Miklagard juli spesial

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

barcentrale wrote:Da kan jeg når som helst! Bare å si ifra noen dager i forveien for booking :)

Hva med torsdag Barce? Ser ut til at det blir greit vær for en ettermiddagsrunde (jobber offisiellt så kan ikke stikke altfor tidlig).

Og Hr. Gunnar Bull, er svingen årntli på plass nå? (Min er noe sporadisk (som vanlig ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by GunnarBull »

Tja... jeg kan torsdag jeg, hvis været er ok og banen er bra. Har jo hørt mye dritt om Bogstad i år, men forholdene er kanskje blitt bedre?
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Forholdene er bra kan jeg fortelle.. Jeg må sjekke litt ang. torsdag. Hadde vært meget hyggelig! Kommer med en tilbakemelding ila formiddagen i morgen, håper det er ok!
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

Høres bra ut, få det til da!

Forøvrig en kompis som gjerne vil være med han også (en sånn Mikla-fyr som Hr. Bull kan gå å mumle om trær med) så da blir vi evt. fire.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Jeg kan i utgangspunktet.. Skal ha noen møter som dessverre ikke er fastsatt på tid og som kan gå på kvelden. Dette får jeg ikke vite før i morgen ettermiddag dessverre..

Et forslag er at vi setter opp en tid, så sent som mulig, og så får jeg anstrenge meg maksimalt for å bli med.. og i worst case så får vi ta det litt som det kommer.. Høres det overkommelig ut?
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

Høres ut som en plan!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by GunnarBull »

Greit for meg!
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by kristianffs »

ten four
Golf.
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Miklagard juli spesial

Post by oka »

Spilte en runde for første gang på Miklagard igår.
Meget fin bane med gode fairways og greener. Synes de var litt harde for mitt hcp men greit nok.
Mye blindt så tipper jeg kanskje vil være mer sikker neste gang.
Ble 93 slag og 28 poeng. OK fornøyd til at det var første runden.

Dagens slag sto en i flighten for. Knallhard drive ut til venstre. Heldigivs ropte vi høyt fooooore og de som stod mellom vårt hull og nabo hullet rakk og reagere.
Ballen traff knallhardt i bagen til den ene karen og han hadde heldigvis rukket å gjemme seg bak. Gikk bra med han.
Håper ikke det var en av dere ?
Golfhilsen
OKA_Woods :)
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

Hørte at der var over 12.3 på stimp i år så det er raskt ja... :)
User avatar
Golffreak
Guru
Guru
Posts: 1316
Joined: 06 Aug 2010, 00:47
Hcp: 8,9
Hjemmeklubb: Miklagard GK

Re: Miklagard juli spesial

Post by Golffreak »

Spilte der nå, og det er RASKT! Er det noe sted de poster stimpen? Ikke lett å to-putte heller, når man nesten alltid har en retur på 1,5-2m. Kjente jeg ble litt mentalt sliten på greenene..;-)
TM R9 Supertri @9.5 Kuro Kage Silver 60 S cut@44.5
Ping i25 3W@14.5 PWR 75 Tour Stiff
Titleist 913h 19 Diamana S+ Blue 82 HY
3i-PW Nike Vapor Pro Combo KBS Tour C-taper 120 S
TM XFT Z 52/9 & 58/9 KBS Hi-Rev S
Nike Method 3 Superstroke Slim 3.0
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

De pleide å poste diverse info på bautaen ved puttinggreenen når du går til tee1. Hvis ikke spør du i shoppen. Som sagt, for to dager siden var det over 12.5, så dt er vel i det området nå også. :) faen så lei for at jeg ikke får spilt...:/
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by Rotten »

Skal gå en runde på Mikla til uka. Har jammen ikke greid å komme meg opp dit og spille banen før, blir artig.
Hvordan er banen i stand nå?
Noen stalltips? (spill/strategi)

Takknemlig for alle tilbakemeldinger.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

Fra Barcentrale litt tidligere i tråden;

Fra 59:

