Gränna

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Gränna

Post by Yorkie »

Parkbane litt nord for Jönköping signert Peter Nordwall. Selvsagt er det store bunkere og store greener, men, det er også endel trekk som viser kvaliteten i det Nordwall gjør. Flere av hullene ser litt trange ut fra tee, se f.eks hull 14, men når man ser hullet fra green er det faktisk god plass. Også at en del av greene er relativt små i spilleretningen og som gjør innspillene ekstra tøffe.
Kjører man med GPS til Gränna, så fortap ikke når man begynner å kjøre på kjerreveier innimellom hagene til folk, du er på rett vei ;)

Av en eller annen grunn er Gränna hovedstaden for polkagriser i Sverige og man besøke fabrikkene og se hvordan det hele foregår, og selvsagt smake litt også. Forøvrig en koselig liten by, brostein i hovedgaten og masse gamle fine hus, og endel sånne 6-8 roms hoteller som man finner i småbyene på vestkusten, faktisk så er det litt sånn vestkustby feel i Gränna.

Image

Image
Granna-view from the clubhouse

Image
Granna-4th

Image
Granna-9th

Image
Granna-12th

Image
Granna-13th

Image
Granna-14th

Image
Granna-18th towards the clubhouse

Fabelaktig bane som er morsom å spille, snill mot høy-handicapper, og vrien nok for kanonslåere.

http://grannagk.se/ggk/" onclick="window.open(this.href);return false;
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Gränna

Post by Kaffekannen »

Det blir ikke mange kommentarer på disse innleggene Yorkie, men det skyldes at ord blir overflødige. Golfsnakk er på vei til å bli et flott oppslagsverk for golfbaner.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Gränna

Post by Yorkie »

Jeg trodde bare dere var stumme av misunnelse :) Dere får følge med de neste 10 dagene, så er jeg ferdig med sommerens Tur Nr. 1, passer egentlig bra med en liten pause før Tur Nr.2 :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Gränna

Post by kevin »

Spilte denne nylig. Morsom beskrivelse av veien dit, Yorkie. Det stemte veldig bra.

Ganske bløtt nå etter mye regn i det siste. Greenene var litt langhårete og trege, men fine. Bunkerne var veldig harde, og kunne kanskje vært litt mer sand i noen av de.

Jeg hadde sjekket åpningstider for kansliet før jeg dro dit, og trodde det var folk der. Men det var helt dødt, og kun 2 grupper med spillere på hele banen. Fant ingen baneguide, og de har ingen online heller. Det var litt synd, for jeg spilte ganske bra, men sleit litt med linjene. Det kulete landskapet lurte meg endel. Noen av greenene er veldig ondulerte. Ikke så uvanlig for å være Nordwall design, men de var litt mindre og smalere.

Morsom bane, som jeg gjerne spiller på sommeren også
Post Reply