Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Yorkie »

Eller du kan skrive det ut fra golfbox (de har gjemt det på ett lurt sted) Min forside->rediger profil og der finner du "Handicapbevis" og en knapp som det står generer. Da trenger du ikke kortnummeret ditt ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Mojon
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 08 Mar 2013, 15:14
Hcp: 17,6
Hjemmeklubb: Borre

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Mojon »

Takk igjen Yorkie ! :-)
scrambler
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 31 Mar 2013, 21:46

Re: Golfbaner i Murcia

Post by scrambler »

Har spilt Las Ramblas, Villamartin, Font del Llop, Lo Romero og Las Colinas i mars.

Når jeg skal ta turen på ny så vil nok Las Colinas og Lo Romero stå øverst på listen.
Begge har knallbra layout og bra greener. Fw på LC er best av alle de som jeg spilte.
LC er den mest krevende.

Ramblas var forsåvidt morsom, men det blir tullete når "gode slag" ruller ned i hinder.
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

Da er det tid for tur. Reiser nedover onsdag 17.april med 0600-flyet.
Blir en runde på La Manga South på onsdagen.
Torsdag spiller vi Saurines de la Torre på morgenen og El Valle på ettermiddagen.
Fredag blir det tidlig opp å kjøre til Condado de Alhama Signature Course og deretter tar vi en runde på Hacienda del Alamo.
Lørdag er reisedag, men blir tid til en runde på Font del Llop før flyet går.

Gleder meg som en unge. Er det noen som har spilt banene i det siste og har en statusrapport?
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Hiks »

Har spilt condado og hacienda for en uke tilbake ca. hacienda har greener som ikke er noe særlig for tiden. ujevn hastighet og ujevn gressvekst.
condado er relativt gul (ble grønnere for hver dag som gikk da de begynte å vanne) men jevne harde og svært raske greener. om du har tid ville jeg heller reist ned til lorca og spilt den banen enn hacienda. er i god stand og er en kort men smal og veldig morsom bane.
Jumper
Legende
Legende
Posts: 593
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 155 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Reiste hjem med flyet du kom med i går, Sticho. Spilte 2x La Finca, 2x Font De Llop, Villaitana Levante og Alicante golf. Synes forholdene var bra på alle. Villaitana er en del hardere og raskere enn de andre dog. Rundt 24 grader og sol hver dag, men med en vind på minst to køllers styrke som gjorde spillet en del vanskeligere.
Handicap
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 16 Mar 2012, 18:53
Hcp: 14,6
Hjemmeklubb: Helgeland golfklubb

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Handicap »

Da er det bare en uke igjen til vi drar til Torrevieja/Murcia for vår "sesongstart". Skal skille Villamartin, Las Ramblas og Las Collinas. Blir nok også spille Lo Romero og La Finca.
I tillegg har vi tenkt å prøve et par baner vi ikke har spilt tidligere. Noen som har gode tips på baner vi bør prøve???? Har tenkt på Font del Lop og La Serena. Disse ser bra ut "på nett".
Mulig vi tar en tur opp til Jan B. også. Hadde et flott nærspillkurs hos ham i fjor. Anbefales på det sterkeste.. Den mannen er dyktig.
Henrix
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 16 Dec 2011, 00:23
Hcp: 4,9
Hjemmeklubb: Grimstad GK

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Henrix »

Leste her at Hacienda del Alamo ikke har noen bra greener nå, stemmer dette?
Trudde de hadde bra vedlikehold og topp forhold.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Font del Llop er et bra valg. Spilte den i påsken. Da var den i god stand og sikkert bedre nå. Den kommer høyt på min liste over baner i området. God tur :)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Handicap wrote:Da er det bare en uke igjen til vi drar til Torrevieja/Murcia for vår "sesongstart". Skal skille Villamartin, Las Ramblas og Las Collinas. Blir nok også spille Lo Romero og La Finca.
I tillegg har vi tenkt å prøve et par baner vi ikke har spilt tidligere. Noen som har gode tips på baner vi bør prøve???? Har tenkt på Font del Lop og La Serena. Disse ser bra ut "på nett".
Mulig vi tar en tur opp til Jan B. også. Hadde et flott nærspillkurs hos ham i fjor. Anbefales på det sterkeste.. Den mannen er dyktig.
Font del Llop er veldig bra, men sist jeg var der så blåste det 20 sekm.... :) Jeg hadde nok heller spilt Real Campoamor og Villamartin en Las Rmablas.. Las Colinas er i en klasse for seg og La Finca er også knall :)
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Sticho »

