Forsbacka Gk

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Forsbacka Gk

Post by kevin »

Spilte Forsbacka igjen nå nylig. Etter en periode med utrolig varmt og fint vær så reiste vi hit på 2.pinsedag. Da var det mer skyet, kaldere og ikke minst veldig mye vind.

Banen og området er jo utrolig flott, så man burde nesten spille her oftere :)

Har spilt den en gang tidligere under en "Vänern rundt-tur", kan leses her

Hull 1, innspill mot greenen. Kort par 4 på 270m
Image

Tees: - fine
Fairways: - stort sett bra men noen har noen vinterskader. Spesielt hull 2. Men med ballplassering er det helt greit
Greener: - de fleste er jevne og fine, men ikke altfor raske. Men noen har tydelige vinterskader, som hull 8 og 12 som var de dårligste

Hull 6 fra tee
Image

Hull 11, sett fra tee 18.
Image

Forsbacka er med på Väner rundt kortet og blir veldig billig å spille med det. De er også med på Viasat golf kort ordningen også. Jeg betalte 220,- sek denne dagen, med Viasat kortet :D

Banen var ranket av svenske Golf Digest som Sveriges 33.beste bane i 2011. Den er en skikkelig perle. Man kan også bo på området, mer info på hjemmesiden

Birdien på hull 5 var dagens høydepunkt, ellers ble det litt for mange enkle feil til å bli en bra runde.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Forsbacka Gk

Post by Yorkie »

Fiiine Forsbacka! Flott bilder Kevin. Må jo si det, 220,- SEK for Forsbacka er jo nærmest som å rane klubben :D
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Forsbacka Gk

Post by kevin »

Ja,jeg vet...føltes nesten ikke bra ;)
Post Reply