Golf i Florida?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf i Florida?

Post by sirandrew214 »

Skal du dit??? Hvor lenge? Ser utrolig bra ut.
Hvor mange baner skal du spille?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Vet ikke helt hvor mange runder det blir, er familieferie+ noe golf. Det er en av banene jeg har sett meg ut ja. Nicklaus signatur-bane. Ligger noen baner nære der vi skal bo, blir vel noen runder. 3 uker :D
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf i Florida?

Post by sirandrew214 »

3 uker! :) Digg!
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf i Florida?

Post by norrbaggen »

kevin wrote:Vet ikke helt hvor mange runder det blir, er familieferie+ noe golf. Det er en av banene jeg har sett meg ut ja. Nicklaus signatur-bane. Ligger noen baner nære der vi skal bo, blir vel noen runder. 3 uker :D
Ska du vare i Naples området hele tiden? Jag drar också til Florida i neste uke, Orlando, Ft. Lauderdale og Sarasota.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Cape Coral i 10dg. Så Orlando resten
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf i Florida?

Post by sirandrew214 »

Sweet! Jeg må til florida en tur. Har bare vært på vest-kyst siden.
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf i Florida?

Post by norrbaggen »

Jeg har planlagt en runde her 8-)

Image
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf i Florida?

Post by sirandrew214 »

Hvor er det?? Skal du slå over der?? :o
User avatar
norrbaggen
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 461
Joined: 22 Jan 2009, 23:29
Has thanked: 20 times
Been thanked: 8 times

Re: Golf i Florida?

Post by norrbaggen »

sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf i Florida?

Post by sirandrew214 »

Wow! :o
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by Yorkie »

Unge Hr. Doak ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Streamsong ser veldig bra ut.
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golf i Florida?

Post by Snowman »

Yorkie wrote:Unge Hr. Doak ;)
Før du postet det innlegget, Yorkie, var det for første gang samme mann som hadde siste innlegg i alle 15 kategorier på Golfsnakk. Din gledesdreper, som ødela det, hehe ;)
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by Yorkie »

Pøh, gjorde det med vilje, ville ikke gi sirandrew den gleden!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golf i Florida?

Post by sirandrew214 »

Haha, du er slem. :D
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Palmetto Pine country club:

Designet av Arthur Hills, som har designet flere baner i Skandinavia. Ble bygget ferdig i 1970. Det er en klassisk amerikansk parkbane. Det ligger en god del bebyggelse rundt banen, noe som kjennetegner mange av denne typen av baner. Lite eller ingen rough, trær på begge sider av fairways, relativt små greener og ikke spesielt raske. Ligger normalt rundt 9" på stimp.

I denne perioden pågår det ofte mye vedlikehold, som lufting av greener og fairways. Banen var derfor ikke i topp stand. Teeboksene var ganske rufsete, fairways var ganske bra, det samme var greenene foruten enkelte områder hvor det fortsatt var luftehull. Fringene var "svidde"

Image

Image

Image

Image

Image

Jeg betalte kun 30$ i greenfee siden det er lavsesong. Man merker at det har vært en skikkelig country club dette. Litt overdådig klubbhus. Men proshop og andre fasiliteter var ikke imponerende. Som veldig mange andre country clubs, har de måttet åpne for greenfeespill etterhvert. Regner med det er fordi man har slitt med inntektene og dårligere tider.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Old Corkscrew golf club:
Banen ligger drøye 30min fra Cape Coral, i Estero. Det er en Jack Nicklaus signature course, og en av få som ikke er bygget på et område med boliger rundt. Den er helt frittstående. Da den ble åpnet ble den omtalt som en av de beste nye banene i USA. Og den har vært ranket som sør-vest Florida`s beste bane. Det er en privat medlemsbane, men har mer fleksible medlemskap enn mange andre steder. De tillater også gjestespill.

Det virket som en unik mulighet til å spille en av Nicklaus`signatur baner, så da tok jeg den muligheten.

Ble mottatt av en hyggelig amerikaner i golfbil på parkeringsplassen og han kjørte meg de 30m( :!:) bort til klubbhuset. Så fikk jeg velge leiesett utifra alt det de hadde, og det var et stort utvalg av skaft og køller. Endte opp med TM Jetspeed. Så bare det bort på et imponerende treningsområde for litt oppvarming. Ballene lå klare på rangen, bare å dunke de ut på gresset. Etter en stund kom starteren og sa at om jeg startet litt tidligere, ville jeg unngå å gå bak noen grupper med flere spillere i, og dermed spille raskere selv. Jeg kunne velge selv og valgte selvsagt det.

Allerede på tee 1 merker man at dette er en toppklasse bane. Alt er strøkent. Tees, fairways, bunkere og greener. Det er plantet flott rundt. Alle hullene er så utrolig naturlig bra designet. Veksler mellom lange og korte hull, vanskelige og litt lettere. Jeg ble bergtatt av omgivelsene, og kvaliteten på spilleflatene. Ondulerte og raske greener.

Alle områder med sand er å regne som hazard. Da er det interessant at golfbilveien også er av sand, tettpakket sådan. Og noen steder går den i ett med en bunker, som her.

Image

Samme hullet
Image

Vakkert par 3
Image

Innspill på par 5 hull
Image

Her kan enhver få skjelving i buksa når man kan skal spille inn
Image

Kort par 3
Image

Tee 18
Image

Hull 18 reversed
Image

I høysesong koster det 179$ å spille her. Jeg betalte 85$ og de har også priser ned mot 90$ for to spillere nå på sommeren. Det er et ran.

Jeg har fått en ny bane som favoritt, Old Corkscrew gc.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Florida?

Post by kevin »

Celebration gc:
Banen ligger i Celebration, en liten biltur fra Orlando. Byen ble i sin tid etablert av Disney. Banen ligger i et flott boligområde, med svære og lekre hus rundt. Oppkjørselen er det også bra stil på :D

Image

Banen er co-designed av Robert Trent Jones Sr. og Robert Trent Jones Jr. To generasjoner Trent Jones har laget en flott bane.

Fikk en liten briefing av starteren før jeg skulle ut. Han kunne fortelle at den største utfordringen lå på greenene. De er ikke bare store, ondulerte og raske. De har mange hellinger og linjer som er svært vanskelige å se. Det bruker å prege de som spiller banen for første gang. Jeg tre-puttet de to første hullene, leste de helt feil. Han hadde helt rett, det var tøft.

Green på 1.hullet
Image

Hull 4, slo i vannet og måtte droppe her. Ingen minns en fegis, som svenskene sier. Traff den "lille" bunkeren
Image

Innspill hull 17
Image

Fairway hull 18
Image

The White House? (er mye større enn det man ser på bildet)
Image

Banen var i kanonbra stand. Alt var helt strøkent. Dagens greenfee var 65$, men hotellet vi bodde på hadde avtale med klubben og jeg betalte ikke mer enn 29$ :!: Det var inkl.bil. Anbefales på det varmeste om man er i Kissimee/Celebration området.

Klubbens egne fly-over videoer


RoughBoy
Rookie
Rookie
Posts: 47
Joined: 30 Jun 2011, 18:52
Hcp: 36
Has thanked: 2 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by RoughBoy »

Fantastiske bilder og kommentarer. Du har overbevist meg om at jeg må til Florida i år også.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Florida?

Post by Yorkie »

Fabelaktige rapporter Kevin!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply