Golf i sør-England

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golf i sør-England

Post by Kaffekannen »

Må innrømme at Royal Cinque vurderes sterkt. 150£ for for helddagsgreenfee høres ut som en fin bursdag ;)
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i sør-England

Post by Yorkie »

Jeg prøvde jo å hinte da :) Altså de tre banene er høyt ranket, og de ligger rett ved siden av hverandre. Er man først i området så er det litt sånn "Once in a lifetime". Blir jo kortere reisetid sånn at man får mer ut av resten av dagen, men det koster skjorta.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golf i sør-England

Post by Kaffekannen »

Skjorta og litt til :) Er jo drømmeområde for guttetur, hvis gutta har penger vel og merke.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i sør-England

Post by kevin »

I siste nr av Svensk Golf kan du lese deres guide til Kent og noen av de banene som er nevnt tidligere. Fra side 66, les her
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golf i sør-England

Post by Kaffekannen »

Takk for link Kevin :)

Nå virker det også som betennelsen slipper taket etterhvert også slik at jeg kan legge mer konkrete planer
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Golf i sør-England

Post by AmiciSumus »

Hei,

Jeg tar opp denne tråden igjen da det er min tur å kjøre rundt med en "lettspillende" dame i Sør England for å feriere og spille litt golf.
Lexusen og hotel for 5 av 7 dager er booket, den første banen er også booket og det ble en turnering!

http://pyecombegolfclub.com/openevents.html

Dama med 47 i hc ble ikke så fornøyd når hun fikk vite att hun skulle være med i sin første turnering! :mrgreen:
Ellers er planen og spille noen "lette" baner med dama og spille noen av de ++ banene fra Yorkie sin liste ...

Ble det noe tur på deg kaffekannen og har du noe info å komme med ??



Jeg sendte en inqueri til Sunningdale uten å skrive under med Peter Pan! ... Og her var svaret jeg fikk;
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Dear Raymond,

Thanks for the enquiry.

You would be welcome to play the Old Course around 10am but as a Single it would be very slow. The club don’t pair visitors up and we wouldn’t be able to put you with a Member unless you knew one.

To book we would need a contact telephone number and address and eventually pre-payment to confirm the tee time.

Kind Regards,
Sunningdale Golf Club
----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Jeg har absolutt ikke lyst til å spille alene :? ... Så nå vet jeg ikke hva jeg skal gjøre, noen forslag ??
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Golf i sør-England

Post by Kaffekannen »

Hei AmiciSumus

Det ble svært amputert golfmessig for meg på grunn av skaden som ikke slapp taket. Derfor prioriterte jeg heller å score poeng hos fruen og tok en nesten golffri ferie. Spilte East Sussex National som jeg absolutt kan anbefale både på grunn av pris, klubbhus og ikke minst bane som var imponerende fin. Men det ble altså ikke kjøring rundt til perlene langs kysten så det får jeg ta igjen senere.

Hvor skal dere bo?
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Golf i sør-England

Post by AmiciSumus »

Hallo kaffekannen!,

Synd med den skaden da ... Har opplevd akkurat det samme selv for noen år siden ...

Først blir det 2 netter i Eastbourne og deretter 3 netter i Bournemouth, på veien mellom disse to byene spiller vi med i den Mixed Team Rumble turneringen.
Eastbourne ble valgt på grunn av att jeg skal plukke opp noen golf varer som jeg har kjøpt på golfbase.co.uk som ligger rett ved Eastbourne.
Ny bag, ecco bio hybrid sko og en del klær ... Det ligger også en directgolf.co.uk butikk på veien mellom Gatwick og Eastbourne ... Say No More!

På slutten blir det 2 netter i ... akkurat dette er ikke booket ennå, men det ser ut som om vi ender opp i Farnborough ...
Satser da på å spille noen krem baner ... Tenkte jeg skulle legge ut noen forespørsler på noen golf forumer i England om noen kunne tenke seg å være med på Sunningdale!.
Andre baner jeg tenker på er East Sussex, Isle of Purbeck, Liphook, West byfleet og North Hants ... Og en eller to lette sammen med dama ...

