Norefjell GK

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Pokkern
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 15 Mar 2012, 10:18
Hcp: 13,4

Norefjell GK

Post by Pokkern »

Hei.

Noen som har erfaringer med denne banen?
Kanskje spilt der i år?
Pokkern
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 15 Mar 2012, 10:18
Hcp: 13,4

Re: Norefjell GK

Post by Pokkern »

?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Norefjell GK

Post by Yorkie »

Front 9 er mikke mus, back 9 er faktisk ganske bra. Tilstand i år, aner ikke.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Norefjell GK

Post by Yorkie »

Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
heimsol
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Jun 2013, 22:07

Re: Norefjell GK

Post by heimsol »

Hei

Jeg liker den banen. På våren er det mulig å golfe der, og stå på ski på Norefjell samtidig.
Tok et utrolig flott bilde der nå i vår som jeg tenker å få laget fototapet av.

Har ikke bilde akkurat her, men på http://tapetsenteret.no/ ligger det en del sånne bilder som jeg tenker å ha.
Skal ha tapeten på kontoret.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Norefjell GK

Post by Jumper »

Er på vei fra Bergen til Østlandet, og har lagt inn en overnatting på Norefjell. Benyttet anledningen til å spille Norefjell Gk. Helt ukjent bane for meg, og jeg fikk da også en del overraskelser. Mye blinde hull, og erfaring er definitivt en fordel her. Lett første ni, hvor man absolutt har muligheter for en del birdies. Back er en del vanskeligere. Greenene var delvis bra... Mye skader, som jeg antar er etter en lang vinter. Fairwayene var grei nok, mens teestedene var rimelig dårlig. Forventer bedre forhold i juli, men vinteren var vel lang i år.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Norefjell GK

Post by kevin »

Har endelig fått spilt denne jeg også.Var tidlig ute på morgenen, kaldt i luften og banen var ikke klippet ennå. Mye dugg på greenene

Som flere har nevnt, frontnine er noe merkelige greier. Rare hull, dårlig skilta og ingen stor opplevelse. Der det var fairway, var det greit gress. Greenene var litt ymse kvalitet. Men området front ligger på er veldig komprimert, man kan gå de ni ganske fort.

Backnine starter med et kort og bratt(nedover) par 3. Etter det blir det noe bedre, men samtidig er det ikke veldig spennende. Blir litt likt hele tiden, smalt og ganske lik lengde på en del av hullene. På front er det fire par 3, mens på back er det kun ett. Men det er betydelig finere på back og mer utfordrende.

Fairways totalt sett var helt ok. Greenene var som sagt ymse, noen var fine. Men noen hadde store sår, det hadde jeg trodd man skulle klare å fikse i løpet av sesongen. Teestedene var begredelige.

Alt i alt en helt ok opplevelse, men de kunne fått til mye mer der. Potensialet er der. Kanskje ikke så lett å endre så mye på front, men bedre finish på mye kunne de lett fått til.

Hull 5, langt par 3. Tullete bunker
Image

Smalt inn mot green 6
Image

Hull 11 kom sola fram
Image

Hull 12
Image

Hull 18
Image
Post Reply