Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Kaffekannen »

Sticho wrote:
Kaffekannen wrote:Sticho kommer til å fortelle deg at du ikke skal spille Las Ramblas. Han tar feil :D
Hahaha.. nice.. Du bør være forsiktig. Kredibiliteten din som golfjournalist får seg en kraftig slagside dersom du flagger tullebanen Ramblas som en kvalitetsbane. :)
Las Ramblas er, forutsatt at kvaliteten på fairway og greener er så bra som det var når jeg besøkte banen i november i fjor, en golfopplevelse. Annerledes og ekstremt utfordrende. Men det er ikke en championshipbane, det kan jeg være enig i.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Sticho wrote:Styr unna Villamartin og Las Ramblas. Samme eier som på La Finca (mulig de har gått konk),
Jeg kjenner godt eieren, Pedrera. En av Spanias 5 rikeste personer. Eier landområder, hoteller, golfbaner m.m. på størrelse med Akershus fylke. Har mer enn nok med penger til vedlikehold. Ikke spre slike rykter om du ikke kjenner vedkommende.
Dessuten jobber jeg på Villamartin.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

...og meg bekjent er det fortsatt samme eiere av Villamartin og La Finca, Group Quara. Quara er vel regionens størte eiendomsutvikler, og eiendomsutvikling i Spania anno 2011 er vel neppe en gullgruve. Spiller ikke noen rolle hvor mye penger eieren av selskapet har dersom han ikke pøser de inn i selskapet som frisk egenkapital.

Jeg har ikke vært på Villamartin på et par år nå, men det var en grunn til at vi sluttet å reise dit. Forfatningen av banen var direkte rævva den gang.
La Finca er Quara sitt prestisjeprosjekt, og når jeg ser at det på langt nær brukes nok penger for å vedlikeholde denne, så gjør jeg mine antakelser om hvordan tilstanden er på banene det satses mindre på.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Har liten tro på at La Finca har blitt i så dårlig forfatning, var der og spilte 36 hull i oktober. Banen var i ypperlig stand og det var mange greenkeepere som var i sving på begge rundene. Ingenting som vitnet om dårlig vedlikehold, det var mye folk på banen og mange som spiste lunch etc. Fantastisk sted og bane med topp service på alle måter :) Vi spilte Alicante, Villaitana, Las Colinas og El Plantio i tillegg og alle banene var i flott kondisjon. Ser fram til å ned igjen i februar og muligens hooke opp men Jan B for litt pro.timer og bane guiding. Denne gangen lurer vi på om vi vil sjekke ut : Hacienda Del Alamo, Alhama Signature og Aquilon i tillegg til La Finca og Las Colinas :) Hører mye bra om Lo Romeo også så mye å velge mellom. Fantastisk område fra Alicante og ned til Murcia :) Mange baner og lett tilgjengelighet, reis i vei :)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Hvordan er forholdene på Villamartin for tiden? Spilte banen for et par år siden. Jeg likte layouten, men fairwayene var brune, med store flekker der det ikke vokste noe. Greenene lå dog som irrgrønne smykker rundt på banen.

Jeg skal ned i midten av januar, men gidder ikke dra og spille på dødt gress og støv hvis forholdene er de samme. Etter det jeg har hørt har det vært en del regn i området i det siste, så det er kanskje fint og grønt overalt?
Henrix
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 16 Dec 2011, 00:23
Hcp: 4,9
Hjemmeklubb: Grimstad GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Henrix »

Setter pris på oppdateringer på La Finca`s banestatus, skal ned å spille 1.April.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Grønne greener »

Det viktigste å tenke på når du skal rundt på forskjellige baner i Spania og Murcia-området spesielt, er å ha med seg et kart. Eller kjør etter skiltene. Hvis du kjører etter GPS så risikerer du å bruke en del timer ekstra på små og smale grusveier.
Jeg snakker av erfaring. 8-)
Dette fordi GPS`ene er ikke oppdatert på all veibyggingen i området. :!:
mm9056
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 26 Apr 2009, 21:46
Hcp: 16,1
Hjemmeklubb: Sotra GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by mm9056 »

