Golf på Tenerife

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Golf på Tenerife

Post by emerica »

Skal til Tenerife i juni/juli i år. Lurer på om noken har erfaringer fra banene der nede?
Har planer om å spille Golf Las Americas, Golf del Sur, Golf Costa Adeje og Amarilla.

http://www.golf-tenerife.com/1024x768/basein.html
http://www.golfdelsur.es/
http://www.amarillagolf.es/
http://www.golfcostaadeje.com/
User avatar
Mickelson
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 Mar 2009, 00:53
Location: Oslo/Trondheim

Re: Golf på Tenerife

Post by Mickelson »

Jeg har spilt to runder på costa adeje og må si meg rimelig fornøyd med forholdene...

Det var riktignok dyrt for en hel dag med golf, 18 hull + golfbil kostet vel rundt 120 €, men dette var i juleferien, så kanskje det var litt dyrere da... De har også en 9 hullsbane som er mye billigere, men den har jeg ikke spilt på.

Det var fine fasiliteter og de ansatte var meget hyggelige og de snakket godt engelsk.

Når det gjelder banen er det som regel brede fairways og store, raske greener. Bunkerne var av type sort sand, kanskje det var noe lavastein eller noe, det gjorde de litt "dårligere" enn vanlig sand, men det var litt kult også. Det var ingen vannhinder, men på eneklte hull er det klipper og kratt, så ballen kan fort forsvinne. Banen ligger helt nede ved sjøen så utsikten er fenomenal på enkelte hull, da man skuer utover atlanteren med øya Lagomera i siktet...

Alt i alt er det en helt fantastisk golfbane og jeg anbefaler den på det sterkeste. Det eneste negative er bunkerne, men alt annet er så bra at man ikke bryr seg...

Jeg har ikke spilt på de andre banene du nevner, men har hørt at Costa Adeje er mye bedre enn Las Americas banen, og forøvrig den beste på sørsiden av øya. Costa Adeje banen ligger kun 10 min unna Playa de las americas, der de fleste turister bor, så det er ikke lang reisetid med taxi/leiebil om du skal bo der.

Håper du får en fin reise
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Golf på Tenerife

Post by emerica »

Dei fleste banene har gode greenfee avtaler som inkluderer rangeballer, lunch og bil til rundt 60 euro.
Når det gjelder bunkerne så får eg prøve å holde meg unna dei :) :D
User avatar
Mickelson
Rookie
Rookie
Posts: 22
Joined: 22 Mar 2009, 00:53
Location: Oslo/Trondheim

Re: Golf på Tenerife

Post by Mickelson »

Såpass ja... Reiser du gjennom noe organisert turselskap som har avtaler med banene da eller?
Om ikke det, er ihvertfall 60 € fin pris for golf, mat og bil
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Golf på Tenerife

Post by emerica »

Reiser ikkje med noke organisert, men fant ei side der eg kunne booke starttid osv.. der var det gode priser :)
ssjolie
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 13 Mar 2009, 15:22

Re: Golf på Tenerife

Post by ssjolie »

Hvis du bare vil spille litt for hyggens skyld, kan jo Los Palos være et alternativ.
23€ for 9-hull, €28 for 2x9.
Trivelig bane hvor alle hull er par 3.
:D
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Golf på Tenerife

Post by Solaar »

Var på Tenerife for 4 år siden og spilte flere baner, men av de du nevner så husker jeg disse to:

Las Americas: Grei parkbane i meget god stand, ikke den helt store utfordringen, men alikevel en god golf-opplevelse, men er du ute etter noe mer spektakulært så foreslår jeg at du prøver andre baner. Bor du i nærheten så er det en ganske avslappet, men alikevel "ordentlig" klubb hvis du skjønner hva jeg mener.

----------------------------------------------------------------------------

Costa Adeje: Denne banen likte jeg veldig godt! Legg merke til at det er to 18-hullsbaner her, og de er ganske forskjellige. Den ene ligger oppe på platået ved klubbhuset, den andre ligger i en dal nedenfor.

