Kvinesdal

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Kvinesdal

Post by Yorkie »

Image
Kvinesdal
Kvinesdal, eller Utsikten er en god teknisk krevende bane, her snakker vi course management og kløkt. Overvintringa i fjor og i år har vært utfordrene, og i år har de tatt grep, ettersom jeg forsto så har de altså bytta topplag på de nye greenene (6-14) og sådd helt nytt med krypkvein (samme som de "gamle" greenene (1-5) og 15-18)). Etableringa på de nye greenene ser bra ut, så om værgudene er snille er det ikke altfor langt unna at banen kan åpne med 18 hull igjen.

Image
Kvinesdal_H1

Image
Kvinesdal_H2

Image
Kvinesdal_H3_view from tee

Image
Kvinesdal_H3

Image
Kvinesdal_H4

Image
Kvinesdal_H4_green

Image
Kvinesdal_H5

Image
Kvinesdal_H5_approach

Image
Kvinesdal_H6

Image
Kvinesdal_H7

Image
Kvinesdal_H8

Image
Kvinesdal_H9

Image
Kvinesdal_H10

Image
Kvinesdal_H11

Image
Kvinesdal_H12

Image
Kvinesdal_H13

Image
Kvinesdal_H14

Image
Kvinesdal_H15

Image
Kvinesdal_H16

Image
Kvinesdal_H17

Image
Kvinesdal_H18

Kvinesdal ble kåret til Norges golfperle i 2007, og det er lett å forstå hvorfor, jeg skal ihvertfall tilbake så snart alle 18 er åpne. De 9 som jeg spilte var både morsomme og utfordrende, og både fairways og greener var bra. Resten som jeg bare fikk sett på så like morsomme ut, så er du i området, spill de 9 som er åpne nå, og om ikke, sett Kvinesdal på planen, det er en bane som er verdt turen og bør oppleves.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
BomBom
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 14 Sep 2011, 09:33
Hcp: Under 10
Hjemmeklubb: Bærum GK / Holtsmark GK

Re: Kvinesdal

Post by BomBom »

Dette så ut som en bane etter min smak.. Litt ekstra rom utenfor fairway, før roughen eter alt av baller.. :)
så ut til å være noen morsomme hull her, skal absolutt sette denne banen på "must play" lista..
In the bag:
D: TM RBZ TP Tour 9' Matrix HD6 X
W:TM Burner 3W Stiff
J: Mizuno MX200 4-PW DG S300
W:TM TP 52/56/60
P: TM Ghost Tour
TM Penta baller
krillep85
Forumvant
Forumvant
Posts: 67
Joined: 09 Aug 2013, 09:00
Hcp: Synker
Hjemmeklubb: GK

Re: Kvinesdal

Post by krillep85 »

Gikk 18 hull nå i påsken. De har utrolige forhold nå.

Så de som er i område bør absolutt ta turen hit! Kjempefin bane. En av mine favoritter!
Hcp før sesongen 2014 - 34,0
Mål for sesongen 2014 - 22,0
fryseboks
Forumvant
Forumvant
Posts: 61
Joined: 22 Jun 2015, 21:45
Been thanked: 4 times

Re: Kvinesdal

Post by fryseboks »

Folk bør komme seg til Kvinesdal nå. Banen er helt nydelig.

Etter flere år med dårlig stand, som startet etter isbrann, har de tydeligvis tatt grep i år og hentet inn nye folk Noe som har gitt veldig gode resultater.

Greener er perfekte.
Fairwayer har enda litt igjen på noen hull, men det er småpirk.
Bunkere er middels.

Fortsetter denne positive utviklingen vil banen, uten tvil, være en av norges beste igjen iløpet av neste år.
Post Reply