Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Hagean »

Heisann.

Er så heldig at jeg har ferie nå fra onsdagen av og tenkte å starte de første dagene med å ta turen litt sørover mot Tigerstaden og spille baner i området. Spørsmålet blir da veldig enkelt. Hvilke baner ville dere anbefalt om man skulle gå på rundt tre forskjellige, dere som er kjente i området?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Yorkie »

Tja, hvilke har du spillt før, hva slags baner liker du best (skog, park osv)

Miklagard og Oslo er nokså selvsagte, Holtsmark har bra forhold, Hakadal (ikke en bane jeg liker spesiellt) skal visst ha veldig bra forhold. Tyrifjorden er alltid en fin opplevelse.

Vet ikke hvordan ståa er på Losby og Hauger (siste jeg så var fra begynnelsen av Juni, og da var vel "greit" nivået)

Drøbak, Oppegård og Østmarka aner jeg ikke
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Hagean »

Har ingen spesielle preferanser så lenge det er en bane som utfordrer mange deler av spillet og at det ikke er sånn altfor mye bratte bakker. Miklagard er en selvfølge, Losby har jeg veldig lyst til å prøve, men spørs jo selvfølgelig også litt på forholdene. Pro'en min var ganske tilhenger av Tyrifjord. Men Bogstad er verdt det altså? Hørt flere som har sagt den ikke var verdt pengene..
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by GunnarBull »

Mine tre førstevalg ville nok være Miklagard, Kongsvinger og Bogstad (hvis du har råd). Mange liker Holtsmark veldig godt, og den skal være i god stand. Tyrifjord er koselig, Hauger og Hakadal er relativt mye bakker, Losby er mye vann hvis du liker sånt, men jeg er usikker på hvor bra det er der. Jeg vil tro de fleste banene i området har gode forhold nå.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Yorkie »

GunnarBull wrote:Mine tre førstevalg ville nok være Miklagard, Kongsvinger og Bogstad (hvis du har råd). Mange liker Holtsmark veldig godt, og den skal være i god stand. Tyrifjord er koselig, Hauger og Hakadal er relativt mye bakker, Losby er mye vann hvis du liker sånt, men jeg er usikker på hvor bra det er der. Jeg vil tro de fleste banene i området har gode forhold nå.
Har du begynt med Ryanair presisjon Hr. Bull? Kongsvinger som Oslo bane ;)

Ok, Oslobanene Kongsberg, Borre, Skoger og Evje er også fine baner. Skal være bra forhold på alle unntatt Borre.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by kevin »

Håper og tror at Losby begynner å bli bra. Hvis ikke, har de det travelt før Challenge tour neste uke. Men det kan jo hende de gjør litt vedlikehold denne uka, ring og spør evt. Miklagard er en selvfølge synes jeg og. Bogstad har jeg enda ikke fått vært på. Men folk skryter fælt av forholdene der for tiden.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Yorkie »

Hagean wrote: Men Bogstad er verdt det altså? Hørt flere som har sagt den ikke var verdt pengene..
Bogstad verdt pengene, mnja, altså: Er den verdt pengene om man sammenligner med baner i DK og SE, nei. Er den verdt pengene i forhold til hvor populær den er blant gjestespillere, tydeligvis. Spilleflatene er blandt de beste i Norge, og så blir det litt preferanse om man liker den type baner (en litt klassisk "engelsk" parkbane. Fine omgivelser og trivelig langs Bogstadvannet. Prisen er ikke verre enn at man tar den med for å ha spillt den.

Regner med at det blir en runde på HM og på Mikla i løpet av uken, så PM meg om du vil henge med
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Gundersen »

Hauger har fine greener, men noe lurvete fairwayer
Hakadal hadde gode forhold tidlig, men ble litt svidd og veldig hard nå i sommervarmen. Holtsmark har hatt bedre forhold en noensinne i år.
Og all den tid Kongsvinger er i Oslo området, så er det fantastisk flott bane, om forholdene er bra.


Sendt fra min Commodore 64
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by GunnarBull »

Yorkie wrote:Har du begynt med Ryanair presisjon Hr. Bull? Kongsvinger som Oslo bane ;)

Ok, Oslobanene Kongsberg, Borre, Skoger og Evje er også fine baner. Skal være bra forhold på alle unntatt Borre.
Ikke vær frekk! Jeg tenkte at siden han kom fra litt uti periferien rundt Mjøsa, så ville alt innenfor en times radius være "Oslo-området".

Hvis det passer slik, blir jeg gjerne med og spille Mikla jeg også.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
yuran
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 367
Joined: 30 Jun 2012, 00:52
Hcp: 12,x
Hjemmeklubb: Grønmo
Has thanked: 5 times
Been thanked: 1 time

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by yuran »

Losby skal være bra nå, den ligger utrolig flott til i landskapet og er favoritten min hittil i min korte golfkarriere. Hakadal har utmerkede forhold, og Holtsmark ligger ikke altfor langt bak.

Østmarka er har veldig kupert front 9, men artig back 9 selv om forholdene ikke er de samme som banene nevnt over. Oppegård er vel litt hat/elsk, skal nok ta en runde der i løpet av høsten - men at den er topp tre i Osloområdet vil jeg ikke påstå.
Sir Slice-a-Lot

Cobra Fly Z
Bridgestone J40 DPC 4-PW
TM M2 3W
TM M2 5W
Bridgestone 3H
Bridgestone J40 50/54/58
Bridgestone True Balance TD-03
Hagen
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 183
Joined: 26 Apr 2011, 19:40
Hcp: 24,6
Hjemmeklubb: Hvam

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Hagen »

Kongsvinger ligger jo på rette siden av Oslo på tur hjem. Fine forhold der nå, og gledelig å se det er bra med trafikk. Melder meg nok inn der neste år. Jeg blir gjerne med en runde der. Så kan du vise meg atlungstad en gang. Mikla hadde jeg ment å få til i løpet av juli. Så nå brenner det på dass.
Driver: Titleist 910 d3 10,5 og Nickent 4D 12,5
Wood: mizuno jpx 800 5w
Hybrid: Callaway BB Diablo 5h, Callaway razr x tour 3h
Jern: Cobra Amp
Putter: Never compremise sub 30
Wedger: Cleveland cg 14. 52, 56 og 60
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Hagean »

Hagen wrote:Kongsvinger ligger jo på rette siden av Oslo på tur hjem. Fine forhold der nå, og gledelig å se det er bra med trafikk. Melder meg nok inn der neste år. Jeg blir gjerne med en runde der. Så kan du vise meg atlungstad en gang. Mikla hadde jeg ment å få til i løpet av juli. Så nå brenner det på dass.
Høres bra ut! Du får sende PM når det passer for deg. :)


Sender dere PM Gunnarbull og Yorkie. :-)
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by stianm »

Losby har vært knallbra de siste 2-3 ukene,. Greenene er kanskje ikke av det superrasket slaget, men meget jevne og fine. Fairwayene er som myke fine tepper. Dog det blir lite spill for oss dødelige kommende uke da CHallenge tour går av stabelen da.
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Pepto
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 148
Joined: 22 Feb 2012, 07:40

Re: Anbefalte golfbaner i og rundt Oslo

Post by Pepto »

Grønmo
Post Reply