Piemonte Italia

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Piemonte Italia

Post by emerica »

Skal på golftur til Piemonte/Torino området i september.
Skal spille banene Girasoli x2 eller 3, Feudo di' Asti, Margherita, Torino 36 hull, Cherasco, Castelconturbia, Biella.
Noken som har erfaringar fra noken av banene?
Blir også ein tur innom BMW Italian Open på Europatour, men det blir som tilskuer ;)
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Piemonte Italia

Post by AmiciSumus »

Hei,

Jeg skal en tur til Nord Italia i April så jeg lurte på om du kunne skrive noe om de banene du spilte ??

Takker for all info!

Cheers!
AmiciSumus
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Piemonte Italia

Post by emerica »

Hei,

Kor mange runder har du tenkt å spille ?

Skal eg rangere dei så ville eg sagt
1. Castelconturbia, spennande bane med mange forskjellige hull. 27 eller 36 (huska ikkje heilt) å velge mellom. Bra fasiliteter
2. La Mandria (Torino). Heimebana til Molinari brødrene, 36 hull å velge mellom, meget bra range og puttinggreen. Skal vere arrangør av BMW Italian Open 2013. Park/Skogsbane som var i meget god stand, både greener og fairwayer.
3. Margherita/Feudo Di Asti. Begge er gode baner, men Margherita ligger litt avsides til, Feudo ligger i vindistriktet Asti. Minner kanskje litt om Miklagard i design, men Mikla er bedre.
4. Biella. Golf World hadde ranka den som meget bra, vart litt skuffa, mange bra hull og ein del mindre bra. Greenane var altfor raske til å vere for den glade amatør. Viss ein tenker på at snittet som spiller i allefall er 10+ i handicap, så er det idiotisk å sette pinnen sånn at viss ein putt går litt for lang så ruller ein av green.
5. Cherasco, kjedelig fram og tilbake mellom masse trær, laaange par 4 hull og langt å gå mellom ein del utslag. Spillet mitt prega nok kanskje vurdering av bana.
6. Girasoli, skulle spille her 2 eller 3 runder, spilte ei runde..
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Piemonte Italia

Post by emerica »

User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Piemonte Italia

Post by AmiciSumus »

Hei,

Takker for info! ... Har planer om 6 runder ... kanskje 7 ... Leiebilen er booket og betalt så jeg kommer nok til å "fise" (Fiat Grande Punto!) litt rundt ...

Ser for meg Castelconturbia, Biella, Royal Park, Bogogna conte og Bonora, Torino Blue og kanskje Villa D´este eller Milano.
Hadde planer om å kjøre ned til Cannes og spille 2-3 baner i Frankrike, men fant ut at 2 av de var private ... :-( ...

Ser de skal ha 2 turneringer på Biella når jeg er der så kanskje slenger jeg med på de, jeg elsker turneringer! ... :-)

Ble brukbare bilder med mobilen ser jeg! ... tenkte jeg skulle ha med kamera så da kan jeg lage noen brukbare bane guider ...
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Piemonte Italia

Post by emerica »

Royal Park ser ut som en meget bra bane, gikk rundt med Thomas Aiken og Graeme Storm når vi var der... Det vil sei at dei spilte Europatour og eg såg på :). Et par veldig fine hull, spesielt par 3 hullene. Gikk bare front nine før vi slo oss til ro på hull 18 og i sponsorlosjen :D. Veldig bra proshop og range. Stor puttinggreen, alt i nærhet til første tee.
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Piemonte Italia

Post by AmiciSumus »

Ja det vel den og Biella som "bytter" på å være den beste banen i Italia ... Spørs hvilke "rankinger" du ser på ...
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Piemonte Italia

Post by emerica »

http://www.circologolfbogogno.com/defau ... dlingua=en

Er jo ei bane som kan vere aktuell og, ein i reisefølget var igjen der som caddie på Q-school til europatouren. Han meinte det var ei meget spennande bane.
emerica
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 248
Joined: 22 Mar 2009, 00:06
Hcp: 5,9
Hjemmeklubb: Sunnfjord GK
Location: Førde
Has thanked: 1 time
Been thanked: 15 times

Re: Piemonte Italia

Post by emerica »

Ahh, du har allereie nevnt den ja ;)
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Piemonte Italia

Post by AmiciSumus »

Ja jeg har kontroll! ... I think! ... :-)
Post Reply