Noen som har spilt Grenland og Omegn GK, Haugesund GK, Nordvegen GK eller Sveio GK?

Her finner du oversikt over en rekke norske golfbaner, med oppdaterte innlegg om forholdene.
Post Reply
Niggen
Rookie
Rookie
Posts: 43
Joined: 23 Jun 2015, 17:16
Has thanked: 5 times
Been thanked: 10 times

Noen som har spilt Grenland og Omegn GK, Haugesund GK, Nordvegen GK eller Sveio GK?

Post by Niggen »

Ønsker bare litt info angående disse banene ettersom jeg skal spille dem senere i sommer. Alltid gøy å "oppdage" nye baner jeg ikke har spilt før.
Kom med alt dere har : ) Er banene lettspilte, har de noe signaturhull, hvordan er banekvaliteten disse dager, gode og nyttige tips slik at jeg vinner over kameratene mine.......etc. : ) Et spørsmål til.....er det vits i å besøke banen som ligger rett ved Skudeneshavn? Er det en "ordentlig" bane?
Er en 18 hcp.-spiller.

PS: Bare som et tips til andre......Oppdaget i fjor en herlig "bortgjemt" perle i Vrådal GK. Denne, samt Hovden GK, gjorde mine golfoppdagelser i fjor til en hyggelig opplevelse. I den andre enden an skalaen var banen i Lindesnes (Kan knapt kalles en bane en gang) og Dalane GK. For så vidt OK, men veldig "hjemmelaget" : )

Niggen
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Noen som har spilt Grenland og Omegn GK, Haugesund GK, Nordvegen GK eller Sveio GK?

Post by Keyser »

Skal spille NSG turneringer Haugaland (Sveio) og Nordvegen til helgen, dersom de ikke blir avlyst pga få påmeldte. Kan få oppdatert status da. Men har spilt begge banene en del ganger.

Haugaland:
Normalt en bane i veldig god stand (var mye dreneringsarbeid da jeg spilte der i fjor). Vanskelig bane, spilles lang, mye vann, skau og skjit man kan havne i. Har aldri spilt bra der. Ta med noen ekstra baller :-) Ubrukelig range, mye hoggorm. Uff dette ble negativt. Haugaland er en god bane som absolutt bør spilles, men ikke forvent noen knallscore :-)

Nordvegen:
Litt varierende stand på denne, rustikk. Men en av min favoritter å spille. Ingen range, dårlig treningsgreen. Noe smalt, men veldig mange gøye hull der alle er forskjellige. Ta med kamera opp på greenen på hull 14, der får du 360 graders utsyn. På Nordvegen har de også 36 hull minigolf med HØY kvalitet. Ta med familien ut der dersom de er med...
</Keyser>
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Noen som har spilt Grenland og Omegn GK, Haugesund GK, Nordvegen GK eller Sveio GK?

Post by kevin »

Grenland: du kan lese litt om den her viewtopic.php?f=25&t=1788

Nå er det vel å merke 3 år siden jeg var der. Den har en god del "park-hull", men også noen litt trangere hull med skog på begge sider.

Du får bra inntrykk ved å se denne http://grenlandgolf.no/GOGK/DroneVideo/ ... fklubb.mp4
User avatar
Keyser
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 18 Dec 2008, 09:51
Hcp: 5-6-7-ish
Hjemmeklubb: Bjørnefjorden
Has thanked: 11 times
Been thanked: 35 times

Re: Noen som har spilt Grenland og Omegn GK, Haugesund GK, Nordvegen GK eller Sveio GK?

Post by Keyser »

Keyser wrote: 01 Jul 2019, 11:30 Skal spille NSG turneringer Haugaland (Sveio) og Nordvegen til helgen, dersom de ikke blir avlyst pga få påmeldte. Kan få oppdatert status da. Men har spilt begge banene en del ganger.

Haugaland:
Normalt en bane i veldig god stand (var mye dreneringsarbeid da jeg spilte der i fjor). Vanskelig bane, spilles lang, mye vann, skau og skjit man kan havne i. Har aldri spilt bra der. Ta med noen ekstra baller :-) Ubrukelig range, mye hoggorm. Uff dette ble negativt. Haugaland er en god bane som absolutt bør spilles, men ikke forvent noen knallscore :-)

Nordvegen:
Litt varierende stand på denne, rustikk. Men en av min favoritter å spille. Ingen range, dårlig treningsgreen. Noe smalt, men veldig mange gøye hull der alle er forskjellige. Ta med kamera opp på greenen på hull 14, der får du 360 graders utsyn. På Nordvegen har de også 36 hull minigolf med HØY kvalitet. Ta med familien ut der dersom de er med...
Oppdatert status:
Haugaland: Knallfine greener, ok+ fairwayer. Range drenert og ok, de skal bygge ny. Bør spilles
Nordvegen: Noenlunde greener, men svært trege. Enslags range. Lost ball utenfor klippet gress. Kanongøy å spille fremdeles
</Keyser>
Post Reply