Miklagard juli spesial

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

Hehehheheh! Første var fra 110, andre fra 70 og 3. fra 45... Men 4. klarte jeg å komme over med da! :D OG, jeg var ikke helt i form ! :D
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by GunnarBull »

Skulle gjerne slått slik som du tenker jeg også, sirandrew :-)

I manglel på gode slag så langt i år, velger jeg heller på offentliggjøre min rett så merkelige frontnine forleden. Ja, very off topic, men...

Hull 1, par 4: Utslag 3 hybrid hook til skogkanten venstre rough, 2.slag 4 hybrid hook til tykk rough venstre for bunker og 40 meter fra pinnen, 3.slag chip til 3 meter forbi flagget, 4.slag putt i hullet. Par.
Hull 2, par 4: Utslag driver megaalice til høyre semirough, 2.slag 9 jern til semirough bak greenen, 3.slag chip til halv meter fra hullet, 4.slag tap in. Par.
Hull 3, par 4: Utslag driver hook til rough venstre for bakre bunker, 2.slag push 8 jern til greenbunker, 3.slag bunkerslag 4 meter forbi flagget, to-putt. Bogey.
Hull 4, par 5: Utslag driver hook til rough venstre, 2.slag hybrid hook til rough venstre foran midtbunker, 3.slag fader etellerannetjern til greenbunker, perfekt bunkerslag og tap-in. Par.
Hull 5, par 3: Utslag 3 hybrid hook til vannhinder venstre, dropp, 3.slag chip 5 meter fra flagget, 2-putt. Dobbelbogey.
Hull 6, par 5: Utslag driver slice til rough høyre for bunker, 2.slag 4 hybrid til fairwaybunker, 3.slag punchet 8.jern til semirough venstre for green, chip og enputt. Par.
Hull 7, par 3: Utslag etellerannetjern til midt på green (!), toputt. Par.
Hull 8, par 4: Utslag driver megaslice til vannhinder høyre, 2.slag halv pitch fra vannhinder til fairway (første gang ballen ligger på fairway i dag :-), 3.slag 9 jern til green, toputt. Bogey.
Hull 9, par 4: Utslag driver slice til bunker, 2.slag dårlig bunkerslag 20 meter til rough høyre, 3.slag toppet jern til neste bunker, 4.slag sniker seg akkurat ned i greenbunker, bunkerslag 2 meter for kort, enputt. Dobbelbogey.

Notering scorekort, frontnine: 42 slag, 0 fairwaytreff, 1 GIR, 13 putter.

En sjelden oppvisning i elendig langspill og fantastisk nærspill :-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

Du og Seve der altså! :) Og Off Topic har vi vært de siste 60 postene.... :D
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by GunnarBull »

Ingen ting om Miklagard er vel EGENTLIG off topic? :geek:
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

Nei, selvfølgelig ikke! Men nå var lizzom topic Juli-tilbud dah... og ikke trær i hytt og pine, og baller i hytt og pine! :D
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Tror vi alle kanskje er til dels enig om analysen. Takk for innspill fra alle, godt å ta med seg til helgen :)

Google Earth med målebåndet er genialt, både ifm planlegging av runde og hvis man ønsker å se hvor langt man faktisk slo i etterkant av runden. Anbefales!

Andrew, min analyse var egentlig kun for å vise hvilken forventet lengde på utslag fra tee 59 som ligger til grunn for risk & reward designet på banen. Min konklusjon var at man bør slå 230-240 for å dra full nytte av designet. Slår man kortere bør tee 55 være et bedre alternativ hvis man skal spille banen slik arkitekten har tenkt.

Ta f.eks. bogstand mht risk & reward..

1. Par 4: Ingen Risk i det hele tatt. Jo lengde man slår, jo verre blir vinkel inn på green.. Lite reward å hente mao..
2. Par 5: Risk/Reward - over bunkeren på utslaget som gir flat stance og innspill på green.. Minimum 220 carry (med høydeforskjell kanskje i realiteten 235 meter). Safe er 170-200 meter på fairway..
4. Par 4: Tilsvarende som på hull 2. Dette hellet har ingen safe-slag da man havner i oppoverbakke og vil ha utfordringer med å nå green. Fordel med å ligge på venstre side av fairway mht green..
5. Par 4: 240 til ideel posisjon på fairway. Med høydeforskjell er det i realitet kanskje 220 meter. Ingen reward å hente her..
6. Par 4: Safe = 200 meter. Ingen risk å ta med annen fordel enn kortere innspill.
7. Par 4: Safe = 200 meter. Her ligger du perfekt. Reward er eventuelt å gå for green.. men det krever 250 meter carry, med for høy risk..
9. Par 5: : Reward er å ligge på høyresiden av fairwayen (delt fairway), flatt og med muligheter for å nå opp på to (krever drive på 240 og innspill på 230). Høyresiden krever at man legger seg opp foran green.
10. Par 5: Risk - gå over venstre bunker med carry på 230 meter (høydeforskjell gir ca. 215 meter). Drive = 250m gir 200 meter inn på green. Safe er høyre for bunker ca. 200 meter..
12. Par 4: Her fins det bare Safe på 200-210 meter.. Alt kortere og lengre er meningsløst.. Target golf..
13. Par 4: Risk er åpenbart å legge seg mellom fariwaybunker og green. Greit reward. Safe er kort for bunker ca. 175 meter.
14. Par 4: Risk = Green, Safe er 200 meter fairway med krevende innspill. Ekstremt og klassisk risk & reward hull..
15. Par 5: Risk = 250 meter for flat stance og muligheter for å nå opp på to.. 210 meter for flat stance = Safe. Bunker i spill for de som slåt 160-190 på utslaget..
17. Par 4: Risk = 240-250 meter for noe bedre vinkel inn på green. Safe fra 200-220 meter (med nesten samme vinkel)
18. Par 4: Tilsvarende som for 17ende.

