Golftur Sverige primo april

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Vi er en gjeng som har planlagt golftur til Sverige for å tyvstarte sesongen. Planlagt dette for lenge siden, skal reise fred 5. - lør 6. april. Men været ser jo heller elendig ut...snø og frost..
Noen har gode erfaringer fra baner sør for Gøteborg, ev. noen anbefalinger?
Og er det noen som har trua på at vi får slått litt fra gress? Helvetes irriterende...
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Kanonbanene, altså Halmstad Norra, Vasatorp TC, Barsebäck,PGA National vil nok ikke åpne så tidlig (i forhold til temperaturen vi opplever nå). Hvis vi begynner fra toppen (med gode baner som sannsynligvis er åpne dersom det blir litt varmere rett etter påske)
Området rundt Varberg/Falkenberg: Varberg GK (Västra), Björnhult, Falkenberg
Halmstad/Båstad: Halmstad Södra, Haverdal, Holms, Båstad GK (Nye og kanskje Gamla), Torekov (muligens også Ringenäs, har ikke spillt den etter ombygginga, men den skal være bra løst av Pierre Fulke etter hva jeg har fått med meg)
Ängelholm: St. Arild, Mölle
Helsingborg, Landskrona: Rya, Landskrona GK
Malmö: Her har sikkert Kevin endel, han er lommekjent :)
Helt nederst: Nesetklubbene er helt sikkert åpne, altså Falsterbo, Ljunghusen og Flommen (og alle kan veldig, veldig varmt anbefales) Ljunghusen og Falsterbo får jo vanligvis alle ooo og aaa'er (og de er jævli bra), men Flommen er fantastisk morsom å spille
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

Jeg vet ikke med sikkerhet, men jeg kan ikke tenke meg at det er mange åpne baner da. Det har kommet endel snø i hele Skåne og Halland i det siste, og det er uvanlig kaldt. Værmeldinga sier også at det skal være det ut mars, mest sannsynlig. Jeg ville nok utsatt turen med 1 uke ihvertfall

Når det er sagt så har vel Yorkie nevnt de fleste banene. Noen baner har hatt åpent allerede, men har vært nødt til å stenge igjen. Tilogmed Falsterbo er helt dekket av snø nå. Finnes mange baner nærmere Malmø også.
Rönnebäck bruker å være tidlig ute, og da som oftest med kanonbra greener. Skjønner ikke åssen de får til det så tidlig på sesongen. Men blir nok ingen golf der heller ennå.
Bedinge bruker å være blant de første, ligger lengre syd-øst.
Rundt Malmø finnes også bra baner som Bokskogen og Sturup park. PGA of Sweden National så klart, men er neppe blant de første som åpner.
Skogsbane a la Kongsvinger finner du litt inn i landet fra Malmø, nemlig Sjöbo. Utrolig bra skogsbane, åpner ofte tidlig.
Öresund gk som ligger helt inntil motorveien, rett syd for Landskrona, er ofte blant de første som åpner. Åpen, helt flat og veldig vindutsatt.

Det har vel vært snøfritt fra helt syd i Bohuslän og ned mot Gøteborg en stund nå, men kaldt fortsatt. Mulig de skulle få litt snø i dag og i morgen
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Tusen takk for alle tips og innspill Yorkie og kevin. Vi kan dessverre ikke utsette turen, vi får bare krysse fingre og køller (hmmm...kanskje litt tvilsomt :-) ) og be om varmere vær. Får heller kjøre til vi møter sola. Gleder meg uansett til å spille fra gress :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Ja, som Kevin nevner, altså, det skal man faktisk ikke se bort i fra. I Bohuslän har det vært lite snø i vinter. Har sett flere bilder fra f.eks Fjällbacka GK hvor folk har vært ute å spillt, selvsagt mot vintergreener.
Så Fjällbacka, Mjolkeröd, Orust, Tjörn, Lyckorna, Stenungsund og Lycke kan være alternativer (bo på Stenungsbadens Yacht club f.eks). Jeg tenker, hvis det ikke er åpne sommergreener lengre ned, hvorfor kjøre langt.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

