Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

20legend wrote:Noen som har erfaringer fra Alhama signature golf course?
Ja, kanonbane. Alltid vært i perfekt stand når vi har vært der. Anbefaler å kjøpe buggydeal fra f.eks ClubMurcia.com.
Servicetilbudet rundt banen er svært begrenset. Har ikke klubbhus, og det er et stykke fra den provisoriske proshopen og ned til banen.
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Hiks »

20legend wrote:Noen som har erfaringer fra Alhama signature golf course?
En meget bra bane som utfordrer deg uansett hvilken tee du spiller fra.
er pr i dag veldig gul/grå pga gress som er i dvale, men både greener, fairwayer og teesteder er likevel av høy kvalitet siden gressveksten er helt jevn. sommerstid er den bare helt fantastisk.
spiller du den på sommeren anbefaler jeg deg å spille på morgenen/formiddagen (være ferdig til kl 14.00), da det blir ganske bra varmt, og det begynner å blåse mye på ettermiddagen (pga sola).
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Golfbaner i Murcia

Post by oka »

Reiser til LaFinca 3-6 mars og skal spille 5 runder der. Av en eller annen grunn har reisearrangør lagt opp alle runder på den banen. Hadde håpet på en runde på Las Colinas også.

Noen som har en update på banen nå ?
Er egentlig bare glad for at jeg snart får spille litt golf igjen. Håper bare været blir bra.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
Pokkern
Rookie
Rookie
Posts: 20
Joined: 15 Mar 2012, 10:18
Hcp: 13,4

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Pokkern »

Alhama signature golf course er en av de beste banene jeg har spilt på. Gikk 5 runder der i fjor våres, greenene var de raskeste jeg har opplevd. Siden dette var tidlig på sesongen i fjor så var fairway ganske grå og blasse.

Ved spill på denne banen bør man leie buggy.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by emerica »

Er enig at Alhama Signature er veldig bra, uten tvil den med mest spennende design av dei banene eg har spelt der nede.
Synd det ligger langt vekke fra alt og alle, var litt vedlikehold når eg spilte der og greenane var dressa. Likevel var det ein meget fin opplevelse, mulig det var fordi eg var +1 etter første ni, men så tok panikken overhånd :)
Handicap
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2012, 18:53
Hcp: 14,6
Hjemmeklubb: Helgeland golfklubb

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Handicap »

Skal til Torrevieja/Murcia-området om en måned. noen som har oppdaterte opplysninger om banene i området.?? Banevedlikehold, dårlige greener, konkurser..., etc.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Om noen uker forlater jeg det tragisk våte vestlandet og reiser ti dager til Alicante for å spille. Hvordan er forholdene der nede for tiden? Er spesielt spent på Villamartin, som så og si ikke hadde gress sist jeg var der. Banen var dog morsom, så gir den en ny sjanse. Får selskap av et par kompiser fra østlandet i 6 dager, og da skal vi gjøre unna 9 runder. Vi skal spille på El Plantio ved ankomst og avreise, Font del Llop x 2, Alenda, Villamartin, Los Colinas x 2 og La Finca. Los Colinas skal ha Q-school finale tre uker etter at vi spiller, så forholdene bør være greie. Noen som har vært der nede i det siste?
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Jumper. Jeg var der begynnelsen av August og spilte Colinas, som var praktfull, La Finca var også veldig bra, men El Plantio skuffet stort denne gangen. På El Plantio spilte jeg sammen med en pro fra en annen klubb i nærheten og han hadde heller ikke sett El Plantio så rufsete noen gang. Virket som de har slurvet med vedlikeholdet og greenene var veldig trege når jeg var der. Den kan jo ha kommet seg siden den gang. De andre banene har jeg ikke spilt.
Ha en fin tur nedover
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Jeg spilte også El Plantio i august, og da hadde de sandet et par av greenene med skjellsand samme dagen. Helt koko, da ballen spratt alle veier på små skjellbiter. Noen dager senere var det dog bedre. Vi spiller vel egentlig El Plantio fordi det er banen som ligger nærmest, slik at vi rekker en runde reisedagene. I august var Font del Llop veldig bra, og det er vel grunnen til at vi legger inn to runder samme dag. Dessuten er den veldig annerledes de andre brede, flate banene der nede. (At jeg spilte meg ned har seff ingenting med saken å gjøre :) )
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Jumper, kan du komme med en liten tilbakemelding om El Plantio når du kommer hjem. Jeg skal spille den på nytt i November med samme begrunnelse som deg ;)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Golfbaner i Murcia

Post by jex »

