Visby - Gotland

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Visby - Gotland

Post by Yorkie »

Visby er, eh, fantastisk, helt rå. I Golf Digest står det "Jag har gråtit av lycka tre gånger i mitt liv. Första gången var på Augusta, andra på Cypress Point, tredje när jag kom ut til Kronholmens sjätte hål tidigt en morgon" Jeg skjønner fyren godt.
Banen er altså fra 1958 designet av Nils Sköld, oppgradert i 1991 av Peter Nordwall, og så igjen i 2007 av Pierre Fulke, dessverre har jeg ikke spillt banen før, så aner ikke hva Nordwall og Fulke endret, men uansett, det funker, noe så inni h.. Tror det var Pete Dye som sa "you know you have played a great course when your scorecard is full of ugly numbers but you are still thrilled and enjoyed and cant wait to go out and play it again" Scorekortet mitt var veldig stygt (til tross for greit spill på 16 hull) og jeg lurer fælt på hvor fort jeg komme meg tilbake til Gotland!

Image

Image
Visby - 1st

Image
Visby - 3rd green

Image
Visby - 4th Legg merke til den grå stripa over bunkerne...

Image
Visby - 6th

Image
Visby - 6th view from green

Image
Visby - 7th green

Image
Visby - 8th Og her er forklaringen på den grå stripa, havtåke som sneik seg inn.

Image
Visby - 9th

Image
Visby - 9th green Og vips, så var havtåka borte igjen :)

Image
Visby - 11th view from green

Image
Visby - 12th

Image
Visby - 14th

Image
Visby - 16th green area

Image
Visby - 17th I klarvær skal visstnok utsikten her være fantastisk med Utholmen og Karlsöarna i bakgrunnen.

Image
Visby - 18th

Image
Visby - lads off the 18th Duden til venstre (han lille feite iflg. Gunnar Bull og Veggiss ;) er altså undertegnede, de to staute karene til høyre var mine utmerkede spillepartnere, og gode glis fra alle :)

Skulle vel være litt unødvendig å nevne at jeg anbefaler banen på det aller varmeste. Selg sykkelen, bilen, hytta eller hva som skal til, å dra til Gotland.

http://www.visbygk.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Visby - Gotland

Post by kevin »

ha ha...tror jeg må overtale familien til å ta ferien på Gotland neste år, må jo få prøvd disse banene...spesielt Visby :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Visby - Gotland

Post by kevin »

Blir man ikke inspirert til å spille Visby etter å ha sett denne videoen, kan man slutte med golf ;)

User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Visby - Gotland

Post by Yorkie »

Aiaiai, jeg vil tilbake! Mumle mumle, Norwegian flyr jo direkte i juli, 2 runder på Kronholmen, 1 på Slite og 1 på När, burde jo gå greit ila ei helg
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Visby - Gotland

Post by veggiss »

Yorkie wrote:Aiaiai, jeg vil tilbake! Mumle mumle, Norwegian flyr jo direkte i juli, 2 runder på Kronholmen, 1 på Slite og 1 på När, burde jo gå greit ila ei helg
Jeg er med.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Post Reply