Hei
En lite oppsummering etter vår tur i begynnelsen av desember.
La Finca, var ikke der selv, de 7 spillerene som var der ville imidlertid ikke tilbake. Litt nedtur.
Lo Romero, flott bane, her spillte vi fire dager. Mye for pengene.
Villamartin, nedtur, glissent i fairway, burde egentlig spillt med ballplassering.
Roda, klassebane, veldig flotte forhold.
Los Colinas, klassebane. Vi spillte dagen etter at Q-school, kvalifisering til ET var ferdig. Heftige flaggplasseringer da
disse var de samme som på avsluttningen dagen før!!
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by joergu »

Hallo. Bestilt flybilletter til Alicante midten av mars.
Skal bo og spille på Bonalba Golf.
Noen som har tips om banen,meninger om valget av Bonalba .Steder rundt som er vert ett besøk.
På forehånd takk. :?: :?:
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Har spilt Bonalba en gang, og synes banen var helt ok. Inntrykket ble litt påvirket av at det hadde vært en kraftig storm i området dagene før, og at det lå strødd med trær som var blåst ned på banen.

Dersom du har leiebil, ligger ikke Alicante Golf langt unna. Også El Plantio som ligger rett ved flyplassen, og Villaitana som ligger ved Benidorm, er fine baner. Ellers har du Alenda og Font del Llop ganske nært, og La Finca litt lenger unna sørover.

Jeg reiser ned onsdag om en uke, og skal spille El Plantio, Alenda, Villaitana Levante (og forhåpentligvis Villaitana Poniente samme dag), Alenda, Font del Llop (ny bane for meg), La Finca og Las Colinas. Skal gi rapport om hvordan forholdene er for tiden!

(Foreldrene mine som bor der nede, melder om temperaturer på opp til 24 grader der om dagen :D )
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Har nettopp unnagjort en uke i Alicanteområdet, og kan melde om gode forhold rundt omkring. Vi hadde i underkant av 20 grader og sol hver dag. Helt kongeforhold å spille i. Spilte følgende baner:
El Plantio: Helt greit. Standard som vanlig, med brukbare fairways og fine greener.
La Finca: Bra. Skjønner ikke hvorfor folk klager over forholdene der. Gode greener. Mye folk.
Font del Llop: Ny bane for oss. Helt annerledes layout enn den typiske banen i området. Veldig kupert og ondulerte, vanskelige greener. Ser veldig død ut, særlig i rough, grunnet Bermuda gress som visstnok er i dvale om vinteren. Jeg synes den var artig, kompisen var ikke like begeistret. Mye OB, så man bør ha en god dag med driver.
Villaitana Levante: Samme type gress som Font del Llop. Gode, raske greener. Gode forhold.
Alenda: Klart beste forhold. Grønt og fint, med flotte greener. Veldig gode treningsforhold, med et hull 19 der de har minst 4 forskjellige utslag rundt en green, og muligheter for innspillstrening på alle wedgelengder. Må betale for å få tilgang.
Las Colinas: Nytt bekjentskap. Bermudagress. Veldig godt inntrykk, med supert klubbhus, buggie med vann, pegger, greengafler, baneguide og en pyramide med golfballer inklusivt i prisen. 55 baller etter det jeg telte meg frem til. Gode forhold her, men greener var ikke helt i klasse med resten av banen. Veldig god mat i restauranten.

Anbefaler ikke å gå ut for tidlig. Gikk stort sett ut rundt kl 10, noe som er fint. Hadde en start kl 8.30 og da var det 7 grader. 20 grader da vi var ferdige med runden... Stort sett lite folk rundt omkring, bortsett fra La Finca.
Einar Jernet
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 25 Jan 2012, 23:38

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Einar Jernet »

Er banen Peraleja å anbefale for tiden? Har snakket med noen som hyller den på generellt basis, men d virker som d er få som spiller på den når de er i området...??
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Takk for oppdatering Jumper :) Vi er 4 stk som skal ned 06.02 og spille fem baner: Hacienda del Alamo, Font del Llop, La Finca, Peraleja og Las Colinas. Har spilt La Finca of Las Colinas før, men blir spennende å prøve de 3 andre :) Været har vært strålende i vinter, så krysser fingrene for at vi får ei fin uke.
User avatar
joergu
Forumvant
Forumvant
Posts: 64
Joined: 02 May 2011, 13:15
Hcp: 12
Hjemmeklubb: Atlungstad GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by joergu »