1. Dette hullet krevet et slag på 210 meter cirka for å få oversikt over greenen. Alt kortere gir hullet lite mening! Dette er ikke et hull hvor driver bør benyttes!
2. Med et slag på 200 meter på nedsiden har man ca. 100 meter inn. Denne siden av fairwayen har ingen reward da greenen er langt vanskeligere fra den siden.. Det fins med andre ord ingen reward for de som ikke slår 220-230+ og legger seg på venstresiden.
3. 225 carry for å komme over bunkerene. Her ligger reward ift enklere linje innpå green + stort landingsområde. Alle andre alternativer kortere har ingen reward (høyre side) da bunkeren til høyre for green vil spille inn og greenen spilles smalt.
4. Her er det i realiteten ingen reward, så lenge man ikke slår carry over 260 meter.. Drive mellom 150 og 220 meter er safe. Så kommer bunkerene med i spill.. Eneste reward med å ligge langt framme er at fairwaybunkerne som ligger klare for andreslaget i større grad settes ut av spill..
5. Par 3
6. Reward med drive carry over 200 meter.. Brede fairway og over bunker.. Alt kortere har ingen reward.. En drive på 220+ setter også fairwaybunkerene ut av spill på andreslaget..
7. Par 3
8. Reward på drive over 235 meter carry (elevert tee) over bunker. Bredere landingsområde (og vann ut av spill).. Drive på rundt 200 meter har bunkere, vann og smalere fairway å hanskes med.. Over bunker gir også reward på riktig linje inn på green.. Drive til høyre for bunker får bunker i forkant av green i linjen.
9. 210 carry over høyre bunker på drive. God linje inn på green er fra høyre side av fairway, og man bør derfor slå over bunker. Slår man kortere enn 200 meter er designet på hullet ikke veldig godt..
10. Par 3
11. Reward hvis du legger deg lengst ned mot vannet.. Flatere og bedre inngang på green.. Lengde gir bare kortere innspill..
12. Kort av venstre bunker eller mellom bunker og vannet.. Her er det lite å hente på å være dristig da greenen foretrekker et innspill fra venstre side av fairwayen. Over bunkeren er det ca. 260 meter carry..
13. Safe her er drive på 210 meter ca. Men da kan man glemme å komme enkelt inn på to. 230 meter og man får rull og kan nå opp.. Men her er fairway smalere..
14. Over 230 for å være safe fra venstre bunker. Rewarden ligger i å ligge til venstre på fairway ift green.. Å slå kortere enn 220 her er bare risk uten reward..
15. Par 3
16. Kun mindre hazards hvis du slår 230+ carry.. Ellers blir det å safe på 170 meter.. Fra en drive på 170 meter er et preferert tredjeslag inn på green bare å glemme (krever 260 meter).. Riktig drive her gir andresalg på 210 og perfekt inngang på green..
17. 225 carry for å slippe bunkerne og få masse fairway på kjøpet.. Venstre side av fairway må til for å få riktig inngang på green.. Alternativet er drive på 180 meter, men da trenger du 190 meter inn (+ blindt som ødelegger hullet)
18. 200 meter carry å foretrekke her.. Reward er å ligge litt på høyresiden, hvor bunkeren også ligger.. Ingen reelle safe slag her for de som slår kortere..

Andre tips, tja, bruk litt ekstra tid på puttinggreen, var bra speed tidligere i uken :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
goffy
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 174
Joined: 28 Apr 2011, 13:37

Re: Miklagard juli spesial

Post by goffy »

Yorkie wrote: Andre tips, tja, bruk litt ekstra tid på puttinggreen, var bra speed tidligere i uken :)
Det beste tipset jeg kan komme med er du bør ta med regntøy eller paraply :P
Banen her kan det med å bli våt!
Myhren1
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 27 May 2013, 09:40
Hcp: 12.4
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten

Re: Miklagard juli spesial

Post by Myhren1 »

Har tenkt å spille Miklagard til helga. Spilte der i fjor også, men lurer på om det har blitt nye regler ang spikes? Er det ikke tillatt med spikes i det heletatt?
Mener å huske dette kun gjaldt stålspikes..
Callaway Razrfit 9,5
Cobra AMP Cell 3-4 wood
Cobra AMP Cell 3-4 hybrid
Callaway xForged projectX 6.0 3-pw
TaylorMade ATV 54* 60*
Oddysey Metal x Milled
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Miklagard juli spesial

Post by Hagean »

"Vi minner om at jeans, fotballshorts, badeshorts og t-shirts uten krave eller «sleeveless» ikke er tillatt på Miklagard Golf. Der er ikke tillatt å bruke stålspikes på banen. Vi ber om at klubbens kleskode respekteres av våre gjester." Hentet fra deres hjemmeside.
Myhren1
Rookie
Rookie
Posts: 41
Joined: 27 May 2013, 09:40
Hcp: 12.4
Hjemmeklubb: Gjøvik og Toten

Re: Miklagard juli spesial

Post by Myhren1 »

Hagean wrote:"Vi minner om at jeans, fotballshorts, badeshorts og t-shirts uten krave eller «sleeveless» ikke er tillatt på Miklagard Golf. Der er ikke tillatt å bruke stålspikes på banen. Vi ber om at klubbens kleskode respekteres av våre gjester." Hentet fra deres hjemmeside.
Ja, den så jeg, men i en annen post de har skrevet, tror det sto under "lokale regler" sto det bare spikes. Så ble litt usikker.
Kjedelig hvis jeg drar i golfsko å ikke for lov å bruke de. Blir jo litt kjedelig hvis jeg må gå i sokkelesten :lol:
Callaway Razrfit 9,5
Cobra AMP Cell 3-4 wood
Cobra AMP Cell 3-4 hybrid
Callaway xForged projectX 6.0 3-pw
TaylorMade ATV 54* 60*
Oddysey Metal x Milled
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Miklagard juli spesial

Post by Hagean »

Du får gå med et par sandaler også da vett. Det slår an. ;)
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by GunnarBull »

Jeg kan forsikre deg om at forbudet kun gjelder stålspikes. For øvrig har det blitt meget gode forhold her nå :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
Post Reply