den, bare litt i skyggen for tiden.Det meste koden er på plass, nå gjelder det bare å freshe opp littegrann..

Men dere kan jo se på resultatene fra "serien" så langt

http://rtcw.no/select_local_tournament.php?id=7

Her er turneringlista : http://rtcw.no/list_local_tournaments.php

Akkurat nå er det som du ser funksjonelt, og stort sett det. Skal pimpe opp ting mer.. MEN, dette er kun et alternativ til f.eks excelark osv. Jeg lager bare dette for...at jeg ikke har bedre å gjøre :) Men om man vil benytte det så gleder det bare meg :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Golfsnakk golfserien 09

En uhøytidelig serie for oss andre

1.1 HVA

Golfsnakk Golfserien 09 er en uhøytidelig serie som er åpen for alle spillere i alle aldre uavhengig av geografisk tilhørlighet.Serien er lagt opp på samme måte som en fotballiga, slik at det spilles 1 tellende runde iløpet av en uke.Denne kan spilles når som helst i inneværende spilleuke.

Antall runder er ikke bestemt enda, men gi går for en sesonglang serie.

1.2 Hvor

Hvor du enn er. Det eneste kriteriet er at det spilles på en bane som er i henhold til banebestemmelsene utifra valgt klasse.

1.3 Hvordan

Iløpet av hver spilleuke har du fra mandag-søndag å spille en runde på.Resultatet leveres inn innen midnatt natt til mandag.Enhver runde som spilles må ”avtales” på forhånd av hver spiller, som betyr at man ikke kan spille 6 runder og plukke ut den beste hver uke.Dette går ut på det samme som ved å spille en hcp tellende runde i NGF systemet, man bestemmer seg på forhånd.

Hvordan resultatet leveres inn er detaljer vi vil komme tilbake til, men det blir mest trolig via golfsnakk.no.


1.4 En innlevert score består av (denne lista er ikke ferdig):

Antall slag ( for slagspill)
Stableford poeng ( for stableford)
Antall Birdies
Antall Eagles
Antall HIO
Antall FW treff
Antall Putter


1.5 Annet

Iløpet av serien vil vi ha delvinnere, dette er inntil videre følgende :

Rundevinner
Månedsvinner
Serievinner

Utover dette vil det trolig bli vinnere i forskjellige grupper basert på statistikk utifra 1.4 punktet.

Annet 2
Resultater vil være tilgjengelig på web forløpende ettersom resultatene tikker inn.

Dette er en uhøytidelig turneringsform for spillere som vil at selskapsrundene skal bety noe mer enn statistikk, men det betyr IKKE at man ikke skal ta det alvorlig om man velger å være med.Hele dette opplegget er basert på frivillig arbeid fra alle involverte, og økonomisk for de som finansierer premiene.Det det derimot betyr er at vi må ty til vanlig ærlighet når det gjelder innrapportering av resultater og at den tellende runden spilles etter golfens regler.



Banekrav er fortsatt et punkt vi jobber med, og detaljene burde være på plass om kort tid.




------------------------------------


Kjør nødvendig debatt!
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by JanB »

Det var et par punkter her vi må få avklart noe mer.

1.) Rundevinner = Ukesvinner. Her må vi kunne diskutere om man kan gå flere runder og la den beste telle. Vi skal jo tross alt oppmuntre til golfspill.

2.) Vi må bestemme hvor mange runder som skal telle i en Månedsvinner. Definitivt må det være mer enn en runde. Mitt forslag er at man må ha deltatt i minst 2 uker og at det skal være de tre beste resultatene innenfor måneden som skal legges sammen.

3.) Serievinner (vinner av sesongen). Her har vi jo ikke landet på om vi har 2 serier eller bare 1. Det opprinnelige forslaget var at det er en serie fram til sommeren og en serie på høsten. Mulig sesongen er for kort i Norge til dette.
Dernest må vi lande på hvor mange runder som skal inngå i en serievinner.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
Goofy
Forumvant
Forumvant
Posts: 50
Joined: 10 Jan 2009, 15:57

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by Goofy »

1.) Rundevinner = Ukesvinner. Her må vi kunne diskutere om man kan gå flere runder og la den beste telle. Vi skal jo tross alt oppmuntre til golfspill.
Enig, men det bør vel innføres krav om at resultat for hver runde må rapporteres samme dag som runden er innmeldt (evt påfølgende dag). Dette for å unngå at jeg venter med å rapportere min kanonrunde til kl 2359 søndag kveld :lol:
2.) Vi må bestemme hvor mange runder som skal telle i en Månedsvinner. Definitivt må det være mer enn en runde. Mitt forslag er at man må ha deltatt i minst 2 uker og at det skal være de tre beste resultatene innenfor måneden som skal legges sammen.
Enig !
3.) Serievinner (vinner av sesongen). Her har vi jo ikke landet på om vi har 2 serier eller bare 1. Det opprinnelige forslaget var at det er en serie fram til sommeren og en serie på høsten. Mulig sesongen er for kort i Norge til dette.
Foreslår 1 serie, kanskje moro med en play-off på tampen :?:
-g-
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

1) Trengs det egentlig rundevinner ? Det er jo bare snakk om 1 resultat.Da er det mer givende å ha månedsvinner iom at det er flere tellende resultater.

