Sorknes GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
dallascowboys
Rookie
Rookie
Posts: 25
Joined: 28 Dec 2010, 21:58
Hcp: 19,5
Hjemmeklubb: Sorknes, Nes
Location: Eidsvoll

Sorknes GK

Post by dallascowboys »

Vil bare skryte litt av en av hjemmeklubbene mine, Sorknes, banen er i fantastisk god stand i år og bør prøves av flere !
In the bag:
Taylormade RBZ 10,5 grader driver
Taylormade RBZ 5 wood
Callaway Diablo Edge 3 hybrid
Callaway Razr X 4 hybrid
Titleist AP1 5-P
Mizuno TP-10 52,56,60 wedger
Odyssey White Ice Theron
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Sorknes GK

Post by joergu »

Spilte Sorknes på Fredag 29/7 kan bekrefte att banen er fin om dagen.Fine myke greener.
Men som vanlig hadde jeg trøbbel på hull 14,tror nesten jeg aldrig har hatt poeng på dette hullet.. :P
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sorknes GK

Post by kevin »

Har endelig fått spilt denne banen. Vet at de har hatt utfordringer med forholdene pga tøff vinter og tørr vår, men de har jobbet med å legge nytt vanningsanlegg på hele frontnine.

Men foreløpig er ikke banen i bra stand. Greenene har masse vinterskader, mose og er ujevne. Det gjelder stort sett alle greenene, overraskende nok.
Image

Image

Fairways er heller ikke mye å skryte av og de hadde jeg større forventninger til pga underlaget. Det er mye ugress, kløver og noen vinterskader. Men hull 18 virket å være nyklippet og var enormt mye bedre enn resten.
Image

Teestedene er så dårlige at de ikke burde vært åpne. Mest jord og ikke noe gress. Burde kanskje hatt matter eller provisoriske tees en stund?

Likte layout`n, jeg liker den type baner veldig godt. Frontnine er mye bedre enn back. På back er det noen dårligere hull, men samtidig også noen flere med utfordrende vannhinder og fine vyer

Dette er en bane som bør spilles på sensommer/høst. Med det nye vanningsanlegget blir det nok bedre etterhvert, men nå har det regnet endel de siste ukene og man burde fått til bedre forhold nå.

De har tilbud på greenfee nå i sommer
EliseBakken
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 12 Jul 2023, 13:29

Re: Sorknes GK

Post by EliseBakken »

kevin wrote: 08 Jul 2023, 07:25 Men foreløpig er ikke banen i bra stand.
Trenger å vente på det perfekte tidspunktet.
Sporer hvert sekund med sportsklokke ⌚️🏃‍♂️🚴‍♀️
Post Reply