Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

hemmi wrote:Spilte også to runder på Lo Romero i oktober. Det var et meget hyggelig bekjentskap og når vi var der var den minst like bra som Las Colinas. Vært å prøve spør du meg. Muligens 10 minutter lenger å kjøre enn til Las Colinas
Har hørt flere som skryter av den :) Vi lurer på å spille La Manga west og Alhama signature(contado) har du spilt noen av disse? Spilte Hacienda del alamo sist gang og likte den godt, eller så syns jeg mange av disse Niclas banene er så der..likte ikke Marmenor f.eks. Vi starter på Font del Llop, så til Valencia, Las Colinas, La Finca og event.++++++ ;)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Har ikke spilt noen av de banene du nevner, så kan ikke hjelpe deg der. Så ut som du har et fint program ;)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
20legend
Forumvant
Forumvant
Posts: 79
Joined: 15 Nov 2011, 21:33
Hcp: 12.5

Re: Golfbaner i Murcia

Post by 20legend »

Condado de alhama er fantastisk!!
Andersson87
Rookie
Rookie
Posts: 14
Joined: 12 Jan 2013, 22:55

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Andersson87 »

Anbefaler condado de alhama, Hacienda de riquelme og El valle av Polarisworld banene. Saurines er en morsomt ørkenbane som også kan anbefales.

La torre og Mar Menor er helt ok baner, som er lettere enn de fire over.

Alle banene koster det samme, så man får mer og bedre valuta for pengene ved å spille de fire øverste.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

16 dager til en uke i himmelen.... 04.01-11.01 ;) Blir godt å komme ned til grønne plener og en øl i solen etter alt julemaset :)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Reiser nedover på lørdag og reiser vel hjem det flyet du kommer ned med eivaan.
4 runder på La Finca venter og sikkert en eller to på Las Colinas. Skal bli godt med gress under føttene igjen ja.
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

hemmi wrote:Reiser nedover på lørdag og reiser vel hjem det flyet du kommer ned med eivaan.
4 runder på La Finca venter og sikkert en eller to på Las Colinas. Skal bli godt med gress under føttene igjen ja.
God tur :) Hvis du har mulighet til å oppdatere litt underveis så hadde det vært hyggelig :) Vi spiller: Font del Llop, Lo Romero, La Finca, Las Colinas, Alenda og Alhama Signature :)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Spilte La Finca igår og den var i veldig god stand årstiden tatt i betraktning. Helt greie og grønne fairwayer, fine og javne greener. Skal man sette fingeren på noe må det være teestedene som jeg synes var rufsete, men det synes jeg de er til stadighet. Du kommer til å få en fin runde på La Finca Eivaan og riktig god jul og god tur til deg :D
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

hemmi wrote:Spilte La Finca igår og den var i veldig god stand årstiden tatt i betraktning. Helt greie og grønne fairwayer, fine og javne greener. Skal man sette fingeren på noe må det være teestedene som jeg synes var rufsete, men det synes jeg de er til stadighet. Du kommer til å få en fin runde på La Finca Eivaan og riktig god jul og god tur til deg :D

Mange takk og god jul til deg også :)
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Hiks »

Brune vinterfairwayer (likevel bedre enn de fleste i norge sommerstid) og perfekte greener på Alhama Signature om dagen. Lite vann i hindrene pga besparelser i pengebruken ( må pumpe vann til hindrene for å fylle de, og det koster penger:/ )
Du får en fin runde der uansett! :)
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Da var vi tilbake i vinterland :( Fin uke og en liten oppdatering: El Plantio, dårlige fairways og litt ruskete greener(styr unna) Las Colinas, heilt topp på alle måter som vanlig. La Finca, som den pleier å være, bra kondisjon ( vi var litt uheldige på de siste 18..en av de ansatte hadde skviset inn 3 flighter på vår starttid, noe som gjorde at vi ikke rakk mer en 12 hull. Da vi etter runden sa kraftig i fra bare smilte vedkommne!!! Alenda, sliten bane med lite vedlikehold, litt tivoli/Las Ramblas Style..(styr unna) Alhama Signatur, fantastisk bane og god kondisjon (anbefales) Lo Romero, fin bane og god kondisjon (litt kjiipt klubbhus og fasiliteter) Vi fikk 10 runder i løpet av uka og været var superb, lite vind og 15-20 grader :) Spillet var så som så..gikk rundt 85 i snitt med mye dårlig putting...kom fra vintergreener her hjemme og fikk grisebank...;) Da er det bare å trekke lua over hue og vente på vår.....
kevin
Guru
Guru
Posts: 17355
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

