Golf i Sør-Sverige

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by veggiss »

Fantastisk bane, nuff said!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by heikkih »

Da er alt booket for roadtrip i neste uke.
torsdag: Halmstad Norra
fredag: Barsebäck Masters
lørdag: Falsterbo
søndag: Vasatorp

Blir morsomt med nye baner :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by veggiss »

Krembaner!
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by kevin »

Likså greit å kline til med noe av det beste som finnes i Sverige. :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by Yorkie »

Helt greit utvalg :)

Litt avhengig av når dere har utslag lørdag, om mulig, ta med dere Flommens også, den ligger ca 14 meter fra Falsterbo GK, og er bare utrolig morsom å spille (bare husk å ta med nok baller ;)
http://www.flommensgk.se/start/flommen
ImageFlommen 20/07/2010 by Jan_Nor, on Flickr

Altså, for de som ikke har vært på Skanör enda, fyret i bakgrunnen litt til venstre for flagget, er altså fyret som står midt på banen til Falsterbo GK. Så på 1st tee på Flommen kan man snu seg og hilse pent på de som er på 4de tee på Falsterbo (om man er høy nok, er noe småbusker og siv i mellom)
Last edited by Yorkie on 25 Apr 2014, 15:00, edited 2 times in total.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by heikkih »

kevin wrote:Likså greit å kline til med noe av det beste som finnes i Sverige. :D
Hadde først planlagt å ta helgen i Sand, men der er det Senior Tour fredag og lørdag. Da måtte man lete etter alternativer :)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by heikkih »

Yorkie wrote:Helt greit utvalg :)
Litt avhengig av når dere har utslag lørdag, om mulig, ta med dere Flommens også, den ligger ca 14 meter fra Falsterbo GK, og er bare utrolig morsom å spille (bare husk å ta med nok baller ;)
Takk for tipset, men tror vi får ta den neste gang vi er i området. (har forøvrig alltid nok baller med. behøver det på back-9 på hjemmebanen)
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Sv: Golf i Sør-Sverige

Post by TheBigEasy »

Snasent banevalg. Flommen hull 12 så rimerlig tricky ut. Skal selv avgårde siste uka i mai og da er banevalget foreløpig: Falkenberg, Torekov, Haverdal og Vallda (torsdag-søndag). 8-)

Sent fra min HTC One S via Tapatalk
Play your best.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Sv: Golf i Sør-Sverige

Post by Yorkie »

TheBigEasy wrote:Snasent banevalg. Flommen hull 12 så rimerlig tricky ut. Skal selv avgårde siste uka i mai og da er banevalget foreløpig: Falkenberg, Torekov, Haverdal og Vallda (torsdag-søndag). 8-)

Sent fra min HTC One S via Tapatalk
Ganske fint banevalg det også. Sleng gjerne inn noen ord om tilstanden på Falkenberg og Haverdal, lenge siden jeg har spillt de, regner vel med at de fremdeles blir tatt godt hånd om :) Er nok mange som tar en tur i pinsehelgen, vi vinkes på Vallda :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Sv: Golf i Sør-Sverige

Post by TheBigEasy »

Den er grei ;)

Sent fra min HTC One S via Tapatalk
Play your best.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by TheBigEasy »

Da har vi spilt Falkenberg, Torekov og Haverdal i helgen. I dag venter Varberg Västra.
Alle banene har vært i topp stand. Greener ikke like raske på Haverdal som de to andre.
Torekov var en opplevelse å spille. Såpass nærme sjøen og vinden i spill. Spesiellt å tenke på at man ikke bør gå for green, men heller lande i forkant. For så å rulle inn. Såpass kort klipt rundt greener at det ble mye putter utenfor også. Kuperte områder rundt greener gjorde at det rullet veldig fort av også.
Falkenberg var noe av det samme, men uten særlig vind. En kjempebane.
IMAG0334.jpg
(2.8 MiB) Downloaded 43 times
. Fra Torekov:
Herlig par 3 hull langs sjøen. Her lå to av oss og hadde en litt tricky bunker slag. Jeg gjorde en sand save og gikk av med par, mens han andre ble igjen i bunker :lol:
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by kevin »

Ble en runde på Båstad gk, gamla banan, i morges.

Flott bane i meget god stand. Helt utrolig at de kan ha to så bra baner på samme anlegg. Krever myyye vedlikehold.

Veldig bra fairways, veldig bra greener og greenområder. Velpreparerte bunkere og veldig bra bunkring. Er vel nesten 100stk av de, jeg var ikke i en eneste :)

Om jeg skal ha noe utsette på banen, så ligger noen av hullene ganske tett på hverandre. Noen blinde utslag er det også. Og litt uvant med bilvei på tvers av banen et par steder.

