Golfbaner i Murcia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Hiks
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 109
Joined: 19 Jul 2009, 00:33
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: Solastranden GK
Location: sola

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Hiks »

El valle er eg meget bra bane og pleier å være i god stand. La Peraleja, like ved Haciende Riquelme, er en perle av en golfbane layoutmessig. Greener pleier å være bra men resten har dessverre vært rufsete når jeg har spilt denne. Men absolutt verdt et besøk.
Om dere orker 30-45 minutt ekstra i bil i forhold til Alhama signature (som forøvrig etter min mening er den beste banen av de nevnte) så er både Aguilon og ikke minst Desert Springs verdt et besøk. Aguilon er en bane med mye raviner, opp og ned og er utfordrende men fair. En tenkebane der driver ikke alltid er et godt alternativ. God layout på denne banen også.
Desert Springs er også veldig bra. Alltid i god stand. Her har de i tillegg bygd resorten som en mexikansk landby som er veldig trivelig å vandre rundt i. Restauranten er forøvrig også meget bra.
Mar Menor har 3-4 hull som er helt fantastiske av nye hullene som er lagt rundt en innsjø med bunker som ligger som en strand langs store deler av denne lagunen. Leilighetsblokker i bakgrunnen rammer det hele inn. De gamle hullene på Mar Menor er trange og egentlig ganske kjedelige. De nyeste er mer varierte og bedre. En helt grei bane.
Ta turen innom Saurines de la Torre. Ligger 10 minutter fra Mar Menor. En bane med lite vann og nesten ingen bunkere. Hindringene ligger i mye onduleringer og wasteland som er strategisk plassert. En utrolig morsom, strategisk og god bane som viser ar man ikke må lasse på med masse hinder og lengde for at banen skal bli utfordrende.
Great golf company har butikk like i nærheten her også. En god golfbutikk med godt utvalg i klær og golfutstyr til bra priser. Alltid verdt en tur innom der for å hamstre premiumballer til neste sesong ;)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Hei Jumper,
kan du komme med en liten oppdatering på El Plantio.
Skal spille den i oktober så fort vi har landet der nede :)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Jumper
Legende
Legende
Posts: 593
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 155 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Beklagelig vis så blir det nok ingen runde på El Plantio denne gangen Hemmi, så får ikke kommet med en rapport. Er her bare fire dager med familie pga et bryllup, så da ble det begrenset med tid.

Spilte dog Font del Llop i går, som er favorittbanen min her nede. Greenene var stedvis litt brune, og veldig trege. Gikk på en smell der da hjemmebanen har betydelig raskere greener. Kort i linja er alltid surt. De var mye raskere for en måned siden, men mulig de klippes ned igjen til en turnering her i helga. Fairwayene var bra, og roughen stedvis veldig dyp. Grusomt med gresset der ballen bare synker ned og det er umulig å få kontakt. Holder man seg på det korte, så er dog alt fryd og gammen :D
Jumper
Legende
Legende
Posts: 593
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 155 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Jumper »

Fikk sneket inn en runde på El Plantio på lørdag. Greenene er bra, men fairwayene er flekkete med en del tørre områder, og noe sand. Alicante har visstnok vært en av de tørreste stedene i verden siste året, så det setter nok sitt preg på veksten. Det går fint å spille der, og jeg forventer vel egentlig ikke at fairwayene er så mye bedre. Synes de alltid har vært slik. Klart, hadde vi hatt slike forhold på fairwayene her hjemme om sommeren, hadde jeg blitt forbanna...
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfbaner i Murcia

Post by JanB »

Hei "hemmi" !
Kan jeg få nevne "min" bane som er Vistabella. Ligger 8 minutter fra La Finca som er mere kjent. Den har ikke spart på vanning i vår og har nå helt fantastiske fairway og greener.
Costa Blancas billigste greenfee (også selv om du ikke bestiller gjennom meg).
Det er der jeg er headpro og ser til banen minimum 3 ganger i uken.
Se ellers hvilke baner jeg kan levere et knalltilbud på greenfee til Golfsnakk sine medlemmer; http://www.mittspania.com/greenfee#.VBC2afnV_EU
Velkommen til varme Costa Blanca
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Da er vi på vei nedover ei uke ;) !0 runder står for tur....Livet!!!!!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Tilbake etter 11 runder med golf i Spania :) Vi spilte 8 runder på Las Colinas, 1 runde på El Valle, 1 runde på Alhama Signature og 1 runde på El Plantio :) Alle banene var i knallbra kondisjon, utenom El Plantio...banen er etter min mening dårlig, men vi spiller den alltid da vi rekker 18 rett etter landing. Litt kaldt og mye vind et par av dagene, men lite man kan gjøre med det. Fin tur og deilig å ha tørt gress under bena på denne tida :) Mye bra spill, men sliter som vanlig med puttingen, overgangen fra ruskete greener her i nord blir for stor!!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17354
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 288 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by kevin »

