Baner rundt Marbella

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by emerica »

Herlig :)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

Skal nedover til denne regionen i mars neste år. Noen som har noe nytt om banene der nede fra i år? Baner som har vært bedre/dårligere enn normalt? Prøvd noen nye baner? Tips om bra deals?

Vi har ikke bestemt alt rundt golfen ennå, men Santana skal iallefall spilles.
User avatar
Gundersen
Guru
Guru
Posts: 1322
Joined: 26 Jun 2012, 12:27
Hcp: 14,7
Hjemmeklubb: Hauger
Been thanked: 1 time

Re: Baner rundt Marbella

Post by Gundersen »

kevin wrote:Skal nedover til denne regionen i mars neste år. Noen som har noe nytt om banene der nede fra i år? Baner som har vært bedre/dårligere enn normalt? Prøvd noen nye baner? Tips om bra deals?

Vi har ikke bestemt alt rundt golfen ennå, men Santana skal iallefall spilles.
Spilte Torrequebrada ved Benalmadena for første gang i sommer, og det var absolutt en fornøyelig opplevelse.

Sendt fra min Commodore 64
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

Om alt går etter planen, blir det tur til Malaga/Marbella i november. Noen som har vært nedover i det siste? Hvordan står det til med banene der nede nå? Noen man bør styre unna nå, eller gode tips til baner som er ekstra bra nå?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

Vi spilte 3 forskjellige baner rundt Marbella forrige uke. Ett par av de var nye for meg.

Mijas gc Los Olivos:
Har lest at Los Lagos banen er bedre enn denne, men der var det ikke ledig starttid den dagen vi kom. Utrolig mye folk på hele anlegget når vi kom dit, fant knapt parkeringsplass.

Vi varmet opp litt på puttinggreenen og oppdaget at den var svært rask. Mye raskere enn ventet og ble litt spent på hva som ventet på banen.
Banen er grei, relativt åpen og fin. Har noen rare og trange hull, spesielt på backnine.

Fairways var ganske tørre og litt brune her og der. Greenene var ikke perfekte, noen finere enn andre. Så ut som at det var litt småskader her og der og at det var dresset for en tid tilbake. Men de var kortklipte og rullet. Dermed var de veldig raske, overraskende raske. Flere av greenene er opphøyde og har runoff områder hvor ballen kan rulle raskt ned igjen. Lærte det raskt når innspillene var for korte. Men morsomt ble det.

Image

Image

Dona Julia:
En helt annen type bane. Smal, veldig kupert og med fantastisk utsikt på mange av hullene. Noen greie hull, men mye rart også. Har du ikke dagen her, kan du slå bort et dussin baller. Ikke en bane jeg ville valgt å spille om jeg fikk velge. Kvaliteten var heller ikke den beste. Fairways var ok, men tees og greener var ikke de beste. Tregere greener enn på Mijas også.

Image

Image

Santana:
Denne har jeg spilt flere ganger tidligere og den er en av mine favorittbaner der nede.

Banen er i flott stand, helt annet nivå enn de to andre banene. Gode teesteder, veldig bra fairways og veldig bra greener. Godt vedlikeholdt og veldig bra design. Ikke spesielt kupert heller og god plass.

Image

Image

Image
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by Freud »

Enig i Kevins bedømmelser av disse tre banene. Jeg hr vært i Marbella-området i hele november måned, og spilt 10 ulike baner. Los Lagos er mye bedre enn Los Olivos på Mijas. Ellers er El Paraiso flott, likeså Rio Real og Atalaya old. Men de er dyre, så det gjelder å skaffe seg rabatter. Jeg misliker og har sluttet å spille på Miraflores, Alhaurin, Estepona, Anoreta, Cabopino, La Duquesa og Marbella G&C. Men smaken er jo forskjellig. Santa Clara og Valle Romano kan anbefales, men bruk golfbil. Ellers er Lauro en favoritt hos meg. 40 min. fra kysten, med tre sløyfer á 9 hull. Dersom du bare vil spille en 9-hullsbane, så anbefaler jeg Cerrado de Aguila.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by kevin »

Har aldri spilt Lauro, hva er det som gjør den bra? Kanskje jeg setter den på lista over baner som skal spilles neste gang.

Har sett noen videoer fra San Roque etter at de har oppgradert bane og anlegg, vil gjerne dra tilbake dit. Lenge siden sist

Valle Romano er en av de jeg skal forsøke å få spilt neste gang, håper jeg.
Freud
Guru
Guru
Posts: 2535
Joined: 20 Jun 2013, 14:27
Been thanked: 21 times

Re: Baner rundt Marbella

Post by Freud »

Lauro ligger i vakkert terreng, og det er helt stille der. Ingen anstrengende opp/ned-bakker som ved kysten, bare vanlig og rolig småkupert. Flere lange og fine par5-hull, totalt for alle 27 hull. Bare middels kvalitet på fairwayer, men greenene er bra. Først og fremst er Lauro en herlig avkobling og avveksling fra de mange "slitsomme" banene langs kysten. Dessuten er den relativt billig.
Post Reply