Baner i torrevieja

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
toppern
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 05 Jun 2011, 18:19
Hcp: 18,7
Hjemmeklubb: Arendal og omegn Golfklubb
Location: Aust Agder, Risør

Baner i torrevieja

Post by toppern »

Heisann folkens :)

Jeg og en kompis skal en tur til spania i januar, og tenkte vi skulle få spilt litt golf mens vi er der. Men jeg vet ikke spesielt mye om banene i området. Er det kleskoder eller Hcp krav, hvilkene baner er verdt og prøve, greenfee's/eventuelle pakke priser osv.

Er det noen som vet om noen nett side med litt generell info om banene i området, eller må jeg innom de forskjellige klubb sidene? om noen har links o.l hadde det vært supert. Tips fra egen erfaring hadde vært flott :)
Its all in the hips
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Baner i torrevieja

Post by Sticho »

Kleskode er det, men ikke noe uoverkommelig. Vanlig shorts (ikke fotball) og skjorte med krage. Styr unna tennissokker.

Baner i området:
La Finca
Las Colinas
Campoamor
Villamartin
Las Ramblas

...og gjerne i den rekkefølgen. Dersom du leier bil og er villig til å kjøre en halv time så øker tilbudet markant.
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Baner i torrevieja

Post by Grønne greener »

Sticho har snudd listen på hodet.. :lol:
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Baner i torrevieja

Post by Sticho »

Ventet på den der GG. :)

Liker man det litt sånn jalla så har du selvfølgelig helt rett. :)
Grønne greener
Guru
Guru
Posts: 1018
Joined: 28 Mar 2010, 22:20
Hcp: 4,1
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana

Re: Baner i torrevieja

Post by Grønne greener »

La Finca var jo motorvei hele veien. Bare å lukke øynene og klinke til. Ballen var i fw uansett. Et par lange hull men da var det nedoverbakke og mye rull.. :roll: :lol:
Okei, kanskje litt useriøst men de morsomste banene er omvendt av din liste. :ugeek:
toppern
Rookie
Rookie
Posts: 34
Joined: 05 Jun 2011, 18:19
Hcp: 18,7
Hjemmeklubb: Arendal og omegn Golfklubb
Location: Aust Agder, Risør

Re: Baner i torrevieja

Post by toppern »

:) takker for tips og hjelp :)

Hvilken av banene ville dere påstå er den beste? med tanke på alt; Banens kvalitet, variasjon, natur følelse, vanskelighets grad, proshop osv osv ?
Its all in the hips
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Baner i torrevieja

Post by Kaffekannen »

Jeg har kun spilt Las Ramblas av de banene som er nevnt her, men den er i alle fall et minne for livet. herlig uforutsigbar!
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Baner i torrevieja

Post by Sticho »

toppern wrote::) takker for tips og hjelp :)

Hvilken av banene ville dere påstå er den beste? med tanke på alt; Banens kvalitet, variasjon, natur følelse, vanskelighets grad, proshop osv osv ?
Av kvalitetene du nevner der så ville jeg sikkert valgt Las Colinas. Den har absolutt mye variasjon, flere teesteder med fantastisk utsikt, naturfølelse, proshopen/klubbhuset er second to none. De skal arrangere 2.steget på ET-kvalet nå i høst, så det sier egentlig det meste.

Min personlige favoritt er La Finca. Her er alt mer elller mindre kunstig laget, så den gir kanskje ikke naturfølelsen du er på jakt etter. Banen er lang, men har stort sett brede fairwayer. Jeg synes det er en fordel. Spiller nok trange baner hjemme, så jeg vil gjerne ha litt plass til driveren når jeg er i Spania. Den er variert, og også her er det flere plasser med flott utsikt som gir deg et godt overblikk over det meste av anlegget. Flott klubbhus og proshop her også.

Begge disse banene har gressutslag på drivingrangen, noe jeg synes er en fordel for å få inn følelsen før runden.

Min personlige mening er at de andre banene ikke er verdt et besøk. Jeg har spilt disse en del ganger før jeg oppdaget at Murcia-regionen har sinnsykt mye bra baner å by på. De årene jeg spilte på disse banene var det alltid dårlig gressvekst (mars/april og oktober). Det er riktig nok 3-4 år siden nå, så ting kan jo ha endret seg. Layouten synes jeg uansett er kjedelig (eller uforutsigbar som KK sa), og kan ikke måle seg med de to øvrige banene jeg har beskrevet.
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Baner i torrevieja

Post by JanB »

Du får bare spørre når det nærmer seg toppern. Jeg bor i Torrevieja og jobber som du sikkert vet som PRO på noen baner her nede.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Baner i torrevieja

Post by stooy »

Hva er beste siden for å forhåndsbestille greenfees i området der? :)
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Baner i torrevieja

Post by Jumper »

Vi pleier å bruke golfinspain.com. Gode priser og kjapp tilbakemelding.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Baner i torrevieja

Post by ShooterMacgavin »

booker normalt rett på nettsiden til banene. Ikke så mye å spare..
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Baner i torrevieja

Post by eivaan »

ShooterMacgavin wrote:booker normalt rett på nettsiden til banene. Ikke så mye å spare..

