Lofoten Golf Links

Her kan du lese baneomtaler, eller registrere dine egne. Dette er stedet du reklamerer for din hjemmebane!

Re: Lofoten Golf Links

Postby Franz » 20 Feb 2016, 21:53

Det var to-tre steder med ca 100 meter løs grus. Veier under konstruksjon. Jeg trilla tre runder. Gikk aldeles strålende.

Problemet den helgen var vel heller at mange egentlig ikke orker å gå to runder på én dag, og at litt grus ble en fin unnskyldning. Dette har vært et tema så lenge jeg har vært i miljøet - veldig mange ønsker ikke 36 hull pr dag, og det gjør det vanskelig å gjennomføre skikkelige slagspillturneringer.
Franz
Legende
Legende

Liked in: 146 posts

Annonser

Annonser

Postby liverglimt » 21 Feb 2016, 12:15

Akkurat 36 hull på en dag gjorde at jeg avsto fra å spille flere turneringer. Jeg var i Narvik når de hadde regionstur og vurderte spill, men stod heldigvis over siden salget eksploderte igjen på lørdag. :)

Jeg kan spille så mange hull jeg klarer å presse inn på en dag om jeg bare får kjøre. Men det skaper jo bare ulme blikk i golf-norge.

Håper de får banen i skikkelig skikk fort slik at pirkefeil ikke blir hengende som inntrykk for besøkende. Det er vakkert i Nord, men ikke så vakkert at bare de kan bære inntrykket av golfrunden. :)
liverglimt
Legende
Legende

Liked in: 125 posts
Hcp: 7
Hjemmeklubb: Golf Club El Faro

Postby Franz » 21 Feb 2016, 17:28

Nei, man kjører selvfølgelig ikke bil i turnering. Det er vel ikke så merkelig om folk reagerer på det? Skal en skiskytter bli kjørt til standplass med scooter hvis han har vondt et sted når han går på ski?
Franz
Legende
Legende

Postby liverglimt » 21 Feb 2016, 19:25

Jeg begynte å spille golf i Spania, her er det vanlig å ha boogie om du vil. Sågar mange baner som ikke tillater noe annet ved turnering.
liverglimt
Legende
Legende

Postby Franz » 21 Feb 2016, 22:10

liverglimt wrote:Jeg begynte å spille "golf" i Spania, her er det vanlig å ha boogie om du vil. Sågar mange baner som ikke tillater noe annet ved "turnering".

Rettet litt i innlegget ditt :)

En ting er pensjonist-turneringer i Spania. En helt annen ting er turneringer i golf. I sistnevnte kan man selvfølgelig ikke kjøre bil. Da kan vi like godt stå på rangen og kåre en vinner.

Drizzit likes this post.
Franz
Legende
Legende

Postby liverglimt » 22 Feb 2016, 01:08

Ok, men sånn er det nå engang her. Du får ikke lov til å gå på sommeren. Det er boogie plass til alle i turnering.

Velkommen skal du være å spille turnering her så skjønner du at vi kjører. :)
liverglimt
Legende
Legende

Postby Franz » 22 Feb 2016, 11:11

Jeg har spilt litt i Spania, og skjønner hvorfor det er sånn der. Det betyr ikke at det kan være sånn i større turneringer her på berget. I 16 grader, lettskyet og sønnavind må man klare å gå to golfrunder hvis man har lyst til å kjempe om seier og plass i NC eller NM.
Franz
Legende
Legende

Previous

Return to Baneomtaler