Pro Found putter til salgs

Alt uten en passende underkategori diskuteres her, samt antigolf-tema.
Post Reply
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Pro Found putter til salgs

Post by Matshino »

Tenkte jeg skulle selge min Pro Found putter til noen som klarer å bruke den. Den står nå og samler støv i stua, jeg har bare brukt putteren på 9 hull, men fant for ut at dette ikke var noen putter for meg fordi jeg kun fokuserte på strekene, og putten ble alltid et par meter for kort..
Kan legge ut bilder om dette er ønskelig :)
Pris: 500 + porto :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Pro Found putter til salgs

Post by Solaar »

Tenkte det samme når jeg hadde hatt min dark ace i noen måneder. Den føltes utrolig deilig når jeg testet den og jeg valgte faktisk den over enkelte Ping- og SC-puttere. Etter en stund følte jeg meg skikkelig ukomfortabel med den pga. samme årsak som du, strekene ble mer forstyrrende enn hjelpende. Men nå et år senere må jeg si at jeg har blitt god venn med den. Putting har alltid vært en av mine svake sider men nå kjenner jeg at jeg har blitt veldig glad i følelsen putteren gir meg. Bruker nesten ikke siktelinjene lengre, har aldri hatt noe problem med siktingen, det er heller avstandskontrollen som er problemet - og det skyldes sikkert at jeg aldri har funnet en putter som gir meg den rette tilbakemeldingen i balltreffet. Liker den "myke" følelsen som enkelte puttere gir men de med insert blir for myke for meg. Men Profound er en fin mellomting og er den jeg for tiden bruker. Ser at jeg ligger langt ned på statistikken i golfsnakk-gruppa på scangolf så det er tydelig at dette er noe jeg må jobbe med.

Når alt det er sagt så vil jeg si at 500,- for en lite brukt Profound putter er et meget godt kjøp, spesielt for en nybegynner som sliter med siktet.
Last edited by Solaar on 13 Jun 2010, 01:37, edited 1 time in total.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Pro Found putter til salgs

Post by Matshino »

Da proshoppen på Arendal Golfklubb skulle legge ned sin lokale drift og bli tatt over av Golfshop solgte de ut alt de hadde til 50-70 % Så da fikk jeg sikret meg en Oddyssey White Hot #1 Tour til 600 kr ny, og denne har jeg blitt helt forelsket i, trenger ikke sikte mot hullet for at den skal gå i en gang.. Alt går jo i :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Pro Found putter til salgs

Post by Solaar »

Ja de der Odyssey-putterene er råe på mellom til korte avstander og er nok veldig godt egnet for de fleste spillere på vårt nivå og oppover til nybegynnere. Jeg hadde nok valgt en Odyssey hvis det ikke hadde vært for den inserten, den gir meg en veldig dårlig avstandsfølelse. En av mine styrker er det mellom- til lange jernspillet og det gjør at jeg får mange lange putter og sjelden tre-putter. Derfor foretrekker jeg Profound foran Odyssey.

Tipper at de fleste som velger Profound gjør det pga siktesystemet men personlig mener jeg at Odyssey er bedre der.

Alikevel er nok Profound bedre hvis man leter etter en mellomting mellom Odyssey og de mer kjente merkene som SC og Ping.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
User avatar
Fredrikkm
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 154
Joined: 04 May 2010, 18:20
Hcp: 20.8
Hjemmeklubb: Holtsmark GK/Bærum GK
Location: Asker

Re: Pro Found putter til salgs

Post by Fredrikkm »

Har sendt deg en PM!
Driver - TM Burner Superfast
Hybrider - TM Burner 3h & 4h
Jern - TM Tour Burner 5-PW
Wedger - Adams 52*, 56* & 60*
Putter - Cleveland Classic BRZ 4.5/ProFound Dark Ace
Matshino
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 283
Joined: 10 Oct 2009, 00:22
Hcp: Ikke nok
Hjemmeklubb: Haga Golfklubb
Location: Oslo
Has thanked: 22 times
Been thanked: 11 times

Re: Pro Found putter til salgs

Post by Matshino »

SOLGT :D
Titleist 917D2 9,5*
Titleist Tsi2 15*
4-6 TM P790
7-9 TM P770
46 SM8 + 50 & 56 SM7
SC Newport 2.5
Titleist Players4
Post Reply