Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Golfbaner i Murcia

Post by jex »

Da blei det: Villa Martin, las ramblas og lo romero. La finca var fullbooket og las colinas var som forventet ikke oppe før den 12 november. Håper den lo romero banen er bra også :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Alle banene er i flott kondisjon i dag.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

JanB wrote:Alle banene er i flott kondisjon i dag.

Får håpe de er det første uka i mars..spiller Las Colinas 36 hull 3 dager, La Ramblas 36 hull, Real Campoamor 36 hull og Villamartin 36 hull på ei uke....;)
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Golfbaner i Murcia

Post by jex »

Høres flott ut JanB :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Hei eivaan. Joda, mars er en fin måned. Da får du en fin tjuvstart på sesongen i Norge vil jeg tro.
Her er terminlista til Costa Blanca Golf Club: http://costablancagolfclub.com/index.ph ... e2012.html
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Dette hørtes ut som et hardt program eivaan! Vi spilte 9 runder på en uke, og syntes det ble mye. Neste gang kommer vi til å droppe to runder på en dag, og legge inn en fridag i tillegg. Greit å ha en rolig dag innimellom der man heller kan ta en treningsøkt på rangen og nærspillsområdet. Jeg tror spillet blir bedre de siste dagene av oppholdet da. Denne gangen gikk vi på en liten smell mot slutten alle mann. Skjønner dog veldig godt at man er sugen på mye spill i mars!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Jumper wrote:Dette hørtes ut som et hardt program eivaan! Vi spilte 9 runder på en uke, og syntes det ble mye. Neste gang kommer vi til å droppe to runder på en dag, og legge inn en fridag i tillegg. Greit å ha en rolig dag innimellom der man heller kan ta en treningsøkt på rangen og nærspillsområdet. Jeg tror spillet blir bedre de siste dagene av oppholdet da. Denne gangen gikk vi på en liten smell mot slutten alle mann. Skjønner dog veldig godt at man er sugen på mye spill i mars!
Tja..vi har jo snubla på oppløpet før ;) Vi legger opp til og booker for å ha mulighet til å velge siden, vi er fire som reiser rundt sammen og det hender titt at en eller to dropper en dag eller en runde. Fint å ha muligheten og så lenge alt er betalt på forhånd, så er det ikke noe pes :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

eivaan wrote:
Jumper wrote:Dette hørtes ut som et hardt program eivaan! Vi spilte 9 runder på en uke, og syntes det ble mye. Neste gang kommer vi til å droppe to runder på en dag, og legge inn en fridag i tillegg. Greit å ha en rolig dag innimellom der man heller kan ta en treningsøkt på rangen og nærspillsområdet. Jeg tror spillet blir bedre de siste dagene av oppholdet da. Denne gangen gikk vi på en liten smell mot slutten alle mann. Skjønner dog veldig godt at man er sugen på mye spill i mars!
Tja..vi har jo snubla på oppløpet før ;) Vi legger opp til og booker for å ha mulighet til å velge siden, vi er fire som reiser rundt sammen og det hender titt at en eller to dropper en dag eller en runde. Fint å ha muligheten og så lenge alt er betalt på forhånd og har vi buggi, så er det ikke noe pes :)
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Golfbaner i Murcia

Post by pinchcliffe »

Var i Alicante forrige helg og bodde og spilte på La Finca, i tillegg til en runde på Las Ramblas. La Finca er en flott resort og en lekker bane, men greenene er overraskende myke. En skotte jeg snakket med mente at greenkeeperne der egentlig bare er gartnere...

Las Ramblas var i fantastisk stand, med unntak av noe sandete tee-steder. Tricky bane med stedvis enorme høydeforskjeller og mange blinde slag for de som ikke har spilt den før. Ta med nok baller... :)
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by joergu »

pinchcliffe wrote:Var i Alicante forrige helg og bodde og spilte på La Finca, i tillegg til en runde på Las Ramblas. La Finca er en flott resort og en lekker bane, men greenene er overraskende myke. En skotte jeg snakket med mente at greenkeeperne der egentlig bare er gartnere...

