Golf i Østerrike

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Golf i Østerrike

Post by fsmkgolf »

Noen som har baner i Østerrike å anbefale? Viktigere at det er moro og vakkert enn fancy. Gjerne i høyden også. Må passe for 17,5 hcp og kona med klubbhandicap må også få spille :)
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf i Østerrike

Post by furu »

Hvis du ikke får noen tips her så anbefaler jeg å sende mail til en journalist som heter Christian Thomas Retinger. Han har nettsiden par72.at, mail til redaksjonen er redaktion@par72.at.
Instagram @christianfuru
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Østerrike

Post by kevin »

Evt så sjekker du ut noen av tipsene til reiseeksperten på golf.se
FRÅGA: Har du några tips på banor i Österrike?

SVAR: Var i Österrike förra veckan och spelade några banor och det som jag alltid slås av när jag är där är att många medelmåttiga banor kommer undan med det då de i gengäld bjuder på enormt vackra vyer. Dock har jag en stor förkärlek för en bana vid namn Adamstal, dryga timmen sydväst om Wien. I Graz ligger två banor jag gillar, GC Murhof och Maria Lankowitz GC. Är ni i närheten av Innsbruck så hittar ni fina Seefeld Waldmoos GC. Österrikes flaggskepp är utan tvekan Fontana GC utanför Wien. En riktigt läcker bana som stått värd på Austrian Open på Europatouren ett flertal gånger. Är ni i de krokarna så spela även Ebreichsdorf, en vacker bana i slottsmiljö.
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Re: Golf i Østerrike

Post by fsmkgolf »

Tusen takk for tips. Da er det bare å sette i gang og booke :-)
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
fsmkgolf
Rookie
Rookie
Posts: 32
Joined: 17 Apr 2012, 23:11
Hcp: 16.4
Hjemmeklubb: Gjersjøen GK

Re: Golf i Østerrike

Post by fsmkgolf »

Hjemme igjen og det ble tre supre runder. Bad Waltersdorf Golfclub, Zell am See Golfclub og Fehmarn Golfclub. Den siste i tyskland. Super service, etter min mening fantastiske forhold ( sammenlignet med årets norske pottitgolf ) og greie priser. Neste reise er Wales i august :-)
Odyssey #1/Nike Drone
Ping Anser 54-58
Ping Tour-s Rustique 50
Ping i20 3-PW
Ping Anser 3h
Ping Anser 3w
Nike Covert Driver
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Østerrike

Post by Jumper »

Familiebesøk i Østerrike må kombineres med golf i et for meg, nytt golfland. Spilte Diamond Club Ottenstein, litt nord for Wien. Kunne valgt mer renommerte baner, men denne lå nærmest. Angrer ikke på det! Dette er en velpleid, nydelig bane, som ligger naturlig plassert i et bølgete landskap som gir delvis mye høydeforskjeller og skrånende fairways. Vann er i spill på mange hull, enten som dammer eller bekker. Banen, og særlig greenene er plasserte slik at tunge, store løvtrær omkranser de. Banen har også frukttrær, og jeg spiste både epler, pærer og plommer på runden. Banen har flere kraftige doglegs, og med litt mer lokalkunnskap kunne det vært kuttet noen slag. September kan by på nydelig vær, og jeg hadde 27 grader i dag. Det blir ikke flere runder denne gangen, men Østerrike frister mer! https://www.golf.at/golfclubs/DIAMOND+C ... NSTEIN/308
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golf i Østerrike

Post by furu »

Hvis du vil ha en mesterskapsbane kan du ta turen til Diamond CC Atzenbrugg.
Instagram @christianfuru
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Østerrike

Post by Jumper »

Jeg vurderte Schloss Shönborn, men trenger ikke blåse av en tusenlapp hver gang jeg spiller. Var veldig bra i går til 55 euro. 20% rabatt av en eller annen grunn dog.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Østerrike

Post by Jumper »

Høstferie i Østerrike er ikke dumt, og spilte en runde igjen på Diamond Club Ottenstein. Er en veldig kjekk, kupert bane, men jeg var uheldig med at de hadde skjært, og plugget greenene før jeg kom, samt at de dresset dagen jeg var der. Var heldigvis kun 2-3 greener med sand, men fikk igjen 30% greenfee etter runden.ImageImage

Med valget mellom shopping med frue og døtre, eller golf, valgte jeg å spille en runde på landets eldste golfklubb GC Wien. Den ligger i den store Prater-parken inne i Wien. Banen er 120 år gammel og ligger plassert inne i byens galoppbane. I tillegg til selve galoppbanen rundt banen, går det også en smal ridebane rundt inne på området, og man krysser denne på flere hull. Det er også gamle, forlatte hinder som tømmerstokker og hekker igjen på banen, som fungerer som ekstra utfordringer. Banen er er flott, moden parkbane, med myke fine fairways, og gode greener. Trærne er solide, og man kan se at det har fått vokse i minst 120 år. Tre køller vind gjorde at det ble en ekstra utfordring, men spilte alle 18 hullene med samme ball, selv med noen skikkelige drittslag fra tee. Skal kunne gå an å spille bra her med litt mindre vind. Hele klubben oser av høyere klasse med et skikkelig staselig klubbhus. Golf er dyrt i Østerrike, og en runde kom på €80, noe som faktisk er rimelig i forhold til mye annet i området som nesten koster det doble.ImageImage
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golf i Østerrike

Post by Jumper »

Spilte en runde på Golfclub Lengenfeld i dag. De har to baner og jeg spilte Kamptal. Veldig fine greener og fairways, men synes det var litt kjedelig design på første ni. Mye rett frem, uten de store utfordringene. Det kom seg litt på back, med noen fine hull. Banen ligger i vindistriktet, og vinranker omkranser banen. De har også plantet eksempler av forskjellige druesorter på teestedene, med beskrivelse av typen. Fikk et par ekstra slag på handicapet mitt, og er sikker på at man kan score ganske bra her med hodet litt mer på plass enn det jeg hadde. 🙈 €76 i greenfee
Attachments
20230707_114553.jpg
(4.4 MiB) Not downloaded yet
20230707_133919.jpg
(3.38 MiB) Not downloaded yet
Post Reply