Bjaavann

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Bjaavann

Post by Yorkie »

Image
Bjaavann
Bjaavann er en komplett bane, ingen tvil om det, satt og kikket på bandguiden før runden og synes den så litt kort ut, etterhvert som runden skred fremover konkluderte jeg med at planen trengte noe justering ;) pga elevasjon kommer de fleste klubbene ut av baggen.

Image
Bjaavann_H1
Glimrende åpningshull, tydelige valg og rimelig god plass om man går for det trygge

Image
Bjaavann_H2
Fabelaktig burde vel være nokså dekkende

Image
Bjaavann_H3
Interessant, 330 fra gult hvis man følger fairway til venstre, men da må man tenke på oppover og nedover, går man for frimerkefairwayen til høyre er hullet bare 260...

Image
Bjaavann_H3_keeper of the green
Jeg gikk altså høyreveien med ett 5j, så en litt tjukk pw, men, å prøve seg å komme seg til foregreen for å chippe litt var en utfordring, svanefar bevoktet veien godt, eller vel egentlig svanemor og to unger ved rødpinnnen, vel, jeg dro tralla opp bakken gjennom krattet, men svanefar likte heller ikke at jeg nærmet meg familien, ble en veldig rask chip etterfulgt av rask retrett med en hvesende svanefar i hælene ;)

Image
Bjaavann_H4

Image
Bjaavann_H5
Erm, la meg si det sånn, fullstendig feillesning av baneguiden, riktig linje er rett mot bjørka senter!(blindt 2nd slag med en pusha resque var ingen suxess, ei heller 4de til noe stein/rough/bjørkhelvete venstre...)

Image
Bjaavann_H5_2nd shot

Image
Bjaavann_H6
Bakken er bratt, kort er ikke lurt, grøppet på flata er gult og veldig frodig

Image
Bjaavann_H7_green

Image
Bjaavann_H9

Image
Bjaavann_H10_green
Greit å merke seg bekken som skråner foran green 130 til 50 meter før man lomper til på 2nde slaget

Image
Bjaavann_H11

Image
Bjaavann_H12
Utslag høyre ca 210 gir ca 200 til green, men, litt tjukk eller litt push er i rødt, neste gang sikter jeg mot grana ved sjøen.

Image
Bjaavann_H13
Linja rett mot ballen foran i bildet er faktisk helt greit for ett utslag mellom 155 og 235 meter...

Image
Bjaavann_H14

Image
Bjaavann_H15

Image
Bjaavann_H15_green
Er endel myrområder som er rødmerket på banen, i teorien mulig å finne ballen, men nok lurere å ta med nok baller...

Image
Bjaavann_H16
Ikke miss høyre

Image
Bjaavann_H17
15 meter høydeforskjell? og spiller rett inn i prewailing wind, interessant :)

Image
Bjaavann_H18
Mektig avslutning, smalt og langt og for å nå green må man være langt nok høyre...

Bjaavann kan absolutt anbefales. Utfordrene for alle, og voldsomt flott å se på, hullene som ligger langs Bjaavann er sjefshull!

http://www.bjaavanngk.no
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
CharlieB
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 30 Aug 2010, 20:12
Hcp: 10.x
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Bjaavann

Post by CharlieB »

Bjaavann er en liten perle rett og slett. Synd jeg ikke får spilt den igjen i år.. men takk for omtalen så glemmer jeg den ikke skulle anledningen by seg :-)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Bjaavann

Post by eivaan »

Jøss :) der dukket jo heimen opp :) Flott bane med et kjempepotensiale
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Bjaavann

Post by Hagean »

Flytter til Kristiansand nå i høst og ser ut som vi har den nye hjemmebanen her gitt!
Post Reply