Golftur til sør-østlandet i August

Her kan du lese baneomtaler, eller registrere dine egne. Dette er stedet du reklamerer for din hjemmebane!
Post Reply
Niggen
Rookie
Rookie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Golftur til sør-østlandet i August

Post by Niggen » 26 Jul 2020, 12:46

PROGRAM FOR ØSTLANDSTUREN 2020

Søndag 2.8: Sandnes - Arendal. Spill på Arendal golfbane. Overnatting Airbnb

Mandag 3.8: Sandefjord golfbane og Borre Overnatting i Åsgårdstrand

Tirsdag 4.8: Vestfold golfklubb og Nøtterøy GK Overnatting i Åsgårdsstrand

Onsdag 5.8: HOLTSMARK GK! Kanskje spill på Tjøme. Overnatting ukjent

Torsdag 6.8: Spill på ukjent bane og hjem til Sandnes

Her er mitt overambisiøse turprogram for Østlandsturen dette året. Av disse banene har jeg KUN spilt på Arendal og Omegn Golfklubb. Måtte simpelthen tilbake hit og spiller den da for tredje gang.

Spørsmålet mitt til dere er om det finnes noen helt fantastiske golfperler som ligger bortgjemt i nærheten av de banene jeg skal spille? Ønsker hovedsaklig å spille 18-hullsbaner, men regner med at det finnes noen 9-hullsperler også som ikke får samme publisitet som de større banene. Fokuset mitt er baner på vestsiden av Oslo. Nord og øst for Oslo får jeg ta en annen gang.

Siste natt har jeg satt som overnatting ukjent. Ønsker der tips til et vakkert sted å overnatte etter runden på Norges beste bane, Holtsmark. Tenker da nedover sørlandet et sted.

Så kort oppsummert; Tips til en golfperle vest for Oslo, samt tips til fin overnatting på sørrrrlandet : )

Nils

eivaan
Guru
Guru
Hcp: 4,5
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 88 times
Been thanked: 59 times

Re: Golftur til sør-østlandet i August

Post by eivaan » 26 Jul 2020, 13:11

Ang. overnatting Holtsmark bør dere overnatte i Drammen, og på hjemveien må dere selvsagt spille Bjaavann...spesielt hvis dere ikke har spilt den. Banen er i fantastisk kondisjon og topp 5-6 i Norge bak Oslo, Mikla, Kongsvinger, Lofoten...uten å være for patriotisk!
Mizuno JPX 919 Tour 6-PW
Mizuno MP-H2
Mizuno MP-H4
Mizuno T-20 50´54´58´
Titleist TS 2 16.5
Titleist 913 HY5
Titleist 917 D2 9.5
Scotty Cameron Studio Select Newport 2

kevin
Guru
Guru
Has thanked: 168 times
Been thanked: 201 times

Post by kevin » 27 Jul 2020, 18:07

Tjøme kan være et bra alternativ. 9-hullsbane med 18 greener og forskjellige utslag. Morsom bane som er i veldig bra stand. Droppet dere Larvik?

Vet ikke om det finnes så mange perler nedover igjen, men dere kan jo evt vurdere Tyrifjord gk når dere allerede er ved Holtsmark. Ikke like bra design, noen svake hull, men beliggenheten og opplevelsen kan være verdt det.

Kragerø har dere vel spilt tidligere? Den er av mine favoritter.

Niggen
Rookie
Rookie
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Post by Niggen » 28 Jul 2020, 12:49

Må si at Tyrifjord så veldig innbydende ut. Der har jeg aldri spilt før. Tjøme har jeg også hørt er et godt alternativ. Får se hva det blir til. Mulig jeg bare MÅ innom Larvik på dag to og "reise kjerringa" fra sist. Da spilte jeg med ekstremt vond rygg, samt at vi fikk to lange avbrudd med vannvittig nedbør. Scoren min på 109 slag fra den gang er absolutt innen rekkevidde. Husker best den utilgivelige roughen som var er, samt slottet til Mille. Men får se hvor mye golf det blir. Kan jo ikke BARE spille.......må jo oppleve litt ting utenom også

Lefthook
Forumavhengig
Forumavhengig
Has thanked: 10 times
Been thanked: 19 times

Post by Lefthook » 28 Jul 2020, 15:24

Nøtterøy

Post Reply