Golftur Sverige primo april

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by TheBigEasy »

Leste på golf.se at Lycke Gk (like nord for Gøteborg) åpnet med sommergreener på langfredag.
http://www.lyckegk.se
Play your best.
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Pointmonaco »

Noen som har prøvd Lycke Gk siden den åpnet på fredag? Litt lysten på å sette meg i bilen fra Oslo og spille i morgen kjenner jeg...
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Var noen der nede i dag vet jeg, får se om de poster en liten rapport etterhvert.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golftur Sverige primo april

Post by veggiss »

En av puddingene fra forumet her var der i dag hvert fall, mulig han har en rapport å gi.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
Pointmonaco
Forumvant
Forumvant
Posts: 66
Joined: 05 Oct 2011, 20:47
Hcp: 8

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Pointmonaco »

Da venter vi i spenning på "puddingen"
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golftur Sverige primo april

Post by veggiss »

sirandrew214...hvor er du?
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by sirandrew214 »

Heihei. Tar LITT tid å kjøre ned, spille golf og kjøre opp igjen da! :)

Banen var helt bra å spille. Selvfølgelig brunt gress, og kort rough. En del sand på grrener, men det rullet helt greit, og det var ikke pipeluftet, så linjer gikk å lese og slå på.
Tørt og fint.
Er nok litt frost om morgenen, vi gikk ut litt på ettermiddagen, og da var det fint! Ingen rare sprett og hopp.
Er jo strøkne veier nedover så oslo-lyke går på tre timer eller bedre alt ettersom tempoet man velger.
Myyyye bedre en å slå i en vegg ihvertfall. :)

Edit: anbefaler sterkt gps når du begynner å nærme deg Lycke, for det er ikke bra skiltet nei. Dcs, det er et skilt til en golfbane, men det står ikke navn på skiltet, og den går til en helt annen bane. :roll: i tilleg er det en del småkronglete veier dit.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Ser ut som ett væromslag 9/10 april sør i Sverige med +grader på natta, m.a.o telen går, og da snakker vi åpne baner 15 april der nede.
Skal vi kunne håpe på en åpning på østlandet før første mai?
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

"Ulempen" med Lycke er at den ligger ute i ingemannsland. Tar litt tid dit fra E6. Torrekulle gk var som vanlig først ute i Gøteborgs-regionen. Ligger rett syd for Gøteborg, søsterbane med Hills.

Er noen baner som er åpne i Skåne, men ikke veldig mange ennå.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

Kan nevne at jeg fløy ned langs svenskekysten i morges og landet på Kastrup. Lite snø å se. Men frosne vann og litt hvitrimmet noen steder. Ganske kaldt, var vel -2 på Kastrup. Er fantastisk flott vær i Malmø for øyeblikket og temperaturen stiger vel. Ser ut som det er fare for nattefrost her nede hele uka, men sol og +5 på dagen.

Leser at Elisefarm har åpnet også nå, blir sikkert muligheter for golf for dere i helgen da
User avatar
furu
Guru
Guru
Posts: 12232
Joined: 02 Jan 2009, 16:55
Location: Bergen, Fana
Has thanked: 23 times
Been thanked: 42 times
Contact:

Re: Golftur Sverige primo april

Post by furu »

kevin wrote:Kan nevne at jeg fløy ned langs svenskekysten i morges og landet på Kastrup. Lite snø å se. Men frosne vann og litt hvitrimmet noen steder. Ganske kaldt, var vel -2 på Kastrup. Er fantastisk flott vær i Malmø for øyeblikket og temperaturen stiger vel. Ser ut som det er fare for nattefrost her nede hele uka, men sol og +5 på dagen.

Leser at Elisefarm har åpnet også nå, blir sikkert muligheter for golf for dere i helgen da
Når man tar fly for å sjekke forholdene - da er man virkelig dedikert :!: :D
Instagram @christianfuru
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

furu wrote:
kevin wrote:Kan nevne at jeg fløy ned langs svenskekysten i morges og landet på Kastrup. Lite snø å se. Men frosne vann og litt hvitrimmet noen steder. Ganske kaldt, var vel -2 på Kastrup. Er fantastisk flott vær i Malmø for øyeblikket og temperaturen stiger vel. Ser ut som det er fare for nattefrost her nede hele uka, men sol og +5 på dagen.