Jeg var ikke veldig imponert av Font del Llop. God kvalitet på banen, men mange blinde utslag (spesielt i starten) etc. Jeg hadde spilt Las Colinas og La Finca, som er kanonbaner. Hadde styrt laaangt unna både Campoamor, Las Ramblas og Villamartin.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Handicap, hvordan var La Finca og Las Colinas?
Reiser ned i morgen, så en liten statusrapport hadde vært knall å få :D
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 593
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 155 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Tror ikke du trenger å gjøre annet enn å glede deg til å spille der nede. Å bekymre seg over forholdene er ihvertfall bortkastet! God tur, og husk å teste 7oz burger på Las Colinas.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Takk for det Jumper og jeg gleder meg veldig. Burgeren er god ja, men for vente til neste gang.
Fruen venter med lunch i Casaen når jeg er ferdig med runden. Ikke vondt det heller skal jeg si deg ;)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 593
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 155 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Spilte en runde på El Plantio i går. Til min store glede har greenene blitt veldig bra! De har slitt med sopp i fjor og i vinter, men nå er det veldig bra igjen. Nå gjenstår fairwayene, som noen steder var ganske dårlige. Det er resådd mange steder, så utover høsten blir det nok bra! Høstferien er booket, så spørs om det ikke blir en runde her igjen.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Flott at El Plantio er på bedringens vei og at kvaliteten er stigende.
Den har vært en av mine favorittbaner i området.
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Er det noen som vet om forholdene i området i januar? Skal ned 04.01 ei uke, tenker å spille: Font del Llop, Las Colinas, La Finca osv. Så i år at greenfee ble mye dyrere i mars, så tenkte å prøve januar da noen sier at banene ofte er bedre da :) Skal bo i Granalacant. Mulig vi tar turen til Valencia å spiller El Saler og El Bosque, noen som har prøvd disse?
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Hei eivaan, jeg spilte disse tre banene i januar 2013 og de var i fin stand da. Tror ikke du bør bekymre deg for kvaliteten på banene. På Las Colinas har de akkurat spilt 2 kvalifiserings steg til Europatouren og når vi var der i begynnelsen av Oktober var de i full gang med å oppgradere den til den turneringen. La Finca blir aldri feil å spille, alltid god mottakelse og en bane som aldri er i dårlig stand. Font del Llop var i god stand når jeg spilte den, men kan ikke si noe mer enn det for der har jeg vært bare en gang.
Både El Saler og El bosque er vært turen til Valencia etter min menig. To helt forskjellige baner, hvor El Saler er åpen og ligger helt ute ved middelhavet, uten mye trær og høy rough, men roughen er seigere enn piggtrå, så hold deg i fairway. El Bosque ligger i innlandet og er det en del opp og ned hvis jeg ikke husker feil. Har bare spilt den en gang, men likte banen godt.Vært et besøk den også. Du kan jo vurdere La Sella også, som ligger på veien til Valencia i nærheten av Denia.
Skal spille noen runder på La Finca ("hjemmebane") i romjulen, så jeg kan jo legge inn en liten rapport her hvis jeg husker det.
Ha en fin tur i Januar ;)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

hemmi wrote:Hei eivaan, jeg spilte disse tre banene i januar 2013 og de var i fin stand da. Tror ikke du bør bekymre deg for kvaliteten på banene. På Las Colinas har de akkurat spilt 2 kvalifiserings steg til Europatouren og når vi var der i begynnelsen av Oktober var de i full gang med å oppgradere den til den turneringen. La Finca blir aldri feil å spille, alltid god mottakelse og en bane som aldri er i dårlig stand. Font del Llop var i god stand når jeg spilte den, men kan ikke si noe mer enn det for der har jeg vært bare en gang.
Både El Saler og El bosque er vært turen til Valencia etter min menig. To helt forskjellige baner, hvor El Saler er åpen og ligger helt ute ved middelhavet, uten mye trær og høy rough, men roughen er seigere enn piggtrå, så hold deg i fairway. El Bosque ligger i innlandet og er det en del opp og ned hvis jeg ikke husker feil. Har bare spilt den en gang, men likte banen godt.Vært et besøk den også. Du kan jo vurdere La Sella også, som ligger på veien til Valencia i nærheten av Denia.
Skal spille noen runder på La Finca ("hjemmebane") i romjulen, så jeg kan jo legge inn en liten rapport her hvis jeg husker det.
Ha en fin tur i Januar ;)
Takk for svar :) Er det noen andre baner i området som er verd å prøve ut? Bør være kvalitesmessig ala Las Colinas, Hacienda osv. alle disse i Villamartin området syns jeg ikke holder høy nok kvalitet. Takker for oppdateringer underveis :)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Spilte også to runder på Lo Romero i oktober. Det var et meget hyggelig bekjentskap og når vi var der var den minst like bra som Las Colinas. Vært å prøve spør du meg. Muligens 10 minutter lenger å kjøre enn til Las Colinas
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Post Reply