En slik gjennomgang viser at Miklagard gjennomgående har langt bedre design på hullene. Bogstad er mer usammenhengende på lengder og har for lite reward ift risk på flere hull..
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

GunnarBull wrote:En sjelden oppvisning i elendig langspill og fantastisk nærspill :-)
Gir du leksjoner Hr. Bull?
1,44 putter pr hull, 75% chipsave, og 66% sandsave, imponerende!
Du får ta de andre slagene som en velsignelse, du får da sett din elskede bane fra stadig nye vinkler :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

barcentrale wrote:Ta f.eks. bogstand mht risk & reward..
Takker for denne barce! Har ikke spillt Bogstad etter ombygginga (ja, ja , jeg vet det er helt uhørt, men altså de helgene jeg har planlagt en runde har det alltid pisseregna, og da blir det en dyr, våt runde;), og må få den med meg i Juli!

Oppskriften til sukess er herved skrevet ut, og skal nileses før runden :D

Blir scoren dårlig, så blir det jo da ikke min feil ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Du får rope ut når du er klar Yorkie, så skal jeg bistå deg som gjest, live med mine erfaringer :) Har "golfferie" fra 4 juli til 15 juli, så da er jeg klar når som helst på kveldstid/helg!
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by GunnarBull »

blir gjerne med jeg også hvis jeg får orden på svingen min (rett rundt hjørnet nå;-)
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Tipper det kommer en formtopp når som helst Bull.. og en runde med deg er alltid svært hyggelig, med eller uten formtopp :)
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

Hadde plotta inn Bogstad helgen den 16/17 Juni, så hvis det passer for dere så hadde det vært hyggelig med litt selskap! :)

Hvordan skal dette gå? Blir Gunnar så fjetret av de høye greiene med stammer og grønt på at han rett og slett glemmer å spille golf, vil barce leie inn gutta fra nabolaget til å ligge i buskene og skyte Yorkie i skinka med krampesprettert som en "takk for sist", tør Yorkie å prøve seg som long drive helt og gå for green på 14? Svareet får du i neste episode....
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Haha.. Neida, jeg skal begrense meg oppad til å få alle campingturistene over veien til å synge allsang i det du slår deg opp på green på hull 18 :). Men den 16. juli sitter jeg på helvetesturen med Ryan Air til Italia.. Så forhåpentligvis klarer vi å få til noen før den tid?
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

Yorkie wrote:Hadde plotta inn Bogstad helgen den 16/17 Juni,.

Neste år altså..? ;)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Miklagard juli spesial

Post by veggiss »

Yorkie er da kjent for å planlegg ting i god tid ;)
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

Yorkie wrote:Hadde plotta inn Bogstad helgen den 16/17 Juni, så hvis det passer for dere så hadde det vært hyggelig med litt selskap! :)

Hvordan skal dette gå? Blir Gunnar så fjetret av de høye greiene med stammer og grønt på at han rett og slett glemmer å spille golf, vil barce leie inn gutta fra nabolaget til å ligge i buskene og skyte Yorkie i skinka med krampesprettert som en "takk for sist", tør Yorkie å prøve seg som long drive helt og gå for green på 14? Svareet får du i neste episode....

Setter meg straks i bilen for to uker med golf i Sverige :) Men, burde vel kanskje være mulig å få til en ettermiddagsrunde i uken 11-15/7?
Hr. Bull?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
barcentrale
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 156
Joined: 02 Jan 2009, 15:52
Hcp: 6.1
Hjemmeklubb: Oslo GK
Location: Oslo

Re: Miklagard juli spesial

Post by barcentrale »

Da kan jeg når som helst! Bare å si ifra noen dager i forveien for booking :)
"Golf and sex are the only things you can enjoy without being good at them." - Jimmy DeMaret
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Miklagard juli spesial

Post by Yorkie »

sirandrew214 wrote:
Yorkie wrote:Hadde plotta inn Bogstad helgen den 16/17 Juni,.

Neste år altså..? ;)
Pølsepetter!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Tron
Forumvant
Forumvant
Posts: 82
Joined: 09 Aug 2009, 13:01
Hcp: 7.8
Hjemmeklubb: Salten GK, Bodø
Location: Bodø
Contact:

Re: Miklagard juli spesial

Post by Tron »

Da har jeg fått testet Miklagard, endelig. Har hatt lyst å spille den noen år nå, og til 350 spenn i morges, var. Det et kupp! Flotte forhold, og en spennende bane. Kunne tenkt meg en ny runde, for da hade jeg kanskje hatt litt mer oversikt og strategier for spillet.
Fantastisk jevne, raske og flotte greener. Det som kanskje imponerte mest var Teestedene, for det er de fineste jeg noen gang har sett. Var jo nesten for jævlig å ødelegge dem med en duff :-)
Flotte forhold på et flott anlegg for golf.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Miklagard juli spesial

Post by sirandrew214 »

Så bra! Ja, jeg er enig med deg, ønsker som regel å spille en ny bane flere ganger, er ofte ting man vet man kunne gjort anderledes andre gangen.
Får ønske deg velkommen tilbake senere da.
Post Reply