10 runder :!: :?:
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

kevin wrote:10 runder :!: :?:
18 lørdag El Plantio, 36 søndag Las Colinas, 18 mandag Alenda, 36 tirsdag La Finca, 18 onsdag Lo Romero, 18 torsdag Alhama Signature, 36 fredag Las Colinas......



Hadde bil på de med 36, neste gang gjør vi som sist og skviser inn 12 runder, blei for lite med 10 på ei uke....;)
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Peakation »

Vi skal nedover 1. mai-helgen og har fått noen litt "sene" starttider.
Hvor lenge kan man spille på denne tiden av året?
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Peakation wrote:Vi skal nedover 1. mai-helgen og har fått noen litt "sene" starttider.
Hvor lenge kan man spille på denne tiden av året?
20.45-21.00 tenker jeg :)
Peakation
Forumvant
Forumvant
Posts: 72
Joined: 17 Mar 2009, 13:28
Has thanked: 2 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Peakation »

eivaan wrote: 20.45-21.00 tenker jeg :)
Takk for svar!
Da er nok starttid 16:30+ litt i seineste laget. Vet ikke hvordan tempo er der nede men jeg ser ikke for oss å rekke rundt på 4 timer.
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Her kan du finne solnedgangen i Alicante 1.Mai helga
http://www.timeanddate.com/worldclock/a ... =-11&day=1
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Da er turen til Spania i januar i planleggingsfasen, vi tenker å bo på Marmenor da vi har fått bra bo deal her i år :) Vi tenker å spille Marmenor, Las Colinas, La Manga og Alhama Signatur. Jeg har bodd på Marmenor selv, men det var i juli for noen år siden. Fikk ikke da spilt banen, men den så ok ut. Er det noen som har spilt den i det siste og har noen rapporter...vi kommer nok til å spille her et par dager siden vi skal bo her, men er litt skeptisk da vi er litt godt vant med baner/kvalitet...Takkk for svar :)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Har ikke spilt Marmenor, så skal ikke uttale meg om den.
Har men del venner og bekjente som skryter veldig av Roda (har heller ikke spilt den), som også ligger i nærheten av der dere skal bo. Roda står på planen for neste år
Var nede i Juli og spilte Lo Romero og La Finca og de var i veldig bra stand da. Skal ned i oktober igjen og skal spille de samme banene pluss Las Colinas og El Plantio, så jeg kan godt legge inn en liten rapport her hvis det er ønskelig
Last edited by hemmi on 27 Aug 2014, 20:44, edited 1 time in total.
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 593
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 155 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Jeg reiser ned en liten tur i morgen, men skal ikke spille noen av de banene du nevner eivaan. Er fortsatt usikker på hva jeg skal spille, men blir vel en runde på El Plantio i morgen, og så kanskje Font del Llop, Alenda eller muligens Alicante. Er 35 grader der nede i dag, så håper det roer seg ned ett hakk eller to til resten av uka. Ikke noe særlig å spille i den varmen.

Spilte forøvrig El Plantio for en månd siden, og da var det veldig mye sand på fairwayene en del steder. Men, som greenkeeper sa, det er lavsesong her og da jobbes det på banen for å gjøre den klar til sesongen. Greenene var dog veldig bra.
Post Reply