"Platå-banen" eller "Masters Course" som den heter, er den klart beste (og vanskeligste) synes jeg. Som nevnt over så har du flott utsikt på nesten alle hull og det er lett å la seg forstyrres av den vakre naturen. Sanden som omkranser så og si alle hull og ligger i alle bunkrer, er sort lava-sand som er litt hardere enn "vanlig" sand. For meg var det prikken over i'en og det som skilte ut banen og gjorde den særegen. Masters Course har også ved flere anledninger vært vert for PGA-touren, og det sier vel litt om kvaliteten på banen.

Banen i dalen er mer av en "vanlig" parkbane som er lagd på omtrent samme måte som Las Americas. Morsom greie er at når du skal ned til banen så kjører du en trollstig-lignende vei ned og når du skal opp til klubbhuset igjen, så kjører du bilen inn i en golfbil-heis!

----------------------------------------------------------------------------

Servicen var meget god på alle banene, med vennlig betjening overalt. Jeg synes alikevel at alle banene var litt dyre, men slik er det vel når det har først blitt slik et turist-mekka. Noen steder var golfbil "påbudt" og inkludert i prisen, men jeg fikk inntrykk av at de nok gjorde det slik for å unngå at dumme turister glemmer å smøre seg inn, ta med nok drikke etc. og kreperer pga varmen og sola. :oops:

Det var også slik at greenfee'n var forskjellig alt etter hvilken tid på dagen du spilte. Vi fant ut at det lønnet seg mest å stå opp grytidlig for å nyte en runde i morgensola når duggen ennå lå friskt i gresset. Da fikk vi mye ut av dagen til å gjøre andre ting, eller evt spille en runde til hvis formen var bra :)

Jeg spilte forøvrig mitt livs beste golf på Cota Adeje, låg hele 2 under par etter 13 hull, men presterte å komme i mål på 10 over... Får skylde på sola 8-)
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Golf på Tenerife

Post by emerica »

Trur nok at Costa Adeje blir ei av banene vi kommer til å spille, Las Americas også..
At banene er i god stand er ikkje noke minus :)
Var på tenerife for noken år siden, men det var før eg spelte golf..
Budde da i leilighet/hotell innenfor Las Americas bana, såg ganske bra ut der:)
Er berre litt meir enn 1 måned til vi reiser nå, gleda meg :D
Ellers er det noken som veit om vi bør bestille teetime før vi reiser eller er det tidsnok når vi kommer ned?
User avatar
Solaar
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 435
Joined: 08 May 2009, 00:25
Location: Oslo

Re: Golf på Tenerife

Post by Solaar »

Vi bestilte aldri tid, vi bare dro til banen og ordnet det der. Men det var i september så det er kanskje mindre folk da.
"Just be the ball, be the ball, be the ball."
tstyles
Rookie
Rookie
Posts: 7
Joined: 27 May 2013, 04:33

Re: Golf på Tenerife

Post by tstyles »

emerica wrote:Reiser ikkje med noke organisert, men fant ei side der eg kunne booke starttid osv.. der var det gode priser :)
Høres bra ut. Husker du hva denne siden heter?


Sent from my iPhone using Tapatalk
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf på Tenerife

Post by kevin »

Sjekk med svenskene i https://www.golf-service.com/default.asp

De dekker Tenerife også. Bra hjemmeside, god oversikt over hva de kan tilby. Ikke de store rabattene å spore, men noe er det. Går jo an å be om et pakketilbud evt
heimsol
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 09 Jun 2013, 22:07

Re: Golf på Tenerife

Post by heimsol »

emerica wrote:Reiser ikkje med noke organisert, men fant ei side der eg kunne booke starttid osv.. der var det gode priser :)

Og hvilke side var dette?
runis
Rookie
Rookie
Posts: 9
Joined: 06 Jul 2013, 20:14
Been thanked: 1 time

Re: Golf på Tenerife

Post by runis »

heisann!
Anbefalar tenrifegolf-services.com. Har bestilt med dei to gongar, og servicen er upåklagelig. Her får du kontakt med Sue. På sida deira er det ulike pakkar du kan velge . Skal ned i mars og spele 6 gode runder .)

http://www.tenerifegolf-services.com/
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Golf på Tenerife

Post by emerica »

Husker ikkje ka side eg fant prisane på, men kan godt vere golf-service som er linka til lenger oppe :)
Post Reply