Golf i Florida?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by RoughBoy »

Kan ikke hjelpe deg der, men de neste 2 dagene har jeg tee-tid på Bay Hill. Er en talentløs gammel høyhandicapper som skal bruke et jernsett (Rocketbladez) for første gang. Kan nok bli den høyeste scoren der på lang tid:)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Hørtes leit ut :D

Du får gjerne skrive noen ord om opplevelsen etterpå. Er passe dyrt å spille der vel?
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Golf i Florida?

Post by GunnarBull »

Orange County National har to baner. Den desidert beste, etter mitt skjønn, er Panther Lake. Den er rett og slett nydelig, og en av de beste jeg har spilt idetheletatt.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by Yorkie »

Er ett stykke fra Fort Myers til Orlando da Hr. Bull :)

Disse tre ligger i området og har vanlig greenfeespill Kevin.
http://www.top100golfcourses.co.uk/html ... sp?id=3601
http://www.top100golfcourses.co.uk/html ... sp?id=1838
http://www.top100golfcourses.co.uk/html ... sp?id=2127
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
GunnarBull
Legende
Legende
Posts: 922
Joined: 03 Oct 2010, 23:23
Hcp: 5,1
Hjemmeklubb: Miklagard
Has thanked: 36 times
Been thanked: 29 times

Re: Golf i Florida?

Post by GunnarBull »

Heh? De ligger jo bare en cm fra hverandre jo.
På den siste dag skal den ydmyke bli frelst. Da blir min plass langt fremme.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Old Corkscrew ser veldig bra ut. Jack Nicklaus signaturbane. Den står øverst på lista foreløpig. Tiburon i Naples ser også veldig bra ut, de arrangerer jo både LPGA og Greg Norman sin lag-turnering som nylig gikk av stabelen.

Skal til Orlando senere under oppholdet, men mindre sjanse for golf da. Men vi får se
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf i Florida?

Post by TheBigEasy »

Old Corkscrew var jo et heftig navn. Høres tricky ut :lol:
Play your best.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by Yorkie »

Når jeg klikka rundt på flaggene, så fant jeg en spesiellt lovende. Men, det er altså en privat klubb. Fiddlesticks Country Club.
Der er det to baner :)
- The wee friendly course
- The long mean course
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Jepp, titta på den og. Leita febrilsk etter en tekst hvor det skulle stått at de tok imot greenfeespillere.

Det finnes mange fine baner, men mange av de er private.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf i Florida?

Post by norrbaggen »

Ett tips är att skriva ett brev och skicka till de privata banorna du är sugen att spela. Skryt litt og fortell at du har hört masse bra ting om deras bane. Chanserna att få spela är bra, de flesta klubbar är sugna på mer dollar.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Bra tips,takk. :)
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by RoughBoy »

Bay Hill var en vidunderlig opplevelse. Topp bane, kjempegod mat og eksellent service. Totalprisen ble litt i underkant av 900 dollar pluss litt småtipsing. (Ordinær tipsing var inkludert i prisene.)
For det fikk jeg:
- 2 dagers opphold i lodgen,
- 2 runder på banen, den ene dagen med en forecaddie med gruppen vår
- frokoster (begge french toast mrd jordbær og krem :P )
- 2 lunsjer
- 2 middager
- hanske/baller/noen småting i proshopen

Selve oppholdet samt to runder på banen kostet 650 dollar, men jeg valgte å spise godt når maten var så bra.

Første dagen spilte jeg alene, men pga andre omstendigheter ble det bare tull. Spilte fra rød tee, ca 5800 yards. Avsluttet med to bogeys, noe som tente håpet om bedre spill på dag to.

Andre dagen var vi 4 i gruppen, samt en forecaddie.
De første 9 spilte jeg egentlig så godt som jeg noen gang har gjort fra tee til green, men puttingen var dårligere enn noen gang, bare treputter. Alle de øvrige slet med puttingen også, greenene var vesentlig tregere enn dagen før da jeg hadde senere starttid.
55 slag ble totalen på første 9.
Scoren på de neste 6 hullene ble: 8,8,10,8,4,10. Toppet driver, shanket jern, duffet chipper og bommet putter. Hovedproblemet var allikevel at jeg var i alt som var av fairwaybunkere. Lite erfaring med sånt, og må ha brukt minst 15 slag derfra på disse få hullene. Tok meg sammen på de siste tre hullene (dobbelbogey, bogey, bogey) så totalen ble 118 slag.

Banen:

Vakker og velholdt, og ingen rough å snakke om.
Pga mange doglegs med store fairwaybunkere og/eller vann i spill føltes det som den for en kortslående høyhandicapper spiltes lengre enn den var. Selv fra rød tee var det vel bare et par hull jeg kunne nå på regulert antall slag hvis man skulle safe litt.

Den med best handicap i gruppen(9), en ung amerikaner som spilte fre blå, (de aller bakerste teestedene var ikke i bruk) brukte vel godt over 90 slag.

Med tanke på hvordan banen var satt opp kan den anbefales uansett hvilket handicap man har, men velg rette tee-steder.

Forecaddie var en ny opplevelse for meg. Han løp rundt med laser (ingen gps på cartene) og ga oss avstanden til flaggene, trakk av/la til for vind, linet putter, ga deg distanse til bunkere osv, tørket av køller og raket bunkere. Og hadde godt humør. Nice par - uansett hva scoren ble.