På en runde er det kanskje ikke så mye å snakke om, vi spiller gjerne en 10-12 runder på ei uke....da blir det ganske mye!! Vi booker gjennom golfcb.com som ligger i Torrevieja og er norskdrevet, har brukt disse de siste 8 årene. De er pålitelig og har kontakt med de fleste banene fra Alicante/Torrevieja/Murcia og områdene rundt...Man bare sier hvilke baner, datoer og startider man vil ha, betaler via bank og vips så er vochere på mail og alt i boks!!
Last edited by eivaan on 22 Mar 2016, 11:21, edited 1 time in total.
dirtyzecret
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 205
Joined: 26 Mar 2015, 21:06
Hcp: Hvit Kort

Re: Baner i torrevieja

Post by dirtyzecret »

For mange år tilbake var jeg på La Finca første dagen den hadde åpnet. Tror banen hadde ligget i brakk i et eller to år. Hvis forholdene på banen fortsatt er så vanvittig gode som de var da er mer en absolutte vært et besøk. Vet ikke hva det koster for en runde, vi betalte ikke.
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Baner i torrevieja

Post by ShooterMacgavin »

Jeg reiser som regel på vinterstid, og da er det alltid "pakker" og andre gode tilbud rett på banene.

Stress med å hente gf billetter andre stedet, er ikke verdt 1-2 euro PR runde for meg.


Sent from my iPhone using Tapatalk
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Baner i torrevieja

Post by Byebye83 »

Skal ned til Torrevieja om en snau mnd.. Noen som har noe å anbefale?
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Baner i torrevieja

Post by Jumper »

Det ligger mange fine baner i området. Se tidligere tråder om golf i Murcia og Alicante.
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Baner i torrevieja

Post by Byebye83 »

Byebye83 wrote:Skal ned til Torrevieja om en snau mnd.. Noen som har noe å anbefale?
Endte opp med 2*La Romero, Las Ramblas, og 2*El Valle.. Reiser neste tirsdag, kommer til å bli bra! 8-)
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
Byebye83
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 209
Joined: 09 Jan 2014, 01:20
Hcp: 4.4
Hjemmeklubb: Drammen GK

Re: Baner i torrevieja

Post by Byebye83 »

Tilbake etter noen birdier, og mange duffer!

La Romero var en fin bane å starte sesongen på, men stort sett fine brede hull.. Greenene var helt jævli raske, så ble litt for mange 3 putter. De var lite ondulerte, men litt helling var det.. Første putten jeg satte, var en 4m på hull 18. Fin bane, med en del morsomme hull! Spillet var så som så, men ble 2 birdier på hver runde.. Turens beste drive kom på hull 18, runde 2.. Litt side vind.. Fikk klokketreff, fin liten draw.. Ballen trilla 15m forbi de forran oss, og stoppa ved siste lille gresshaugen før vannet.. Målte 291.5 med laseren til de som sto på tee.. Flagget sto kort venstre, så slo litt for langt, og en god 3putt og bogey!

Fredagen reiste vi til Roda isteden for las ramblas.. Morsom bane med mange utfordringer.. Flotte greener, heldigvis litt tregere enn lo Romero.. Driveren var ikke like grei som dagen før, men endte på 28 putter, så det får være godkjent.. Litt uheldige med været.. Hadde en sky som hang over oss hele dagen, og pissa på oss ett par ganger..

El Valle på lørdag var en kjempeopplevelse.. Kjempefin, fin layout og mange kule hull.. Var 2cm unna eagle på hull 3, passe langt par 5 hull.. Litt opp og ned, bredt og smalt, og fine greener.. Litt køddent på back med vann venstre, og hus høyre.. Klarte å pushe en lite slice akkurat der selvfølgelig, og ballen fløy over ett lite nett som var hengt opp, og smalt 8-9 ganger mellom noen vegger litt lenger ned.. Bra det ikke satt noen ute å spiste frokost da..
Anfefaler alle som skal ned i området å ta turen dit..
Runde 2 lørdag tok vi på villamartin.. Likte ikke banen, syntes det var altfor mange blinde utslag, og endel innspill, men det var noen morsomme hull der og..

Mye gromsete spill, men 9 birdies er innafor..
M2'n leverte hyggelige lengder, så gleder meg til sesongstarten her hjemme
I bagen:
M3 AD-BB 7X
Rough 4w AD-DI 7X
T-MB 2i AD-DI 95x
T-MB 4i AD-DI 95x
Apex MB18 5-P KBS c-taper stiff+
RTX3 52-56-60
TM Spider X
Pro v1/x
User avatar
jex
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 138
Joined: 08 Jan 2011, 13:55
Hcp: 9,3
Hjemmeklubb: Kongsberg

Re: Baner i torrevieja

Post by jex »

Hei! Vi er en liten gjeng som skal nedover i slutten av november. Er usikker på hvem baner vi skal spille og hvordan forholdene på de ulike er der nå. Hadde muligens en plan om å spille las colinas, lo romero og las ramblas, men har egentlig ikke peiling. Har spilt villa martin, las ramblas og lo romero før.
Cobra fly z+
Nike vr_s 3 wood
Nike vr forged pro combo 3-P
Nike vr pro 52 wedge
Nike tiger woods wedge 56 grader
Nike vr pro ds wedge 60 grader
Odyssey 1 wide versa
Post Reply