Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Goggskolt »

Nå er banen offisielt åpnet for spill på 18 hull! Et innslag fra NRK Nordland viser deler av banen, inkl området ned mot hull #4. Både Mini og Bjørnstad er intervjuet. Innslaget fra Bodø Golfpark starter ved 2:15.

Første del av innslaget omhandler Polarsirkelen Golf, Mo i Rana.
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Yorkie »

Nei, nei, nei, ikke enda en 18 hulls bane! Jeg blir jo aldri ferdig med Norge!

Hmm, da blir det en tur til Bodø i august/september en gang :) Rekker nok desverre ikke å få den med meg i midnattsol som hadde vært helt fabelaktig. Litt misunnelig på dere der oppe om sommeren faktisk :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Thomaseh »

Da er jeg ganske solgt :p Bestiller hotell neste uke! Så blir det en runde på Bodø Golfpark i midten av juli :D
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Yorkie wrote:Hmm, da blir det en tur til Bodø i august/september en gang :)
Bare rop ut når du kommer, så skal jeg guide deg gjennom banen hvis jeg er hjemme og har muligheten ;)
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Thomaseh wrote:Da er jeg ganske solgt :p Bestiller hotell neste uke! Så blir det en runde på Bodø Golfpark i midten av juli :D
Velkommen skal du være!
Bare rop ut du også, så kan jeg hive meg med, hvis jeg er hjemme da du er her. Har en litt hektisk juli selv, men det kan jo hende :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Yorkie »

Takker så meget Tron, skal nok gi lyd :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Goggskolt wrote:Nå er banen offisielt åpnet for spill på 18 hull! Et innslag fra NRK Nordland viser deler av banen, inkl området ned mot hull #4. Både Mini og Bjørnstad er intervjuet. Innslaget fra Bodø Golfpark starter ved 2:15.

Første del av innslaget omhandler Polarsirkelen Golf, Mo i Rana.
...og her kan man se en del bilder jeg tok gjennom formiddagen på åpningen: http://www.facebook.com/media/set/?set= ... e2fb41a4d1
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Thomaseh »

Da har jeg bestilt hotell på Skagen hotell (de hadde noe pakkegreier) den 20. Juli, tenker å kjøre til Bodø grytidlig, spille en runde og relaaaaaaaaaaaaxe den kvelden, stå opp akkurat når det passer meg og spille en runde til den 21. Juli. Gleder meg som en liten unge. Hvordan er det med bestilling på banen? Er det sånn at jeg burde bestille tid så fort jeg får lov?
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

Thomaseh wrote:Hvordan er det med bestilling på banen? Er det sånn at jeg burde bestille tid så fort jeg får lov?
Er ikke noe problem med starttider på banen. Er alltids hull å fylle der, så forhåndbooking er ikke nødvendig. Hyggelig at du tar turen.
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Thomaseh »

Ser jo ikke ut til at jeg får drømmevær, men jeg er en evig optimist med ny regnjakke og bukse samt paraply. Gleder meg som en unge :-)

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
Thomaseh
Forumvant
Forumvant
Posts: 94
Joined: 08 May 2011, 21:22
Hcp: 25,1
Hjemmeklubb: Groruddalen GK/Kils GK

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Thomaseh »

Vel, da var dagen på bodø golfpark ferdig.
Relativt sliten i kroppen etter mye bilkjøring den siste tiden.
Må nesten dele opp min erfaring i 2. Første 9 og siste 9.

Første 9 - helt utrolig, gikk egentlig bare rundt og måpte. En ekstremt vakker bane. Hadde ikke akkurat været med meg, men utsikt og hele pakka rett og slett. Terningkast 6!

Siste 9 var med golfbil, etter første 9 måtte det noe til for å holde seg på likt nivå. Det skjedde ikke, banen ble plutselig en skogsbane med forutsigbare hull, jeg er i bodø jo, forventer meg egentlig en bane som hadde mye vann i spill, men neida ikle siste 9.
Terningkast 3

Så hele totalen: fin bane, ekstremt hyggelige nordlendinger. Kommer garantert tiøbake for første 9. Siste 9 er jeg mer skeptisk til, matteutslag på noen hull, gjorde meg ikke stort. Endte opp med 25 poeng på en bane jeg aldri har spilt og er fornøyd.

