Albir/Alfaz del Pi

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
Pleinar
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 21 May 2013, 16:50

Albir/Alfaz del Pi

Post by Pleinar »

Hei alle sammen.
Jeg er ny bruker på forumet, så dere får bære litt over med meg hvis jeg gjør noe feil her :)

Jeg skal bo ett år i Albir (i nærheten av Alicante/Benidorm) fra August, og i den forbindelse har jeg lett litt etter golfklubber/golfbaner.
Jeg er for tiden medlem av Byneset Golfklubb og har spillerett der, noe jeg synes er veldig praktisk med tanke på at jeg fort "sparer" inn kostnadene i forhold til å betale greenfee hver gang jeg spiller.

Spørsmålet mitt er kanskje dumt, men jeg har ikke klart å "google" meg fram til et fornuftig svar.

Finnes det golfklubber i området Albir/Alicante/Benidorm som opererer med medlemskap og spillerett, eller er det kun aktuelt å være gjestespiller?
Kan du/dere i såfall anbefale en golfklubb/golfbane?

Jeg har ikke spilt lenge, og har for tiden 28 i handicap, men jeg lærer stadig og synes det er kjempemorsomt med golf.

Takk for svar.

Pål Einar
User avatar
ShooterMacgavin
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 494
Joined: 05 Apr 2011, 12:43
Hjemmeklubb: Drammen GK
Has thanked: 1 time
Been thanked: 3 times

Re: Albir/Alfaz del Pi

Post by ShooterMacgavin »

Denne klubben er norsk:
http://www.peergyntgolf.com/

Holder til i ditt område.. Benidorm
You're in big trouble though, pal. I eat pieces of shit like you for breakfast!
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Albir/Alfaz del Pi

Post by JanB »

Her er link til "pensjonistklubben" http://peergyntgolf.com/
Et godt råd er å spørre de som bor der.
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Albir/Alfaz del Pi

Post by TinCup »

@pleinar
Regner med du skal bo i Alfaz del Pi / Albir...? Da er nok det mest naturlige valget for din del abbonement / medlemskap på Villaitana Golf. Banen ligger ca 10 min kjøring fra Alfazområdet (Rett opp for Benidorm Poniente). 36 hull på anlegget. Levante par 72 og Poniente par 62. Dette er ihvertfall en bane jeg trives meget godt på. Treningsområdet er bra (selvsagt kunne noen ting vært bedre..)

Klubber i Spania har sjelden tilhørighet til én bane. Man betaler en lav sum 50 - 80 euro for medlemskapet og deretter får man rabatterte green fees på forskjellige baner. Man må være medlem i en klubb som igjen er medlem i det spanske golfforbundet for å kunne spille turneringer. Mange av de 'norske' klubbene er ikke det...

Man kan kjøpe abbonement på fx Villaitana. Det koster et sted mellom 1200 - 1600 euro. varierer i pris ettersom hvilken bane man ønsker å være medlem på. Da betaler man i tillegg omkring 5 euro hver gang man spiller. Øvrige baner vet jeg ikke noe særlig om iht abbonement.. håper det hjelper litt :-)

forslag til klubber: clubalbirgolf.com (Miguel er en suveren type. Tenk spansk range-pro ala Roy McAvoy), evt benidormclubdegolf.com.
Pleinar
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 21 May 2013, 16:50

Re: Albir/Alfaz del Pi

Post by Pleinar »

Flott.
Takk for gode svar!
Villaitana høres ut som det mest aktuelle. Jeg kan ikke kjøre rundt så alt for mye uten at kone og unger føler seg oversett :)

Blir artig å få en lang golfsesong kjenner jeg. Vinteren er alt for lang.
Post Reply