Ny bane på Bästkusten

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Ny bane på Bästkusten

Post by TheBigEasy »

Åpner i vår. Litt dårlig info på hjemmesiden, men banen ligger 15 min fra Lysekil.
http://www.holmagolf.se/index.html
Play your best.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bane på Bästkusten

Post by Yorkie »

Interessant, får vel sette den på lista da :)
På bildene på hjemmesiden så ligner den på Sotenäs, kanskje ikke så rart, de ligger jo i samme landskap bare noen kilometer fra hverandre
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Ny bane på Bästkusten

Post by TheBigEasy »

Tenkte at den kunne være aktuell for deg ja. Du har vel forumets lengste liste på spilte baner :smile:

Sent from my HTC One S using Tapatalk 2
Play your best.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bane på Bästkusten

Post by Yorkie »

De fleste her inne kan vel ikke få nok av å spille spennende nye baner :)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Ny bane på Bästkusten - Holma golf

Post by kevin »

Holma golf er Sveriges nyeste 18 hulls bane og den eneste som ble bygget i 2013.

Anlegget ligger ca.15min fra E6, mot Lysekil. Man kjører mot Brastad og Sämstad, da kommer det ihvertfall sånne standard golfskilt langs veien. Jeg kjørte litt feil først og brukte litt tid på å finne fram. Det ligger ganske øde til, på en gammel gård.

Image

Banen måler 6381m fra hvit tee, og er dermed Bohusläns lengste bane. Fra gult er den knappe 5800m. Det finnes noen ganske lange par 5 hull, som f.eks hull 10 som er 565m fra hvit, og hull 11 er hele 585m fra hvit. Og 540m fra gul tee. Disse hullene har nok som oftest motvind vil jeg tro. Det gjør dem enda lengre. De fleste hullene er ganske rett fram og med få alternative spillelinjer. Men noen finnes det, som hull 1 og 11 spesielt.

Det er en ganske åpen og bred bane, med noen få unntak, som f.eks hull 17. Men ellers er det veldig god plass og mye bruk av driver. Man merker at banen fortsatt er ganske fersk. Det er lite rough å snakke om, fairways behøver litt mer tid på å bli riktig bra og med tett gress. Det samme gjelder greenene. Bunkerne har mye sand, og er veldig fluffy å slå fra. Greenområdene er ikke spesielt vanskelige, ei heller greenene.

Det finnes en fin driving range på området og en puttinggreen foran klubbhuset. En gammel driftsbygning som er ombygd, ganske pent inne.

Image

Det regnet en del natten før jeg skulle spille, så det var litt bløtt rundt omkring på banen. Og tåka lå tjukt over området. Ble ikke bra bilder, men man får et visst inntrykk

Green hull 1. Par 4 på 350m
Image

Tee hull 2. Par 5 på 440m
Image

Tee hull 6. Par på 147m
Image

Approach hull 8. Par 5 på 485m
Image

Tee hull 9. Par 3 på 135m. Et litt lumsk hull. Gjorde birdie her :D
Image

Approach hull 10. Par 5 på 480m
Image

Green hull 18 (reversed). Par 3 på 179m
Image

Klubben er med på Golfhaftet og jeg betalte kun 150,- sek i greenfee. Det var et røverkjøp. Alt i alt en bra opplevelse. Ikke i 100% stand ennå, og kanskje ikke den mest spennende layouten, men helt greit. Kommer sikkert tilbake en annen gang, når banen har satt seg litt mer.
Last edited by kevin on 09 Apr 2014, 07:53, edited 1 time in total.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Ny bane på Bästkusten

Post by Yorkie »

Du måtte være først ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17367
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 290 times
Been thanked: 361 times

Re: Ny bane på Bästkusten

Post by kevin »

Yorkie wrote:Du måtte være først ;)
Tenkte å gi deg en heads up. Du kan fint vente til i sommer, eller sensommeren.
Post Reply