Sent from my GT-P1000 using Tapatalk
Driver: Nike SQ Machspeed Black / Fujikura R-flex
Wood: Taylormade R11 #4 wood / Fujikura R-flex
Jernsett: Callaway Razr X / 5-PW
Wedger: Adams Golf - Tom Watson - GW, SW, LW
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Franz »

Det bør nesten nevnes at det finnes en morsom - om enn liten - korthullsbane med kunstgressgreener.
Sesongen er vel i utgangspunktet ca like lang der som på min hjemmebane i Osloområdet, men med kunstgress på korthullsbanen har man en mnd eller to ekstra. Hjelper å ha Golfstrømmen midt i trynet.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by spiderboy »

Jeg kommer til Bodø i løpet av morgendagen, tenkte selvsagt å få spilt en runde på Bodø golfpark. onsdag denne uka, 11.07. ser ut som en sannsynlig dag hvis man skal stole på værvarselet.
Noen som vil være guide. send pm eller legg inn her :)

vi bor på Nornes, så det blir litt kjøretid til banen. Er usikker på akkurat hvor langt det blir.
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Franz »

spiderboy wrote:Jeg kommer til Bodø i løpet av morgendagen, tenkte selvsagt å få spilt en runde på Bodø golfpark. onsdag denne uka, 11.07. ser ut som en sannsynlig dag hvis man skal stole på værvarselet.
Noen som vil være guide. send pm eller legg inn her :)

vi bor på Nornes, så det blir litt kjøretid til banen. Er usikker på akkurat hvor langt det blir.
Jeg kommer ikke nordover før fredag kveld, dessverre.
User avatar
spiderboy
Legende
Legende
Posts: 675
Joined: 04 Jun 2009, 08:45
Hcp: 8.x
Hjemmeklubb: Trondheim golfklubb

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by spiderboy »

Da har jeg spilt Salten, nesten i finvær og med svært godt selskap. Takk til Tron for kyndig guiding rundt banen. Og kaffekoppen du vant var vel fortjent, selv om jeg helst skulle sett at jeg spilte hull 17 på litt mindre enn 9 slag :)

Nuvel, banen var rett og slett fantastisk, og absolutt verdt turen for de som sitter på gjerdet og lurer fortsatt (Yorkie?). Trege, men jevne og fine greener, de var akkurat dresset - la heller ingen demper på opplevelsen. Front 9 er vel hullene som sitter aller best, kanskje spesielt hull 4, et par-5 hull med vikinggrav i fairway. Men så hjalp kanskje birdien der på det generelle inntrykket av hullet hehe..
Jeg fikk definitivt skotske vibber på hullene nede ved vannet, og med unntak av et kort par 4 med ganske dårlig design, (hull 5?) bød hele front på spektakulær natur, strategiske valg og fin design. Hvite bunkere er heller ikke hverdagskost på en norsk bane og drar opp inntrykket enormt. Helt på sin plass på en bane ute ved havet.
Når jeg kom opp på greenen på hull 2 fikk jeg rett og slett gåsehud av synet av hullene ut mot havet. Det påfølgene utslaget på hull 3 var dagens mest skumle, et skikkelig risk/reward der en tøff linje fra tee belønner deg med muligheten for å gå for greenen, mens pinglete spill gjør hullet til et monster av en par 4.

Hull 8 er banens signaturhull og var en god nummer 2 på skummelbarometeret. Det er laaangt over vannet til greenen og kort fra greenen til mere vann. Skjevt, langt, kort, alt straffes knallhardt. Man må være masochist eller golfspiller for å digge sånt.