Var og spilte Peraleja i februar i fjor.
Ok bane,veldig lite folk når vi var der.Noen lange og vanskelige hull par fire hull ,spesielt ett par tre hull med mye vann.Det var veldig raske greener når vi var der,det var to uker før det skulle være en stor turnering der.
Hyggelig klubbhus med god mat på restauranten.Kan anbefales..... :P :P
Driver : Cobra
Hybrid :Cobra 18` 25`
Jern : Ping G 15
Putter : Odyssey Two-ball putter
Tool
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 08 Sep 2011, 21:44
Hcp: ~
Hjemmeklubb: Fana GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Tool »

Skal ned til Mar Menor 23. februar og har et spørsmål litt på siden,,er det noen som vet om en eller annen som skifter grep i området?
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Et lite kjapt søk på nettet ga følgende køllemaker i San Javier: http://www.simplynetworking.es/calida_i ... top_id=126
Golf Cafe. Ta deg en pils mens Neil skifter grepene dine!

Ellers så jeg at Decathlon, den digre sportsbutikken, hadde både grep og utstyr for skifting av grep i butikken sin i Alicante. Mulig de har det i de andre butikkene sine også. Prisene på grepene var dog ikke voldsomt rimelige. Ellers er det helt sikkert en del proer rundt omkring på banene som skifter.

@eivaan: morsom detalj med Font del Llop var det ekstreme antallet med kaniner på rangen. Telte 18 stk på en gang som satt helt rolig selv om vi fyrte av baller som landet meteren fra de..
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Haha ;) Får bare treffe med godriven...så blir det kanskje kaninsteik til kvelds..Gleder meg til disse tre nye banene som jeg ikke har spilt, har med noen som har litt høyere cap og tenker de skal slite med lange hull, ob og vann.. Var ellers nede i oktober å spilte La Finca 36, Las Colinas 36, El Plantio 18, Villaitana 18(hoved banen) Og Alicante 36.
Var veldig fornøyd med alle sammen, litt psycho den i Alicante med huser og vann tett opp til banen. Gir en oppdatering når vi kommer hjem 12.02.
Last edited by eivaan on 16 Feb 2012, 13:02, edited 2 times in total.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

En oppdatering etter tur til Torrevieja 06.02-12.02 Vi spilte følgende baner: Font del Llop: Fin bane men trang og vanskelig med mye vind, den lå i en dal og med vindstyrke over 20sm i kastene og 4 grader blei møtet med banen så der..banen var i god kondisjon. La Finca: Bane i god kondisjon, og som tidligere så må jeg si at denne banen er gøy å spille. Hacienda del alamo: Fin bane og i god kondisjon, her har jeg mye å utsette på waste bunkere og områdene utenfor fairway...bør ikke være sånn at man skal måtte ødelegge køllene fordi en havner 20 cm utenfor fairway!! Anlegge i sin helhet var veldig bra, men vanskelig å finne. Las Colinas: Fantastisk bane med glimrende kondisjon, banen var etter min vurdering enda bedre en i oktober...bør spilles!!!! Peraleja: Et anlegg som ser ut til å nermest være konkurs, mange hus med kuult design rundt banen og et flott klubbhus..banen har et kjempepotensiale, men lider under dårlig vedlikehold. Veldig trist å se at et slikt anlegg er på vei i dass, og jeg er glad jeg ikke er investor i dette prosjektet!!!
Ellers så var det fantastisk å være tilbake i området(Costa Blanca/Costa Calida), som etter min mening ikke kan sammenlignes med mange andre i Europa med tanke på antall golfbaner i umiddelbar nærhet.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Bare minner om vårens flotteste turnering her på Costa Blanca; Nordic Challenge
Vi spiller Quara banene: Villamartin, La Finca og Las Ramblas
12, 14 og 16.mars. Besøk www.costablancagolfclub.com og meld deg på,
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Golfbaner i Murcia

Post by 20legend »

Noen som har erfaringer fra Alhama signature golf course?
Post Reply