Litt misunnelig kjenner jeg...
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Hettis »

Takk for info eivann!
Var akkurat på vei til å bestille 36 hull på El Plantio i Mars, men det blir nok Alenda istedet.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Hettis wrote:Takk for info eivann!
Var akkurat på vei til å bestille 36 hull på El Plantio i Mars, men det blir nok Alenda istedet.
Bare hyggelig, greenene er bra på El Plantio men fairwayene er dårlige!! Alenda spilte jeg i 2014 og den likte jeg ikke, blir litt tivoli ala La Ramblas. Jeg hadde heller spilt Alicante, Font Del Llop i det området, ikke langt til Villaitana (Bendidorm) heller. Ellers er banene og tettheten større rundt Torrevieja/Murcia. God tur :)
User avatar
Hettis
Forumvant
Forumvant
Posts: 96
Joined: 03 Dec 2014, 16:40

Re: Golfbaner i Murcia

Post by Hettis »

Alicante, Font del Llop og Villaitana x2 står allerede på agendaen, i tillegg til Alenda :D
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Golfbaner i Murcia

Post by TinCup »

Alenda er en bane man skal ha spilt noen ganger. Er noen blinde hull der man må tenke litt på. Sist jeg spilte den var det flotte forhold.

Må ellers skryte av Villaitana som alltid (etter min mening) leverer gode forhold.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

TinCup wrote:Alenda er en bane man skal ha spilt noen ganger. Er noen blinde hull der man må tenke litt på. Sist jeg spilte den var det flotte forhold.

Må ellers skryte av Villaitana som alltid (etter min mening) leverer gode forhold.
Helt enig, Villaitana er veldig bra :) Liker layout og kondisjonen har alltid vært bra når jeg har vært der, litt spektakulert med utsikt mot byen og middelhavet. Den er dog vindutsatt...Alenda likte jeg ikke så veldig, noen bra hull, men banen bærer preg av litt planløshet. Helt greit med et blindt hull, men her var det flere, blandet med skråstilte fairways gjør at ting blir litt bingo. Men for all del, heilt grei bane ala El Plantio, Las Ramblas, Villamartin og Real Campoamor :)
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Golfbaner i Murcia

Post by norhawk »

Blir en liten svipptur til Murcia i desember :)
Kommer ned sent på kvelden 10.desember, reiser hjem 14 desember.

Har 3 dager til golf, Alhama Signature er allerde bestilt.
Hvor skal vi spille de 2 andre dagene?

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Ekelt spør du meg. Lo Romero var i super stand i forrige uke og La Finca er jo alltid i bra stand. Tror nesten ikke greenene har vært bedre enn nå
Bare å bestille tee-times
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Golfbaner i Murcia

Post by jex »

Las Colinas?
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by eivaan »

Enig med Hemmi, Lo Romero er en veldig fin bane, La Finca like så. Åsså har du jo selvsagt Las Colinas, El Valle.....osv osv..Alhama Signature er veldig fin, men vinden ødelegger banen fullstendig..gidder ikke spille den lengre!!
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

Spilte Las Colinas forrige uke. Rufsete og ujevne greener som er vanlig på denne tiden. De forbereder seg til Europatourens 2. kval runde som går i neste måned, 4 - 9. november. Vi var ikke fornøyd med banen nå, men den er sikkert bedre når de får satt den opp til kvalifiseringen. Var ikke verdt 90 Euro. Vi er der nede på samme tid hvert år, så neste år kutter vi ut Las Colinas. Tredje året på rad vi er "offer" for denne forberedelsen :oops: .
Men for all del. Det er en fantastisk bane :D
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by ShooterMacgavin »

Planlegger tur nedover i januar. Spill torsdag til lørdag.
Torsdag, font del llop og alenda
Fredag, Las colinas og??
Lørdag?? Og??

Tips? Kjekt om banene som spilles samme dag ligger i nærheten av hverandre.
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfbaner i Murcia

Post by hemmi »

ShooterMacavin, Fredag kunne jo La Finca være et alternativ. Ligger ca 20 Minutter fra Las Colinas
Lørdag: Lo Romero og Roda er forslaget fra min side
Du har jo selvsagt også Villa Martin og Las Ramblas, som bare ligger 5-10 minutter unna Las Colinas, men sist jeg spilte Villa Martin, var ikke det noen opplevelse, og Las Ramblas har jeg ikke spilt.
Lo Romero og La Finca var i knallform i Oktober, og pleier å være i god stand året rundt. Roda har jeg ikke spit, men har mange bekjente som skryter av den.
Skal "prøvespille" den i jula for å se om den skal inngå i den årlige turen med golf gutta.
Hvis du synes det blir for langt fra flyplassen, kan du jo snu på flisa og spille Las Colinas og la Finca på lørdag og de to andre på fredag.
Ingen fasit dette, bare velmente anbefalinger ;)
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
Post Reply