Leser at Elisefarm har åpnet også nå, blir sikkert muligheter for golf for dere i helgen da
Når man tar fly for å sjekke forholdene - da er man virkelig dedikert :!: :D
:grin::grin:
Dette begynner å se bra ut, varmere og varmere. Vi gleder oss stort!
Bra vi har utskremte medarbeidere i fly som kan speide litt :smile:

Sent from my GT-I9300 using Tapatalk 2
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Yorkie »

Ja, det er kanskje noe Rotten, Elisefarm, er forsåvidt ett stykke å kjøre, men i forhold til de andre banene som er åpne klart best.
viewtopic.php?f=4&t=3348
Førsteklasses fasiliteter og kjøkken, og med denne http://www.elisefarm.se/golfpaket/golfp ... agsaesong/ en særdeles god pris også
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Hagean »

sirandrew214 wrote:Heihei. Tar LITT tid å kjøre ned, spille golf og kjøre opp igjen da! :)

Banen var helt bra å spille. Selvfølgelig brunt gress, og kort rough. En del sand på grrener, men det rullet helt greit, og det var ikke pipeluftet, så linjer gikk å lese og slå på.
Tørt og fint.
Er nok litt frost om morgenen, vi gikk ut litt på ettermiddagen, og da var det fint! Ingen rare sprett og hopp.
Er jo strøkne veier nedover så oslo-lyke går på tre timer eller bedre alt ettersom tempoet man velger.
Myyyye bedre en å slå i en vegg ihvertfall. :)

Edit: anbefaler sterkt gps når du begynner å nærme deg Lycke, for det er ikke bra skiltet nei. Dcs, det er et skilt til en golfbane, men det står ikke navn på skiltet, og den går til en helt annen bane. :roll: i tilleg er det en del småkronglete veier dit.
Måtte dere bære rundt på matter til å bruke på fairway?
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by sirandrew214 »

Neinei, da hadde det vært uaktuelt! Fairways var fine å spille fra, jevn fint gresslag hele veien.
User avatar
Hagean
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 253
Joined: 07 Jul 2012, 01:40
Hjemmeklubb: Atlungstad Gk, Mjøsen GK
Location: Kristiansand

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Hagean »

Æsj, da skulle jeg dratt dit isteden. Rart det fortsatt var påbudt på St.Arild i helgen.
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by sirandrew214 »

Må legge til at jeg gikk +7, med ballbplassering på fw, så jeg er strålende fornøyd med årets første runde. 35 putter.
Så får vi se om vi brant alt kruttet allerede nå...
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by kevin »

@Rotten: har dere bestemt dere for baner ennå? Ser ut som man må et stykke syd for å finne flere baner. Evt Lycke og Torrekulla ved Gøteborg

Malmö Burlöv Gk åpner fredag. Sentrumsnær bane i Malmø, ligger 30m fra Scandic Segevång

Kristianstad Åhus Västra har åpnet. Og Tegelberga Gk åpner lørdag. Landskrona gk har begge banene åpne.
User avatar
Rotten
Legende
Legende
Posts: 649
Joined: 20 May 2012, 22:54
Hcp: Synkende
Hjemmeklubb: Haga
Location: Oslo
Been thanked: 3 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by Rotten »

Vi har funnet ut at vi drar til Lycke, ser ok ut der. Sommergreener og spill fra gress. Været ser også ut til å blir bra. Legger oss inn i Marstrand...kan ikke slå feil :-)
Vurderte en stund å dra litt lengre syd, men ikke overbevist om at forholdene er så mye bedre der enda. Vi gleder oss stoooort :-D
Titleist 915 D3; 9,5*
Titleist 917F 15*
Titleist 816H2 21*
Cleveland 588; 52*, 56*, 60*
Titleist AP2 4-P, True temper AMT tour white S300
Nike Origin B2-01
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Golftur Sverige primo april

Post by sirandrew214 »

Lycke var helt ok. Merkelig at jeg ikke har spilt den tidligere år. Men det blir jo litt drøyt, og når man først kjører såpass langt, så velger man fort mer kjente baner. Lycke til! :oops: :D
Post Reply