Tjörns Gk la ut dette bildet på FB i går:

Image

Området rundt Orust ser ut til å ha en brukbar værmelding fra søndag, men det er fortsatt minusgrader om natten. Varsel for Skåne ser litt bedre ut i dag, men det skifter jo så fort så man vet jo aldri hva som stemmer.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Fader heller Rotten, har ikke sett det før nå, har du vært å kikka i baggen min? Titleist woods, Cleveland wedger og Mizuno jern, det er jo utsøkt kvalitet fra ende til annen, ja og selvsagt også Yes! putter
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Yorkie wrote:Fader heller Rotten, har ikke sett det før nå, har du vært å kikka i baggen min? Titleist woods, Cleveland wedger og Mizuno jern, det er jo utsøkt kvalitet fra ende til annen, ja og selvsagt også Yes! putter
Hehehe...ja du er forbildet mitt :smile: Men jeg har Mizuno putter.
Vurderer å investere i mp-64...hmmm..

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

Hvis dere skal dra, tror jeg dere skal rette dere inn mot helt sør i Skåne om dere skal ned dit. Ljunghusen har iallefall 9 hull åpne når snøen forsvinner, de venter ikke lenge. Det samme med Bedinge. Det er vel de beste tipsene, om snøen og kulda forsvinner.

Litt dagsaktuell info her http://golf.se/Folja/Nytt-fran-Golfsver ... askgolfen/
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Takk igjen for gode tips, får følge tett med, blir vel ikke til at vi bestemmer destinasjon før kort tid i forveien. Satser på regional oppvarming i mellomtiden! :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

Fjellbacka er åpen med vintergreener :)
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Er det noen som har erfaring med Kungsbacka GK? Ser ut til å være en mulighet, ellers er mye stengt. Ser også ut til at det er meldt kaldt og surt vær helt syd i Sverige også.
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Kungsbacka (Gamla) er veldig bra. 6 hull parkland, 6 hull forest, og 6 hull seaside. Litt uvanlig iom at den startes og avsluttes med par 3 hull. Hull 14 og 15 er veldig korte par fire som kan friste å nå, men... vel du får se :) De sleit med økonomi/dårlige forhold i noen år, men er nå tilbake, og ranket til #44 i Sverige i fjor av Golf Digest. Morsom bane som absolutt kan anbefales.

http://www.flickr.com/photos/jannor/2901727376/
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

Det tiner ganske heftig i solskinnet nå. Öresund gk ser ut til å være snøfri. Falsterbo har mye mindre snø nå enn i går. Fortsatt kalde nattetemperaturer, men mye sol på dagtid hjelper. Er meldt 5-6 gr på dagtid i Gøteborg området de neste dagene
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

St Arild gk melder at de åpner med ordinære greener på torsdag :D

Da kan dere ihvertfall ha det området som et alternativ. Der ute ligger Mölle gk også, de åpner kanskje snart de og. Begge banene kan anbefales
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Har sjekket litt de siste dagene, synes det (heldigvis) ser mer og mer lovende ut dag for dag. Rel. ok temperaturer på dagtid, men dessverre kaldt om natten. Vi har nå god tro på at gresset er grønnere i Sverige :-)
Gleder meg stooort til å få slå fra gress igjen...for golf egner seg som kjent best ute :-)
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Da er "vårbloggen" lagt ut på golf.se. http://www.golf.se/Spela/Puffar/Oppna-greener-i-pask/
For de som vil følge litt med hva som åpner i Sverige fremover. Blir spennende å se hva som kommer der de neste dagene...
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Hagean »

St.Arild i dag.
Attachments
IMG_20130328_150724.jpg
St.arild.
(2.53 MiB) Downloaded 29 times
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Hagean wrote:St.Arild i dag.
Hva er det grønne greiene?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Yorkie wrote:
Hagean wrote:St.Arild i dag.
Hva er det grønne greiene?
:D :D
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
Post Reply