Alt i alt er Båstad er et veldig flott anlegg, med to svært gode baner. Kan absolutt anbefales

Tok noen bilder, spesielt av hull 18, med mølla i bakgrunnen

Image

Image

Image

Image

Image
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by Yorkie »

Merker at det er for lenge siden jeg har spillt Gamla, må få satt den på lista igjen snarest! Det siste bildet var fabelaktig flott, fra hull 9?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by kevin »

Jeg tok det bildet når jeg gikk fra tee 1, så det er vel 18.green,sett fra siden. Var så tidlig, var litt trøtt :?
jos026
Forumvant
Forumvant
Posts: 68
Joined: 04 Mar 2014, 09:43

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by jos026 »

Litt mimring om senhøstens høydepunkter nå som vinteren virkelig nærmer seg. (For øvrig en tur som absolutt anbefales).

Vi reiste nedover til skåne torsdag ettermiddag etter arbeidstid, og ankom Malmø ca. 24. Rett i seng og opp i 0600 tiden. Reiste da en liten halvtime til Falsterbo. Som det sikkert er redegjort for i detalj er dette en stor golfopplevelse. Etter 18 hull reiste vi så til Ljunghusen som ligger bare 5-10 minutter unna, og spilte ytterligere 18 hull der etter en kanon lunsj i fantastiske omgivelser. Å understreke i denne sammenheng var at GF for begge rundene ble kr 1000. Latterlig billig! På kvelden inntok vi middag i Malmø sentrum som overasket stort.

Dagen etter var vi like tidlig oppe og kjørte til PGA National som la ca 20 min fra hotellet. Der lå to runder på lakes foran oss. GF for to runder på samme bane var kr 1400, men ønsker en runde på lakes og en på links blir det en hundrelapp ekstra. For spillets del valgte vi to på samme bane slik at vi ble litt "varme". Når det gjelder kvaliteten trenger jeg ikke utdype dette utover at banen levde opp til forventningene. Etter rundene reiste vi opp til Kungsbacka, som tok om lag 2,5 time fra PGA.

Dag tre reiste vi til Valda GK, for en siste runde før en ny arbeidsuke ventet. Valda GK var for oss ganske ukjent før turen, men leverte til de grader. En fantastisk bane og en helt annen utfordring enn de tidligere banene vi hadde spilt.

Oppsummert, og som nevnt, var denne turen absolutt å anbefale. Det var fantastiske baner, ikke uoverkommelige reising (spesielt dersom en ser bort fra turen ned=) og ikke minst var turen rimelig hensyntatt de klassebanene vi fikk spille. Det var for øvrig heller ingen problemer å forhåndsbooke og representantene som jeg var i kontakt var utrolig imøtekommende!

Neste år blir det noe samme rute, dog med en dag ekstra og noen nye baner:
dag 1: Halmstad Norre
dag 2: PGA
dag 3: Vasatorp
dag 4: Hills

F... som jeg gleder meg!
D: Taylormade M2 10,5' - Tour ad di 6s
FW: 14' XR pro m/ tour ad di 7s og 16,5' 915 m/ diamana s+ 70 stiff
H: TM RESCUE mid 22 og 19 m/ stock regular skaft
J: Mizuno Mp 69 4-p m/ DG s300
W: Ping G10 U (50') og S (55')
P: TM Spider
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by mully »

Prøv få med dere Bärseback, en stor opplevelse. Der er det 2 baner, kan bo på anlegget, som er rimelig.
TaylorMade
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by eivaan »

Hei på dere alle"reserve"svensker....skal ned en tur til Gøteborg i slutten av juli og tenker følgende baner: Hills, Vallda, Forsgården(toppnordic gratis) og eventuelt Gøteborg....ka dokke tru? Noen bedre forslag?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by Yorkie »

Fin fint utvalg det Eivaan. Forsgården ble oppgradert for noen år siden og har ikke spillt den enda etter, men var en bra bane før, så sikkert enda bedre nå. Vallda er .. Vallda, elsker den banen. Hills er veldig bra, litt bedre nå etter ombygginga der i 16/17 (om enn med litt forvirrende ruting), men har aldri helt fått foten for banen, men det er meg da. Göteborg (Hovås) er en must play, Sveriges eldste bane, har sjarm så det holder. Ta også en titt på Kungsbacka, 6 parkland, 6 seaside og 6 skogshull, alltid fint å komme tilbake til den.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by kevin »

Helt enig med Yorkie, selv om jeg bare har spilt Vallda og Kungsbacka av de nevnte. Hills bør være i bra stand på den tiden, noen få uker før Europatouren kommer dit.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golf i Sør-Sverige

Post by eivaan »

Hjertelig takk for tips!
Post Reply