Golf i Florida?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Takk Yorkie. Er virkelig utrolig mye å velge mellom der borte.

Norrbaggen skulle vel også spille der i sommer, blant annet Streamsong. Hadde vært interessant å høre om de banene
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Skal til Florida igjen om ikke lenge. Noen som har bra tips om baner rundt Miami? Tviler på at jeg spiller Doral eller noen av de andre grisedyre banene, med mindre det dukker opp noen bra tilbud
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Har nettopp kommet hjem fra 3 uker i Florida og har spilt 3 runder golf også. Tok det litt på sparket angående hvilke baner jeg skulle spille. Vi bodde noen dager i Miami først og jeg hadde tittet på Crandon gc i Key Biscayne, og når jeg leste en brosjyre om den på hotellet, så bestemte jeg meg for den.

Crandon gc:

Banen har vært brukt på Champions tour og har flere ganger blitt kåret som en av de vanskeligste banene i regionen. Jeg hadde relativt tidlig starttid og det var masse folk på veg ut allerede når jeg ankom. Hadde med meg brosjyren fra hotellet, fordi den ga meg 50% på leie av utstyr(et helt greit Cobra sett). Kjekk deal det. Betalte i underkant av 100$ for 18 hull med golfbil og leiesett. Greenfee ligger på nærmere 200$ på vinteren.

Etter oppvarming meldte jeg meg ved tee hos starteren, en høyst militær og autoritær kar som sa "You`re playing on your own?? This course is way to tough to play on your own, I`ll pair you with someone. Just wait". Etter 5min kom det tre stk, men han mente at jeg burde holde meg unna de, de var ikke noe bra. Etter det kom en kar alene og vi ble satt sammen og så bar det ut. Han var superhyggelig og vi hadde en veldig fin runde. Banen var tøff den, med mange vannhinder og kratt. Det er også kjent at det finnes både alligatorer og saltvannskrokodiller rundt banen. Men vi så ingen av de. De gangene vi slo ut i vannhinder, holdt vi oss langt unna.

Image

Ganske kult med Miami skyline i bakgrunnen et par steder
Image

Banen var i tipp topp stand, anbefales

Fort Myers gc:
Vurderte denne for 4 år siden da vi var der. Den ligger ikke langt unna huset vi leide i Cape Coral. Denne gangen skulle den spilles. Var innom der en ettermiddag og snakket med de i proshoppen. Fikk beskjed om å komme litt før kl.07 om jeg ville spille tidlig, så skulle de få meg ut. Når jeg dukket opp neste morgen, ble jeg satt sammen med 3 pensjonister og vi hadde en fin runde, selv om ikke alle var like pratsomme. Betalte 35$ i greenfee inkl.bil og 15$ i leie for utstyr. Et slitent Strata sett, men fikk en nyerere Cobra driver istedenfor Strata`en.

Banen er over 100 år gammel og drives av kommunen. Den ble renovert for nesten 6mill dollar for noen få år siden. Donald Ross er den opprinnelige arkitekten. Banen er fin, men kanskje ikke den mest spennende designen syntes jeg. Færre vannhinder enn andre baner. Greenene var luftet noen dager tidligere, og det preget de litt. Men banen var bra den.

Hull 18 med klubbhuset i bakgrunnen
Image

Magnolia Landing gc:
For et sted! Når man kjører av hovedveien nord for Fort Myers, er det en bom for å komme inn og man må registrere seg. Deretter er det 2miles inn til klubbhuset, gjennom et nytt område hvor det skal bygges hus og et område hvor det er bygget enormt mange hus langs banen. Klubbhuset er ekstravagant. Hadde booket tid via chat kvelden i forveien. 34$ i greenfee inkl.bil og 30$ for å leie utstyr(nytt Cobra sett). Denne banen koster mer enn 150$ å spille på vinteren. De har vannrange hvor man slår ut baller i vannet. Nøyde meg med litt putting og chipping.

Det er stort sett vann overalt, stor fare for å møte på alligatorer, og som sagt..mange hus langs banen. Uten at de er i faresonen. Lange avstander mellom noen av hullene, men hullene er bra designet, greenene ganske vanskelige og tilstanden var kjempebra. Noen av bunkerne var fyllt med vann pga mye regn på ettermiddagene før. Ellers var banen tipp topp.

Image

Image

Om jeg noen gang skal tilbake til dette området, skal jeg spille denne igjen. Den var utrolig vakker og en god bane.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Har nylig kommet tilbake fra 2 uker i Florida, samme område som sist. Skulle egentlig spille Magnolia Landings igjen, men det var ingen ledige tider den dagen jeg hadde planlagt å spille med en kompis som også var der.

Så da spilte vi Old Corkscrew gc som er nevnt her tidligere, en Jack Nicklaus signaturbane. Greenene var luftet for en tid tilbake og hadde noe sand på seg, så de var ikke helt perfekte. Det regnet mye kvelden før og bunkerne var oversvømte. Men ellers var det nok en fin runde på en flott bane. Kom også i nærkontakt med et par alligatorer også, når vi nærmet oss vannhindere. Bare å skygge banen da ;)

Coral oaks gc:
Jeg booket en runde siste uka også, på Coral oaks som ligger i Cape Coral. Det er en public bane, designet av Arthur Hills. Banen er omgitt av mange eiketrær, derav navnet. Det er ganske mange vannhinder også, med alligatorer i. Står skilt flere steder, og på et par av hullene kunne man se ett par stykker nære land. En av greenkeeperne som klippet rough ved vannhinderet, måtte trekke seg tilbake et par ganger.

Image

Greenene er normalt veldig fine og raske her, iflg mine spillepartnere. Men de var luftet uken før og var litt ujevne. Litt vanskelige å putte på.

Banen er fin og utfordrende, jeg slo vel bort 4 baller i vannhinder, noen ganger helt i vannkanten, men tok ikke sjansen på å se etter de.

Betalte 37$ i greenfee, og det koster 75-80$ her i høysesongen visstnok. Betalte 21$ for leie av et gammelt Wilson sett.

Det ligger endel hus rundt banen også, men de er ikke i spill.

Image

Avslutningshullet er et relativt kort par 3, og har en flott beliggenhet.

Image
Post Reply