Ellers stor takk til Yorkie for listen ...

Ha en fortreffelig dag!
Amicisumus!
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i sør-England

Post by Yorkie »

En liten ide for de to nettene innimellom Ray. Har en kollega som tilbrakte noen uker på sørkysten (ikke golfende) og han nevnte Hayling, typisk "seaside resort" men ganske lugnt, ikke så overfyllt som de andre langs kysten. Er vel ca 10 mil fra Eastbourne, og 3 mil nordover til Liphook f.eks. Kom til å tenke på den ettersom det også ligger en ordentlig links bane der. http://www.haylinggolf.co.uk/home/ så blir det litt variasjon med park og hedebanene i området mener jeg :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Golf i sør-England

Post by AmiciSumus »

Hallo Yorkie,

Takk for tipset, men det var de 2 siste nettene (3 fulle dager ) som vi mangler og da tenkte jeg att vi skulle bo litt i "smørøye" og ha baner som Sunningdale, Liphook, West byfleet og North Hants å velge mellom ... Samtidig blir det ikke så langt til flyplassen når vi skal hjem ...

Har "joina" 4-5 engleske forumer for å høre om noen har lyst eller anledning til å spille med på en av "krem" banene ...

Hej då
Amicisumus!
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Golf i sør-England

Post by mully »

Tilbake fra 4 dager golf i England.

Startet med Royal St. Georges (http://www.royalstgeorges.com) på torsdag. Fikk en caddie som var litt av en type. Han hadde jobbet på Royal St. Georges i 31 år, gått for Ben Curtis bla. En morsom opplevelse, med mye herlige golf historier. Hvis noen skal til Royal St. Georges, be om Jay som caddy. Han sa etter runden han aldri hadde gått for noen som ikke havnet i èn bunker, i løpet av runden. Jeg holdt meg unna bunkerne denne dagen, det var gøy!

Så gikk turen 15 minutter ned i gata, spilte Walmer & Kingsdown (http://www.kingsdowngolf.co.uk/). En litt "hjemmesnekra" bane, med opp & ned hele veien. Glad vi hadde buggy her. Forholdene var bra, men ikke en bane jeg reiser tilbake til.

Torsdag kjørte vi videre til Chart Hills (http://www.charthills.co.uk), Sir Nick Faldo sitt første banedesign. Dette er en perle, og anbefales på det sterkeste. Sir Nick Faldo har hentet inspirasjon fra baner rundt om i verden, og gjenskapt 18 hull han har spilt. Selvfølgelig ikke helt identiske. Det eneste hullet jeg kjente igjen, var hull 17, som han har hentet inspirasjon fra Sawgrass sitt 17. Spilte 2 runder på Chart Hills, skal tilbake hit!

Fredag spilte vi Dale Hill (http://www.dalehill.co.uk/). Et hotell med 2x18 baner. Først spilte vi Old Course. Kort bane, små greener og mye opp/ned. En helt OK bane. Bane nr. 2 på Dale Hill er Ian Woosnam designet, dette var en flott bane, med store greener, mye bunkere og en flott setting i naturen. Da været viste seg fra sin beste side, med 20 grader og vindstille ble dette en strålende opplevelse.

Lørdag dro vi til Cottesmore (http://www.cottesmoregolf.co.uk), et annet anlegg med 2x18 baner. Den første banen (Phoenix Course) var helt ræva. Små greener, steinharde. Korte, kjedelige hull. Griffin Course var en helt annerledes bane, som var en fin runde.

Spilte mye god golf, hvor høydepunktet var slaget på Royal St. Georges hull 3, 200 meter med hybriden, endte opp med tap in birdie. Endte på 82 slag på Royal St. Georges, veldig fornøyd med det.

Royal St. Georges, Chart Hills, Dale Hill og Cottesmore (Griffin Course) er steder som kan anbefales. Hold dere unna Cottesmore sin Phoenix Course og Walmer & Kingsdown.
TaylorMade
Post Reply