Hei! En kamerat og jeg skal ned til villamartin 7 november og vi hadde lyst til å prøve las colinas, men så leste jeg her omdagen at det er q-school 7-10 på las colinas. Regner med at banen er stengt de dagene da. Har prøvd villa martin og las ramblas. Er det andre som er bra? :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

jex wrote:Hei! En kamerat og jeg skal ned til villamartin 7 november og vi hadde lyst til å prøve las colinas, men så leste jeg her omdagen at det er q-school 7-10 på las colinas. Regner med at banen er stengt de dagene da. Har prøvd villa martin og las ramblas. Er det andre som er bra? :)

La finca er bra og ligger ikke langt unna, denne banen er vesentlig bedre en Villa martin, Las ramblas og Real campamour osv. Synd at dere ikke får spilt Las Colinas for den er bare knall :)
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Golfbaner i Murcia

Post by jex »

Ja hadde tenkt til å prøve La finca :) Er det noen som vet om Las Colinas blir stengt for oss turister denne uka?
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Jeg er nede og spiller nå. El Plantio i går og Alenda i dag. El Plantio er det dessverre bare å skygge unna, for dårligere greener skal du lete lenge etter. (Spilte meg ned likevel dog :D ) Alenda er veldig bra, så her er det bare å ta seg en tur.

I morgen står Villamartin på programmet, men på hjemmesidene deres står det at man må spille fra blått pga nysådde teesteder. Får se om dette fortsatt stemmer.
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Golfbaner i Murcia

Post by jex »

Jumper wrote:Jeg er nede og spiller nå. El Plantio i går og Alenda i dag. El Plantio er det dessverre bare å skygge unna, for dårligere greener skal du lete lenge etter. (Spilte meg ned likevel dog :D ) Alenda er veldig bra, så her er det bare å ta seg en tur.

I morgen står Villamartin på programmet, men på hjemmesidene deres står det at man må spille fra blått pga nysådde teesteder. Får se om dette fortsatt stemmer.
Åssen var Villamartin? :)
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Villamartin var bra. Visstnok trege greener i forhold til vanlig i følge vår britiske spillepartner, men de var gode å putte på. Han mente de lå på ca 8 i stimp, mens de til vanlig lå på 10-11. Sier meg ikke en dritt, annet enn det vanligvis er en del raskere. De var jevne og fine dog. Veldig mye folk, så runden tok fem timer. Artig bane som er vel verdt et besøk.

Font del Llop i dag var også veldig bra. Vi tre som er på tur er alle enige om at den er en veldig morsom og bra bane. 78 slag og 42p gjør at inntrykket blir enda bedre :D Dette begynner å bli favoritten min her i området, da den blir stadig bedre etterhvert som den gror til skikkelig. Den er jo bare et par-tre år gammel. En annen ting er at de har veldig raske buggies, som gjorde at runden gikk unna på 3,5t, selv om kompisene brukte 15 slag mer enn vanlig hver. (De er ute og spiller en runde til nå, mens jeg er hjemme og passer ungene...)

La Finca i morgen, og deretter to runder på Las Colinas.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Jumper, kan du komme med emn liten rapport fra La Finca og Las Colinas.
Skal spille de om 2 uker
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Det er absolutt høysesong for golf i Alicante-området, og banene er booket fulle fra morgen til kveld. Dersom noen skal ned, bør de bestille tidlig for å få tidene de ønsker, og skal de ha buggie, bør dette også bestilles på forhånd. Klubbene har begrenset med buggies, og det er ikke alltid de har noe ledig.

La Finca er en flott bane som absolutt er verdt et besøk. Fine fairwayer og tette fine greener. Ballen biter som rakkern på innspill og chipper, så her er det bare å gå for pinnen! Jeg er i storform for tiden, og 79 slag og 39p kunne vært veldig mye bedre med normal putting. 4 treputter er ikke bra. Det blir hardt å spille til handicap på Bjørnefjorden neste år...
lafinca.jpg
Grønt og fint på hull ni.
(108.43 KiB) Not downloaded yet
(prøvde å legge inn bilde direkte, men det blir bare en link)
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by ShooterMacgavin »

Høres bra ut.. Skal nedover i nov og i feb. Gleder meg..!
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Har fått juling av Las Colinas i dag. Slår man langt med driver, er dog ikke banen altfor vanskelig fra gult. Man får faktisk et par slag mindre tildelt enn på de andre banene vi har spilt her nede. Den store utfordringen er greenene som er raske og ondulerte i alle retninger.

Banen er en utrolig flott bane, og med fantastiske greener. I og med at de skal arrangere Q-school finale om et par uker er fairwayene resådd for en tre fire uker siden, noe som gjør at man ikke får lov til å kjøre på fairwayene. De har også latt gresset gro langt, slik at roughen faktisk er kortere. :shock: Uansett, planlegger man en golftur i området bør Las Colinas stå veldig høyt opp på listen over baner som skal spilles. Og; etter runden er det påbudt med 7oz burger i restauranten. Bedre burger skal du lete veldig lenge etter for å finne!
Post Reply