Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Shooter, spilte El Plantio, som har vært en av mine favoritter, tidlig i november og da var den ikke i noe god stand. Vet den ligger ved flyplassen og er et lett bytte når man har kommet ned. Ville vurdert å bytte den ut med en annen bane. Font del Loop har jeg hørt mye positivt om, men har ikke spilt den selv. Du kan sjekke den her: http://fdlgolf.es/en/
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by ShooterMacgavin »

Takk for informasjonen, hemmi. Synd at banen ikke er på sitt beste.
Tror ikke El Plantio blir byttet ut. Det er tradisjon å spille den banen.. :)
Font del Loop og også en knallbane som skal vurders ved neste tur..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Jeg spilte El Plantio i oktober, og da var greenene rett og slett grusomme. Elendig gress og humpete. Skulle egentlig spilt den avreisedagen også, men fikk byttet til Alenda. Font del Llop synes jeg er helt konge og er nok favorittbanen min. Den er veldig annerledes enn de brede, flate banene der nede, med flotte fairwayer med masse kuperinger. I tillegg har den mye vann, fugleliv, siv og digre bunkere. Amerikansk design og skotsk layout som de sier. Font del Llop betyr forøvrig Ulvens drikkevann, noe som gjenspeiler seg i alt vannet. Vel verdt et besøk, og ikke lenger enn et kvarter fra flyplassen.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by ShooterMacgavin »

Reiser ned neste uke.. Noen som har testet el plantio etter jumper?
Fysen på å spille den.. som sagt tradisjon...
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Vil gjerne få lov til å anbefale den banen jeg jobber på; Vistabella. Den har Costa Blancas tøffeste (raskeste og mes ondulerte) greener. Flere rikelig utfordrende hull. Costa Blancas rimligste greenfee. Siden den har bare 11 hull i dag, får du spille hele sløyfen ( 11 hull) 2 ganger for samme pris som for 18 hull.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Jeg skal ned å spille Las Colinas, Real Campoamor, Villamartin og Las Ramblas fra 02-09.03 er det noen som vet hvordan kondisjonen er for tida og evnt. kan oppdatere når det nærmer seg...takk :)
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Har ikke spillt alle banene du nevner denne uken, men skal kjøre tredje dag av Nordic Challenge på Villamartin på fredag. Ingen ting å utsette. De har forøvrig "kvistet" endel der i forrige uke. Både Las Colinas og den andre Quara banen er i god kondisjon. I morgen, onsdag går andre del av Nordic Challenge og jeg har valgt å legge den til La Finca. En bane for de langtslående. Ikke spesielt vanskelig, men dog noen utfordringer fordi lengde kreves.
Campoamor har ikke vært serlig heldige hverken i fjor eller år med gresset. Det er PRO-kollega Joe Dean som 2 ganger i uken må flytte flaggplassering på alle greener og når det går ut over jobben, er det tydelig et hastverksarbeide. De har dessuten hatt soppskade.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

JanB wrote:Har ikke spillt alle banene du nevner denne uken, men skal kjøre tredje dag av Nordic Challenge på Villamartin på fredag. Ingen ting å utsette. De har forøvrig "kvistet" endel der i forrige uke. Både Las Colinas og den andre Quara banen er i god kondisjon. I morgen, onsdag går andre del av Nordic Challenge og jeg har valgt å legge den til La Finca. En bane for de langtslående. Ikke spesielt vanskelig, men dog noen utfordringer fordi lengde kreves.
Campoamor har ikke vært serlig heldige hverken i fjor eller år med gresset. Det er PRO-kollega Joe Dean som 2 ganger i uken må flytte flaggplassering på alle greener og når det går ut over jobben, er det tydelig et hastverksarbeide. De har dessuten hatt soppskade.
Takk for svar Jan, har spilt La Finca flere ganger :) fin bane. Vi får se ang Campoamor da..vi har booket 36 hver dag, så kanskje vi tar en pause dagen vi hadde teknkt å spille den..Topp hvis du har noen oppdateringer når det nærmer seg :)
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Det er bare å spørre. Jeg er på gress hver dag. Fortrinnsvis med elever. Spesialkurset mitt med å lære å spille med wedger er blitt kjempepopulært.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

En av Nordea tour spillerne spilte Las Ramblas i går og skrev følgende på Twitter:
Har precis spelat las ramblas. Kommer ihåg att den va dålig men inte så här dålig. Varje hål är blint, helt sjukt. Aldrig mer!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

kevin wrote:En av Nordea tour spillerne spilte Las Ramblas i går og skrev følgende på Twitter:
Har precis spelat las ramblas. Kommer ihåg att den va dålig men inte så här dålig. Varje hål är blint, helt sjukt. Aldrig mer!
Kan hende jeg tar med meg 2 baller de rundene jeg skal spille her..viker litt fra prinsippet mitt med å kun ha en ball med pr. runde....;)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

kevin wrote:En av Nordea tour spillerne spilte Las Ramblas i går og skrev følgende på Twitter:
Har precis spelat las ramblas. Kommer ihåg att den va dålig men inte så här dålig. Varje hål är blint, helt sjukt. Aldrig mer!
Støtter den.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

Samme spilleren var ikke veldig fornøyd med Villamartin, men det tør jeg ikke refere. Da blir JanB lei seg ;)
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Kaffekannen »

JanB bryr du deg om altså, men at du såret meg og GG ved å referere til den grunnløse dissingen av hysterisk morsomme Las Ramblas, det er liksom greit ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

He he...og,her kommer den:
Villa Martin idag...den går i samma fack som las ramblas, herregud säger bara.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

kevin wrote:He he...og,her kommer den:
Villa Martin idag...den går i samma fack som las ramblas, herregud säger bara.
Jaja...på denne tiden av året er det jo himmelsk å bare få slått fra gress...da er Villa Martin og Las Ramblas disset av Svensken og Real Campoamor disset av Jan B, kan se ut til at jeg får meg ei ripe i lakken som reiseleder denne turen...Las Colinas er jo alltid bra heldigvis..:lol:
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

eivaan wrote:
kevin wrote:He he...og,her kommer den:
Villa Martin idag...den går i samma fack som las ramblas, herregud säger bara.
Jaja...på denne tiden av året er det jo himmelsk å bare få slått fra gress...da er Villa Martin og Las Ramblas disset av Svensken og Real Campoamor disset av Jan B, kan se ut til at jeg får meg ei ripe i lakken som reiseleder denne turen...Las Colinas er jo alltid bra heldigvis..:lol:
Er jo ikke alltid det er gress på Villamartin og Ramblas. ;)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

Hadde vært glad om det var snøfritt og plussgrader, er ikke kresen nå :lol:
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by ShooterMacgavin »

Er nede en tur nå.. Fint forhold på la finca, arlenda, og colinas. Blåser nesten bort, men i morgen skal det være stille..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
EspenWoods
Rookie
Rookie
Posts: 10
Joined: 05 Jan 2012, 14:55
Hcp: 11,5
Hjemmeklubb: Stavanger

Re: Golfbaner i Murcia

Post by EspenWoods »

Hei
Vi er 3 stk som skal ha en liten uke i torrevieja i starten av Mars. Vi har aldri vært der før, men har fått et feriehus der nede i familien, så det må jo testes ut :) Er der noen baner i området som er en "must play" bane? Er der noen triks for å booke greenfee?
Post Reply