Abu Dhabi

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Abu Dhabi

Post by mully »

Da er påsken bestilt, 10 dager i Abu Dhabi.

Blir spill på Abu Dhabi Golf, YAS Links og Saadiyat Golf. Ser rimelig herlig ut.

Noen som har vært her?
TaylorMade
heikkih
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 319
Joined: 22 Jun 2009, 10:15
Hcp: 17
Hjemmeklubb: Losby Golfklubb
Location: Oslo

Re: Abu Dhabi

Post by heikkih »

Har spilt Yas Links. Pen bane, men tøff hvis det er vind.

Kjapt og billig med taxi til/fra Dubai om man vil prøve seg på noen baner der også.
Titleist 910D2 10.5° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913F 17° Aldila RIP Phenom 60 S
Titleist 913H 21° Aldila RIP Phenom 65HYB
Titleist AP1 710 5-PW Nippon NS Pro 105T R
Titleist Vokey SM5 50°, 54°, 58°, KBS Hi-Rev
Scotty Cameron Big Sur S Long
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Abu Dhabi

Post by mully »

2 runder i kroppen, på en helt rå Abu Dhabi Golf Club. 85 runde etterfulgt av en 82 runde. Mange lange hull, og mye bunkere/vann. Dette er en bane som absolutt fortjener HSBC turneringen hvert år, med nydelige fairways og greener. Forventet faktisk mer ondulerte greener, de er ganske overkommelige for oss amatører.

Bor på The Westin ved siden av banen. Utgang fra veranda i første etasje med 50 meter til flombelyst range. Gratis baller og gress som underlag. Meget gode treningsmuligheter for chipp, bunker og putting også.

Vanligvis maser jeg på kona om å kjappe seg på badet før middag, nå ber jeg hun heller roe litt ned, slik at jeg får 1,5 time med trening på kvelden.

Dette stedet kan absolutt anbefales. Fantastisk service, mat og klima. Godt å vite at det er 3 runder til, før påsken er over!
TaylorMade
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Abu Dhabi

Post by eivaan »

mully wrote:2 runder i kroppen, på en helt rå Abu Dhabi Golf Club. 85 runde etterfulgt av en 82 runde. Mange lange hull, og mye bunkere/vann. Dette er en bane som absolutt fortjener HSBC turneringen hvert år, med nydelige fairways og greener. Forventet faktisk mer ondulerte greener, de er ganske overkommelige for oss amatører.

Bor på The Westin ved siden av banen. Utgang fra veranda i første etasje med 50 meter til flombelyst range. Gratis baller og gress som underlag. Meget gode treningsmuligheter for chipp, bunker og putting også.

Vanligvis maser jeg på kona om å kjappe seg på badet før middag, nå ber jeg hun heller roe litt ned, slik at jeg får 1,5 time med trening på kvelden.

Dette stedet kan absolutt anbefales. Fantastisk service, mat og klima. Godt å vite at det er 3 runder til, før påsken er over!

Her vasser vi i snø og minusgrader...takk for info...vi vet hvor du bor!!!!! ;)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Abu Dhabi

Post by Yorkie »

Regner med at det kommer noen fine bilder etterhvert :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Abu Dhabi

Post by mully »

Har lagt ut litt bilder fra Abu Dhabi turen, de kan ses her: http://www.flickr.com/photos/94601770@N07/

Et strålende opphold der nede, og mye golf. Fikk spilt 6 runder. Startet med en rusten 92 runde, resten lå mellom 82 - 87 slag. Godt fornøyd med mye av spillet. Driver`n sitter som et skudd, tror jeg hadde 4-5 skikkelig off driver hele oppholdet, mistet vel 6 baller på 6 runder. Roughen var snill på denne tid av året, men medlemmer jeg spilte med sa denne er så lang under HSBC turneringen, at du ikke har slag, havner du her. Da er ikke denne banen enkel, fairway er veldig smale når roughen er så høy.

Trenger å trene innspill, treffe flere greener. Bommet du green her, var du stort sett alltid i bunker. Bunkere er strategisk plassert både rundt green, og for å fange opp dårlige slag fra tee.

Treningsfasilitetene var en nytelse. Baller fra TaylorMade, kostet ingenting å trene på range. Kvalitet på putting/chipping områder var samme som kvaliteten ute på banen, helt rått.

I morgen går turen til Skottland;, Dundonald, Gleneagles og Turnberry står for tur. Stilongs, lue og votter er pakket:)
TaylorMade
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Abu Dhabi

Post by furu »

Rett til Skottland? Seriøst? Det der er egentlig råttent gjort men jeg klarer å glede meg på dine vegne :D

Fine bilder. Sikkert artig å spille en bane som virker ganske ekstrem når man ser den på tv.
Instagram @christianfuru
mully
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 162
Joined: 28 Apr 2011, 13:25
Hcp: 4.6
Hjemmeklubb: Haga

Re: Abu Dhabi

Post by mully »

furu wrote:Rett til Skottland? Seriøst? Det der er egentlig råttent gjort men jeg klarer å glede meg på dine vegne :D

Fine bilder. Sikkert artig å spille en bane som virker ganske ekstrem når man ser den på tv.
hehe, takk for det :D

Skottland i 5-6 grader og sol, blir sikkert fint det. Spent på baneforholdene, håper det er nogenlunde OK på denne tiden av året.
TaylorMade
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Abu Dhabi

Post by Yorkie »

Så ganske greit ut det der, sikkert nokså greit å slenge på seg en tskjorte og shorts og lugne ut for en runde :)

Ganske snæsen utsikt fra rommet da :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Abu Dhabi

Post by stianm »

Ekke misunnelig jeg. Hverken på Abu Dhabi eller skotland(lue eller ei)..


buhu
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
norhawk
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 164
Joined: 24 Apr 2013, 21:51
Hcp: jepp

Re: Abu Dhabi

Post by norhawk »

Henger meg på TS her, ADGC er veldig bra.
Spilte den i påsken, om du er i Dubai - ta en tur til Abu Dhabi!

Hvordan var Yas Links?
Har vært der, men ikke spilt banen.

Nickent 3DX hybrid 20*
TM RBZ Stage 2 hybrid #4
TM Burner 2.0 6 - PW
Vokey SM5 50, 54 og 58*
Bobby Grace Amazing Grace putter / Cleveland HB 6
Bushnell Tour V2
Paraply, håndkler +++
Inn og ut av bagen; Driver!
Post Reply