Sverige juli 2013

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Sverige juli 2013

Post by eivaan »

Hei :) Vi skal ha en roadtrip Danmark-Tyskland-Sverige i juli og lurer på følgende: Vi skal spille Barsebæk og kjøre videre til Bro Hoff, er det en mustplay bane vi kunne spilt på veien mellom disse banene så ikke turen blir så lang?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sverige juli 2013

Post by veggiss »

In before Yorkie
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Sverige juli 2013

Post by Yorkie »

Tja, must play baner i Skåne, Halland, Småland, Östra Götaland, Södermanland og Stockholms län sånn noenlunde i hovedretning
Flommen, Falsterbo, Ljunghusen, Vasatorp TC
Halmstad Norra (bitte liten omvei ift E4 men, jeg hadde heller spillt Norra enn Bärsebäck)
Sand (og Omberg er bra, ikke "must play" men)
Kallfors, Vidbynäs South Course, Kungliga Drottningholm
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Sverige juli 2013

Post by veggiss »

Enig med Yorkie ang Halmstad Nörra vs Bärsebäck, men jeg hadde heller spilt Vasatorp TC foran de to anyday.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Sverige juli 2013

Post by kevin »

Tidlig etter Barsebäck: Vasatorp TC i Helsingborg
Midtveis på E4: Sand gc (liten avstikker fra Jönköping
Siste del mot Stockholm: Kallfors i Södertälje
På samme sted: Bro Hof Castle course
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Sverige juli 2013

Post by eivaan »

Ruten er som følger hvis jeg får det som jeg vil: Krstiansand, Himmerland New Course, Falkenstein(Hamburger golfclub), Trudelberg golfclub(Hamburg), Esbjerg golfklubb, Holstebro golklubb, Scandinavian(København), Halmstad/Barsebak/Vasatorp, Bro Hof..litt diskusjoner om vi skal droppe Sverige og heller ta det som en egen tur, får se hva vi ender opp med. Har store forventninger til Falkenstein, kåret flere ganger til Tysklands beste bane :)
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Sverige juli 2013

Post by Yorkie »

Høres nesten ut som det blir mye kjøring og "lite" golf hvis dere skal helt til Bro Hof via DK/DE. Er nok enig at det kanskje er bedre med en (to) separat Sverigetur (altså en nedover vestkysten til Kristianstad (Vallda, Norra, Vasatorp, Bärsebäck, Falsterbotrioen, Elisefarm, Åhus og Degeberga) og så en østovertur til Gotland (Forsbacka, Frösåker, Bro Hof'ene, Kungliga Drottningholm, Visby, Slite, Kallfors og Vidbynäs). Da har dere fått med dere ett par ganske greie baner :D

Litt innspill på DK/DE. Lübker ligger jo på veien, #1 i Danmark, så kanskje verdt en sjekk? I Esbjerg ligger også Fanø, en av de 246 autentiske linksbanene i verden. Nedover, ut på Sylt ligger jo Budersand, også en av de 246, og ranket topp 5 i Tyskland, i Hamburg området ligger også Gut Kaden hvor det har vært mange Europatour turneringer opp gjennom åra.
Falkenstein skal være veldig bra, den og Sporting Club Berlin bytter litt på #1 i Tyskland. Trudelberg har jeg ikke hørt om.
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Sverige juli 2013

Post by eivaan »

Hei Yorkie :) Takk for gode tips, ja ruta er stram på 11 dager...men vi får se hva det blir til :) Når det gjelder DK så har jeg spilt Lubker flere ganger sammen med Lyngbygaard, Stensballegaard og Silkeborg og de veldig bra alle sammen. Denne gang tenker vi å prøve ut Esbjerg og Holstebro etter tips fra. Vi blir også nødt til å prøve "nye"New Course Himmerland, har vært der flere ganger, men ser fram til å prøve den nå :) Har aldri spilt i Tyskland, så det blir spennende, kanskje vi sjekker ut Gut Kaden også...puh!!!
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Sverige juli 2013

Post by Yorkie »

eivaan wrote: Når det gjelder DK så har jeg spilt Lubker flere ganger
Jammen, åssen i svarte skulle jeg kunne vite det? :D

Er den så bra som Kevin har gitt utrykk for? Blir spennende å se rapporten og sammenlikning med Scandinavian etterhvert da, er vel de to RTJ II banene i Danmark så vidt jeg vet, og de har jo begge fått bra omtale.

Sylt ja, har flydd mange ganger over Sylt, og sitti der og titta ned og sagt til meg selv, dit må jeg bare dra en gang, den ser ut som en diger ambolt, med en hvit kant rundt. Gleden ble stor når jeg oppdaga at en av Europas beste baner lå der også. Var på vei dit i fjor men måtte legge den litt på is pga noe plukk med bilen, men dit skal jeg! Sjekk bildene
http://www.budersand.de/index.php/en/galerie/golf
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Sverige juli 2013

Post by eivaan »

Du milde skaper...den skal spilles!!!! Blir ei ekstra natt på Budersand :) :) :)
Post Reply