Back nine åpnet veldig bra med et vakkert par 4 i sterk oppoverbakke. Men det er vanskelig å følge opp en slik front9, og en del av hullene fra back bleknet nok litt i sammenligning med hva jeg akkurat hadde spilt. En del anonyme hull, noen veldig morsomme, og et par hull som jeg ikke likte så godt. Og alt i alt er byr back på mye god golf og mange fine golfhull, men det gir liksom ikke det samme kicket som de første ni.
Men Salten leverer sakene igjen på slutten av runden, der 17 og 18 er strålende avslutningshull som ligger parallelt med et laangt vannhinder i mellom, som på snedig vis snirkler seg foran greenen på begge to. Hull 17 skulle jeg gjerne ha spilt flere ganger, jeg knakk ihvertfall ikke koden den første gangen - selv om Tron hardnakket hevdet at det var mulig å gå inn på to slo jeg meg i hinderet og gjorde en skikkelig Van Der Velde i vannhinderet.

Hull 18 har et veldig tøft innspill og bør være en killer i matchplay om det er AS på tee, men jeg hadde altså allerede tapt matchen på hull 17...

Hvorfor de har valgt hvite pinner ved vannhinderet som skiller hullene var for meg en gåte, men så synes jeg hvite pinner stort sett bare avslører for lite plass eller dårlig design. Ingen av delene var tilfelle her, så jeg ville tatt dem opp.

Det skal legges til at jeg kjørte 2 timer hver vei for å spille banen, men sang hele veien hjem i bilen :)
Taylormade R9 Driver 11.5*
Ping G10 4-wood
TM Rbz hybrid #4
Callaway Diablo Forged/Mizuno MP-53 4-PW
Callaway v-forged wedge 50, 54, 58
Byron Morgan 006 centershaft custom/Byron broomstick belly
Goggskolt
Forumvant
Forumvant
Posts: 52
Joined: 04 Jan 2011, 12:00
Hcp: 19,2
Hjemmeklubb: Salten GK
Location: Trondheim

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Goggskolt »

Veldig god beskrivelse av den følelsen Bodø Golfpark gir!
*Liker*
Driver: Acer XK Ti Driver 12° (UST V2, reg)
Woods: Acer XK Fairway Wood 15° og 19° (Apollo FW Shadow Graphite, reg)
Jern: Acer XK Pro Irons 3-PW (Apollo Hump, reg)
Wedge: Acer XC Wedge 52°, 56°, og 60° (Apollo Hump, reg)
Putter: Acer MC1
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

spiderboy wrote:
Hvorfor de har valgt hvite pinner ved vannhinderet som skiller hullene var for meg en gåte, men så synes jeg hvite pinner stort sett bare avslører for lite plass eller dårlig design. Ingen av delene var tilfelle her, så jeg ville tatt dem opp.
Takk selv for en hyggelig runde, Spiderboy! :D Hyggelig å vise frem hva vi har å by på her oppe.

Når det gjelder OB-pinnene som skiller 17 og 18, så er jeg delvis enig med deg. Hull 17 er grunnen til at de står der, slik at man ikke skal kunne spille hull 18 oppover, for så å slippe innspillet over vann. Vil være enklere å spille fairway på 18 oppover, noe som blir noe uheldig og farefullt. AT de samme pinnene gjelder for spill på hull 18, er totalt unødvendig og noe som jeg også ville fjernet. De bør rett og slett være røde for spill på hull 18, og jeg ser ikke bort fra at de er det neste gang du kommer nordover ;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by veggiss »

Uten å ha sett banen så er det jo mulig å ha røde pinner på "riktig" side av vannhinderet, og OB-pinner bak.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Tron »

veggiss wrote:Uten å ha sett banen så er det jo mulig å ha røde pinner på "riktig" side av vannhinderet, og OB-pinner bak.

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Jepp... Og det var det for en tid tilbake siden, men en eller annen har gjort et annet valg. Har vært noen rare og unøyaktige merkinger på denne banen, og det ønsker jeg å få forandret litt på etter hvert :D
Franz
Guru
Guru
Posts: 1010
Joined: 14 Dec 2011, 22:34

Re: Bodø Golfpark N67' E14' - Salten Golfklubb

Post by Franz »

Det er svært vanskelig å argumentere for hvite pinner inne på en bane. At de står ved vannet gjør det enda værre. Dette er barnesykdommer, og må endres. Fra neste år er jeg medlem, så da skal jeg bidra så godt jeg kan.
Post Reply