Ferie i Gran Canaria (Meloneras)

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
kjitta87
Rookie
Rookie
Posts: 21
Joined: 03 Jul 2012, 02:06
Hcp: 26,0
Hjemmeklubb: Meland GK

Ferie i Gran Canaria (Meloneras)

Post by kjitta87 »

Heisann, jeg reiser snart på ferie til Gran Canaria og har tenkt å ta en runde eller 2 med golf når jeg først er der og det blir nok Meloneras som vi skal spille på.Jeg har en del spørsmål om dette da jeg aldri har golfet i utlandet før :P

- Dette er ikke en ren golf ferie så har ikke tenkt å ta med golfutstyret mitt så lurer på om de leier ut og om det er dyrt der?
- Begynte å spille golf i år så har ikke så lavt Hcp og det har ikke de jeg reiser med heller (de har alle klubb Hcp) Er det handicap krav der?
- Siden det ikke er en golf ferie så lurer jeg på klær/sko. Må man kle seg som en golfer og må man ha golfsko?
- Er det masse folk og lite ledige timer i midten av november der nede og bør man reservere på forhånd? (ikke så lett når det ikke er en golf ferie og jeg ikke vet når det blir golfing).
- Ellers noe annet jeg bør tenke på osv?

Sikkert en del dumme spørsmål, men blir sånn når det er første gangen man skal golfe i utlandet :) Gleder meg hvertfall veldig :)
Startet å golfe i 2012 med 45 i Hcp. Målet 2012: Under 100 slag og under 30 i Hcp, jeg klarte 99 slag og 26 i Hcp. Målet sesong 2013: Under 90 slag og under 20 i Hcp.

Jeg har Callaway Razr X golfsett og wooder samt bærebag og en odyssey putter.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Ferie i Gran Canaria (Meloneras)

Post by kevin »

- Dette er ikke en ren golf ferie så har ikke tenkt å ta med golfutstyret mitt så lurer på om de leier ut og om det er dyrt der?
- Begynte å spille golf i år så har ikke så lavt Hcp og det har ikke de jeg reiser med heller (de har alle klubb Hcp) Er det handicap krav der?
- Siden det ikke er en golf ferie så lurer jeg på klær/sko. Må man kle seg som en golfer og må man ha golfsko?
- Er det masse folk og lite ledige timer i midten av november der nede og bør man reservere på forhånd? (ikke så lett når det ikke er en golf ferie og jeg ikke vet når det blir golfing).
- Ellers noe annet jeg bør tenke på osv?
- de har bra utstyr til utleie, usikker på priser. Sjekk evt Clubsforhire.com
- de har handicap krav ja, men de bruker ikke sjekke hcp. Men de spør nok hva slags hcp du har når du bestiller tid.
- ta med golfsko, det er absolutt best å spille i. De fleste bruker nok golfbil der, men for stabilitet og "grep" på bakken er golfsko å anbefale. De har kleskode men vet ikke hvor strenge de er. Men en grei shorts(kne lengde) og pique så er det greit.
- har ikke spilt i november, men det er inne i høysesongen. Send en mail og spør. De bruker også å slippe ut folk parallelt på hull 1 og 10, så det burde ikke bli noe problem

Du finner nok det meste av info her

Hvor skal dere bo? sjekk om hotellet evt har avtale med banen ang rabatt på greenfee.

Finnes en tråd ang Gran Canaria her. Du snapper kanskje opp noen tips der
Post Reply