Golfbaner i Nice området... ?

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Nubbe
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 12 Feb 2013, 12:48

Golfbaner i Nice området... ?

Post by Nubbe »

Hei. Er det noen som har vært å golfet på banene rundt Nice ? Skal ned en tur i mai.... :D
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by Yorkie »

Ikke spillt golf der (enda) men har vært i Valbonne i jobbsammenheng noen ganger. Der var det ihvertall endel baner, var iflg kollegene bra men ganske dyre.

Terre Blanche som ligger i området har jeg hørt bra om fra folk som har spillt den, den er vel regna som en av Dave Thomas Ltd.'s beste design. Samme selskap som designet San Roque Old og Atlungstad bl.a

Her finner du ihverfall en ranking over de beste i området
http://www.top100golfcourses.co.uk/html ... .asp?id=29
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
AmiciSumus
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 100
Joined: 26 Apr 2011, 19:03
Hcp: 13
Hjemmeklubb: Tyrifjorden GK

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by AmiciSumus »

Hei,

Jeg bodde rundt Port Grimoud og spilte disse to ...

Taulane Golf Club - http://www.chateau-taulane.com/uk/actua ... e-golf.php
Pont Royal Golf Club - http://www.golf-pontroyal.com

Begge to er litt kjøring til, men er klasse baner ...
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by eivaan »

Hei, jeg har spilt Cannes Mouigins og Royal Mouigins som ligger nord for Cannes/Nice. Begge banene er veldig bra, Royal er vanskelig å komme inn på og ganske dyr..ellers så er det mange baner rund i distriktene som jeg har spilt og synes er bra, men da må du kjøre en 45-60 min :) Styr unna Cannes Mandelieu som jeg synes var dårlig.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by kevin »

Ingen egne erfaringer men fant et tips på golf.se
Flera nya fräscha banor har tillkommit på senare år och höjt standarden i området. Jag har en personlig favorit i Terre Blanche som är en verklig höjdare. Ligger en liten bit upp i bergen men åker ni dit så är chansen stor att ni åker dit igen. Riktigt bra anläggning. Andra banor jag gillar är Barbaroux som ligger i närheten av staden Brignoles, och Riviera GC där särskilt första nio är en utmaning. Att den sen är ritad av Robert Trent Jones borgar för kvalitet. För att runda av med en fjärde bana så tipsar jag om Grasse CC som jag spelat flera gånger. Noterbart är att banan ligger 600 meter över havet, så till allas glädje så slår man helt plötsligt en klubba längre än på havsnivå. En trevlig anläggning med en riktigt bra restaurang och många fantastiska vyer över Medelhavet från ett flertal hål.
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by eivaan »

kevin wrote:Ingen egne erfaringer men fant et tips på golf.se
Flera nya fräscha banor har tillkommit på senare år och höjt standarden i området. Jag har en personlig favorit i Terre Blanche som är en verklig höjdare. Ligger en liten bit upp i bergen men åker ni dit så är chansen stor att ni åker dit igen. Riktigt bra anläggning. Andra banor jag gillar är Barbaroux som ligger i närheten av staden Brignoles, och Riviera GC där särskilt första nio är en utmaning. Att den sen är ritad av Robert Trent Jones borgar för kvalitet. För att runda av med en fjärde bana så tipsar jag om Grasse CC som jag spelat flera gånger. Noterbart är att banan ligger 600 meter över havet, så till allas glädje så slår man helt plötsligt en klubba längre än på havsnivå. En trevlig anläggning med en riktigt bra restaurang och många fantastiska vyer över Medelhavet från ett flertal hål.
Barbaroux har jeg spilt, den er bra men hadde vel sin storhetstid på 90 tallet(Har noen stunning hull). Er vel en times kjøretur fra Nice. Da anbefaler jeg heller St. Endreol, den ligger ved Draguignan ca 50 min vestover fra Nice. Veldig fin bane :) Ellers så ligger det en bra bane i San Rafael som heter Esterel den ligger vel ca 25 min fra flyplassen. St. Maxim har en fin bane, men noen mener den blir litt for crazy med mye høydeforskjeller..den har fantastisk utsikt mot St. Tropez og er vel verdt en tur spør du meg.
Nubbe
Rookie
Rookie
Posts: 5
Joined: 12 Feb 2013, 12:48

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by Nubbe »

Tusen takk for svar alle sammen. Skal se litt på de forskjellige tipsene dere har gitt meg. :-)
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by kevin »

Terre Blanche arrangerer LET access turnering allerede i slutten av mars, så da skulle man tro at det burde være i bra stand til mai når dere skal nedover
fviken
Rookie
Rookie
Posts: 8
Joined: 28 Mar 2011, 08:37
Hcp: 10,4
Hjemmeklubb: Vestfold GK

Re: Golfbaner i Nice området... ?

Post by fviken »

Vi var der nede og spilte 4 runder i starten av desember 2012. Vi skulle spille Royal Mougins, Cannes Mougins, St. Donat og Terre Blance Le Chateau. Pga. regn var St. Donat og Cannes Mougins stengt den helga, så vi fikk bare spilt to runder på Royal Mougins og en på TB Le Chateau. Kan bekrefte at disse to banen er meget bra, med flotte griner og veldig pene omgivelser. TB var virkelig en opplevelse med en fantastisk resort, spennede bane og utrolig imponerende treningsområde. St. Donat har jeg spilt tidligere, og dette er en veldig bra og rimelig bane. Vi booket baner gjennom bookyourgolf.net. Det fungerte fint og vi fikk i ettertid refundert greenfee på de banene som var stengt. Ellers har jeg spilt endel på Le Provencal Golf (www.leprovencalgolf.com) når jeg har vært i området på jobb. En helt grei og rimelig 9 hullsbane som også har en fin korthullsbane på 6 hull der man kan trene.
Post Reply