Las Ramblas var i fantastisk stand, med unntak av noe sandete tee-steder. Tricky bane med stedvis enorme høydeforskjeller og mange blinde slag for de som ikke har spilt den før. Ta med nok baller... :)
Hallo.
Tengte oss en tur til La Finca til våren,bodde dere på banen,var det ok.Brukte dere ett reiseselskap.
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
pinchcliffe
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 09 May 2011, 15:37
Hcp: 25,6
Hjemmeklubb: Asker og Holtsmark

Re: Golfbaner i Murcia

Post by pinchcliffe »

Vi bodde på resorten ja, et veldig bra 5-stjerners hotell med den standarden og de fasilitetene du forventer. Vi var 16 mann, og reisen var booket gjennom et byrå. Likevel tror jeg det meste lar seg ordne på egen hånd hvis man bare bruker litt tid. Banen ligger litt utenfor allfarvei, så dere må påregne noe taxikjøring til Guardamar, Torrevieja eller Alicante hvis/når dere vil ut og spise andre steder enn på hotellet.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

Da var det booket en liten tur i april. Norwegian har meget gunstige tidspunkt fra Bergen fra og med april. Reiser ned kl 6 på onsdag, og går for lang oppvarming og 18 hull denne dagen. Så blir det dobbelrunde torsdag og fredag, før vi tar en siste runde på lørdag før avreise.

Ser ut til at vi kommer til å spille følgende baner:
- Hacienda del Alamo
- Condado de Alhama
- El Valle
- Saurines de la Torre
- Font del Llop
- Åpningsdagen blir det enten La Manga South Course, Roda eller Las Colinas (Mange som skal ha en mening, så vi blir ikke enig).

Er det noen som har spilt disse banene i midten av april tidligere? Bruker kvaliteten å være bra på den tiden?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Sticho wrote:Da var det booket en liten tur i april. Norwegian har meget gunstige tidspunkt fra Bergen fra og med april. Reiser ned kl 6 på onsdag, og går for lang oppvarming og 18 hull denne dagen. Så blir det dobbelrunde torsdag og fredag, før vi tar en siste runde på lørdag før avreise.

Ser ut til at vi kommer til å spille følgende baner:
- Hacienda del Alamo
- Condado de Alhama
- El Valle
- Saurines de la Torre
- Font del Llop
- Åpningsdagen blir det enten La Manga South Course, Roda eller Las Colinas (Mange som skal ha en mening, så vi blir ikke enig).

Er det noen som har spilt disse banene i midten av april tidligere? Bruker kvaliteten å være bra på den tiden?
Jeg har spilt Hacienda del Alamo, Font del Llop og Las Colinas og mange flere i området. Jeg ville definitivt spilt Las Colinas, den er bare veldig bra. Har spilt den mange ganger og den har alltid vært i bra kondisjon både høst og vår. Ellers var Font del Llop en prøvelse i 20 s/m vind...God tur, skal selv ned i mars :)
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Golfbaner i Murcia

Post by 20legend »

Condado de alhama e fantastisk :)) dyrest før 14:00, men anbefales å spille før å heller betale litt ekstra ;) etter kl 14 blåser dt veldig opp. Gøy med vind også, men banen er vanskelig nok fra før. Mye sand og vann, men gøy :) spilte den ei hel uke å skal garantert der igjen.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Noen som har spilt Las Colinas og La Finca i det siste og kan komme med en liten tilstandsrapport?
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by joergu »

hemmi wrote:Noen som har spilt Las Colinas og La Finca i det siste og kan komme med en liten tilstandsrapport?
Ingen, venter på en tilbakemelding, skal nedover snart jeg og.
Har ikke bestemt meg for hvilke baner jeg skal spille på.... :D
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

Hemmi har spilt Las Colinas nylig vet jeg, men han er kanskje opptatt med feiringen der nede nå :)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Etter min erfaring så er Alenda den eneste banen som er grønn på fairways der nede nå. Alle de andre er brune pga Bermudagress. Men gøy å spille er det uansett!
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Godt nytt år til alle
Kom hjem nyttårsaften og har spilt både La Finca og Las Colinas. Begge banene var etter mitt skjønn veldig bra, med Las Colinas hakket bedre en La Finca. Det er bare å bestille tid på disse banene. Grønt gress på begge. Jeg storkoste meg på begge banene
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by ShooterMacgavin »

Reiser ned snart.
Planer om følgende baner:
- El Plantio
- Las Colinas
- La Finca
- Alenda
+ Kanskje en til..

Dette er de faste banene vi besøker.. Er det noen tips til andre baner vi bør besøke?
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Post Reply