Ang. antall runder må syntes jeg det burde være ett tak på antall "forsøk". Noen her kan sikkert spille 7 runder ila uka, mens andre bare får dytta inn 2. Da burde det iallefall være ett tak på maks 3 runder i uka hvor beste resultat teller. Tallet 3 er bare et eksempel, men for rettferdighetens skyld mener jeg at det burde være et tak. Ellers helt enig at hele poenget er oppmuntring til å spille golf.

2) Månedsvinner, er det ikke bare å ta utgangspunkt i de 4 rundene en måned består av ? ( Her tar jeg for gitt at alle spiller en runde i uka. Skulle man ha frafall en uke så må vi finne en formel på hvordan man skal fastsette ett resultat. Gj.snitt +- X antall slag/poeng eller.no)

3 ) Serievinner slik jeg ser det er vinneren av de seriene vi definerer(st.ford, slag/netto etc.) Har vi 2 serier har vi 2 vinnere.
Ellers seg jeg på serien som en sesonglang sak uten avbrudd.

Når det gjelder hva min opprinnelige tanke var så se på hele serien som en fotballliga hvor det spilles X antall runder, og den som har minst slag/flest poeng når alt er ferdig vinner. Det spilles som i fotball 1 runde i uka, hver uke, hele sesongen.

Ikke se på det siste punktet som en fastsatt base, det var bare for å forklare hvordan jeg ser for meg opplegget.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by JanB »

Etter dagens runde (+6) har jeg tenkt litt igjen. Det å melde inn før runden kommer ikke til å fungere. Vi har ingen kontrollmulighet og det blir bare tull. Vi må la spillere få lov til å spille så mange runder i løpet av uken som vedkommende ønsker. Det beste resultatet teller.

Månedsvinner: Her må vi sette som krav at det må være minst 3 runder som gir gjennomsnitt. Altså de tre beste rundene teller. Snittet herfra er resultatet.

Serievinner: Jeg støtter at det blir bare 1 serie. Derimot oppfordrer jeg at for å være en serievinner MÅ man ha deltatt i minst 4 måneder. Altså 4 tellende månedsresultater. (de 4 beste månedene teller)

Tror vi nærmer oss et komplett regelverk nå
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Enig at runder ikke skal innmeldes på forhånd, men at man tar den beste fra X antall runder.Men jeg mener fortsatt at tallet X skal spesifiseres da ikke alle kan spille like mange runder iløpet av en uke.

Månedsvinner : Den som har lavest score/mest poeng ila en måned med sine 4 registrerte runder. Ser ikke noen grunn til å ha noen gj.snitt o.l, du har 4 runder, den som har best resultat vinner.Hvorfor gjøre det mer komplisert ?

Det samme gjelder serienvinneren, den som har mest poeng/lavest antall slag vinner :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by JanB »

flott at vi har spikret at man ikke må melde inn runde på forhånd.

Det gjenstår nå å definere hvor mange runder som skal være tellende. Mitt forslag gikk ut på at man måtte ha minst 3 runder i en mnd. Det er måneder med 4 og 5 helger. Dersom vi spikrer 4 runder slik du gjør, faller altså de ut og kan ikke bli månedsvinner om man bare rekker 3 runder. Derfor var forslaget mitt at man tok gjennomsnittet eller summen av de tre beste rundene. Oppad tror jeg det ikke er ønskelig med et tak på hvor mange runder man kan melde inn. Det er jo bare å ta de tre beste rundene.

Når det gjelder sesongvinner må vi se på hvor mange tellende måneder de må ha vært med. Også her går jeg for minst 3 måneder. Det betyr at man må spille minst 9 runder for å kunne være sesongvinner.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfsnakk Golfserie 2009

Post by stianm »

Slik jeg ser det legger vi opp til X antall runder som er delbart på 4, så sitter man igjen med en x antall teoretiske måneder.

Da har vi si 20 runder = 5 måneder x 4 runder. Deretter har man 4 tellende runder pr.måned(så fremt man faktisk får spilt 4 runder i måneden, noe jeg tar for gitt)

Jeg heller fortsatt på et tak på antall forsøk man kan ha ila en runde, noen spiller 12 runder, andre får spilt 2.Det blir litt feil syntes jeg.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Post Reply