Ombergs Golf

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Ombergs Golf

Post by Yorkie »

Første bane jeg har spillt designet av Pierre Fulke, og jeg må si en positiv opplevelse. Banen ligger fantastisk til på en høyde over Vättern med fabelaktig utsikt på flere hull. Litt humor på ett par av hullene fra Hr. Fulke, han har latt trær stå igjen som "blokkerer" utslag, selvsagt bare tilsynelatende, egentlig god plass, spesiellt hvis man snur seg å ser utslaget i revers, men fra tee var det noen kommentarer fra de jeg spilte med, måtte forklare at "han bara jävlas med ditt huvud" ;)

Omberg er ett resort konsept med 60 hotellrom, (og god restaurant) og siden det ligger på E4 mellom Helsingborg og Stockholm er det rimelig populært, måtte faktiskt opp tidlig for å få tid, men det var verdt det :)

Image

Image
Omberg-3rd Jeg døpte forøvrig treet, Smilende Sam heter det nå ;)

Image
Omberg-4th green

Image
Omberg-6th

Image
Omberg-8th Utslaget er over treet til venstre, akkurat der ballen foran går faktisk

Image
Omberg-9th

Image
Omberg-10th approach

Image
Omberg-13th and 14th behind

Image
Omberg-14th Og som seg hør og bør, treet til venstre er nå døpt Gunnar, og treet til høyre til Bull, så utslaget er altså mellom Gunnar Bull :)

Image
Omberg-14th greenarea2 Nesten verdt turen bare for å spillt hull 14, par fem 550 meter fra gul.

Kan absolutt anbefale banen, glimrende greener, bra bunkering, og selvsagt den flotte utsikten.

http://www.ombergsgolf.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Last edited by Yorkie on 21 Jul 2011, 20:25, edited 1 time in total.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
kristianffs
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 266
Joined: 09 Oct 2010, 21:51
Hcp: 16,3
Hjemmeklubb: Miklagard
Location: Oslo

Re: Ombergs Golf

Post by kristianffs »

For noen bilder! Utrolig pent.
Golf.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Ombergs Golf

Post by kevin »

flott bane :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Ombergs Golf

Post by kevin »

Vi spilte denne i forrige uka, og den er like vakker som bildene til Yorkie antydet. Den var også ranket veldig høyt i 2013. Om jeg skal ha noe å utsette på den, må det være at endel av greenene hadde spor av soppskader, rundinger og fargeforskjeller på gresset. Men de var jevne og fine å putte på. Men litt vanskelig å lese linjene.

Banen har en svært høy stjerne hos svenskene. Snakket med en skikkelig original(så ikke ut som typisk golfer..., men har var det) utenfor Dormy i Jönköping. Han nærmest gispet etter luft når jeg sa vi skulle spille der. Dama i kassa på Dormy var skikkelig misunnelig når jeg svarte på spørsmålet om hvor vi skulle spille. Jeg snakket med flere golfspillende kolleger på tirsdag, og de holder til i Linköping. De var også veldig begeistret for Ombergs.

Så, om du planlegger golftur til Jönköpings-området eller i nærheten, pass på å ta en tur på Ombergs.
Sonics23
Rookie
Rookie
Posts: 24
Joined: 24 Feb 2012, 19:09
Hcp: 5,0
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times

Re: Ombergs Golf

Post by Sonics23 »

Enig. Kanon bane!! Var der når den var ny og den fremstår nok som en perle der ved Vättern nå. Er du i "krokarna" så ikke miss Sand GC!!
In the bag
Titleist 915d2 driver Graphite Design Tour DI 6 S
Titleist 816 Evenflow 5,5
Utility Titleist T-MB 4 Graphite Design Tour DI 85 R
Ping i210 5-9
Titleist sm 6 46, 52, 56 F Grind
Scotty Cameron Squareback
Å en masse baller -:)
Post Reply