Er nå i Miami-traktene og skal om et par dager ha et opphold på Doral. Det nyåpnete Blå Monsteret skal spilles på mandag. Får håpe det ikke regner like mye som i går.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Flott rapport, venter i spenning på rapport etter Doral. :)
Vannhinder
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 27 Dec 2013, 18:00
Hcp: 21

Re: Golf i Florida?

Post by Vannhinder »

Høres heilt fantastisk ut!!

Skal selv over til Ft. Lauderdale og Orlando i Feb/Mars og kunne godt tenkt meg eit par runder golf :)
Me er eit følge på 10stk som reiser over men det er kun eg som spiller, lure da litt på hvordan det er der borte? Er det litt avslappet slik som her hjemme eller? Kommer jo ikkje til å gå med kjensfolk der så er jo altids litt nervøs i begynnelsen :)
Men banene ser jo heilt fantastiske ut så kan ikkje la den sjangsen gå fra meg.....

Venter og spent på rapport fra Doral!!!
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i 7Florida?

Post by RoughBoy »

Vannhinder, folk her er kjempehyggelige. Og avslappet. Veldig trivelige å spille med.

Har du mulighet så spill Bay Hill. Spilte Disneys Lake Buena Vista dagen etter. Den har vel hatt pga-turnering inntil nylig. Ingen dårlig bane, for all del, men allikevel en nedtur etter Bay Hill.
teddykirsebom
Rookie
Rookie
Posts: 28
Joined: 30 Jun 2012, 21:20

Re: Golf i Florida?

Post by teddykirsebom »

Disney Magnolia var det som hadde PGATour, flott bane, men jeg likte Orange County Panther Lake (der Bjørnstad sikret seg PGA-kortet!) enda bedre.
Vannhinder
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 27 Dec 2013, 18:00
Hcp: 21

Re: Golf i Florida?

Post by Vannhinder »

Fantastisk!! Skal bo i Champions Gate, så da er det jo ikkje så langt til Disney banene (eller noen andre heller for den saks skyld :) ).
Planen var å kjøpe eit Mizuno sett for ein kompis når eg kom bort og bruke dette når me bor der, men fannt eit tips om å melde seg inn i KLM golf membership og da var det gratis å ta med seg bag på flyet. Noen her som har erfaring med dette?
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by RoughBoy »

Er tilbake i gamlelandet. Mine 2 siste dager i Florida ble tilbrakt på Doral Resort. Oppholdet på resorten ble dessverre en lite trivelig opplevelse. Resorten er under ombygging og i tillegg er det ågerpriser på alt ekstra. 18 dollar dagen for selv-parkering, 13 dollar dagen for wifi og 15 dollar for en bøtte med rangeballer på The Blue Course er noen eksempler. Pluss avgift. (alt dette var gratis på Bay Hill.) I tillegg dårlig skilting, rot med starttider, en liten kilometer fra parkering til lodgen (det fantes Shuttle). Rommet som enten skulle ha utsikt mot hage eller golfbanene, hadde utsikt mot bilveien og en stor parkeringsplass. Men OK, det var banene jeg skulle beskrive:

Først spilte jeg The Silver Course(Jim MacLean Signature). En helt OK bane, med typisk Florida design. I bedre stand enn lignende baner jeg spilte i 50 dollarsklassen, men ikke verd å ta med som en av to i pakken i følge andre.(Velg heller Gold og White ble det sagt.)

The Blue Monster viste seg sannelig å være et monster. Ikke pga vann, men mest pga av at banen var overfylt med bunkere, og jeg så knapt en fairway. Ga opp å telle slag, men nærmere 150 er nok ikke langt unna sannheten. Spilte fra hvit tee - ca 6300 yds.

Artig å spille det legendariske 18. hullet. Ingen sjans for meg til å nå på to fra ca 355 meter. Traff ballen litt dårlig på 3 slaget, den traff banken foran greenen og rullet tilbake i vannet. Flagget stod like ved vannet. Ble en sjuer.

Forholdene var gode. Røffen var ikke høy, men for meg vanskeligere enn på Bay Hill. (Annen gresstype? Virket mere "fluffy").
Men som sagt er det laget masse nye bunkere. Passer definitivt ikke for høyhandicappere, selv fra forward tees. Tror man skal være en rimelig bra spiller for å nyte banen fullt ut.

Dessverre var det forbudt med bil på banen når jeg spilte. Måtte kjøre på cartway-en. Dette gjorde at jeg måtte gå lengre enn jeg hadde trengt hvis jeg ikke brukte bil. Men ingen opplyste om dette før mine medspillere sa det etter utslaget på første! Tenkte å bære trallebagen de siste 9, men hadde tatt av bærestroppen på hotellrommet....(Traller var også forbudt)
RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by RoughBoy »

Jeg blandet nok Lake Buena Vista og Magnolia ja. Men det har blitt spilt PGA-tour der også.

https://disneyworld.disney.go.com/recre ... lf-course/
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Ikke lenge igjen før avreise nå. Kan hende det blir en runde på Old Corkscrew gc til uka :D

Image
Post Reply