Baner nær Torrevieja

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
rolfaas
Rookie
Rookie
Posts: 1
Joined: 20 Jun 2009, 00:04

Baner nær Torrevieja

Post by rolfaas »

Hei.Skal på en ti dagers ferie til Torrevieja.Golfsettet skal selvfølgelig være med.Lurer derfor på om dere kan tipse meg om noen baner som man bør få med seg.Har pr dags dato 20.5 i hcp,men regner med å skrive meg ned til rundt 18 før jeg drar,men banen bør ikke være for vanskelig.Er det noe greenfee pakker i dette området kanskje?Hva ligger prisene på?

På forhånd takk for all hjelp
User avatar
Kaffekannen
Guru
Guru
Posts: 2558
Joined: 14 May 2009, 15:53
Hcp: 8,8
Hjemmeklubb: Fana
Location: Bergen

Re: Baner nær Torrevieja

Post by Kaffekannen »

Siden JanB ikke er pålogget for øyeblikket skal jeg gi deg et foreløpig svar. JanB, som er en av de ivrigste på dette forumet, er pro i Torrevieja og vet vel om det som kryper og går av baner der. Han kan sikkert gi deg masse gode anbefalinger i morgen. Ta en titt på treningsbloggen hans eller på hjemmesiden hans.
Hcp sesongstart 10,2/ nå 8,8 --> Målsetting - 7
i bagen
Mizubo 825 pro 4-pw PX 5,5
Vokey SM 50 grader
Ping tour 54 grader
Callaway X-series 56 grader
Taylormade #3 hybrid
Taylormade R9 3w
Taylormade R9 driver
Odyssey Ti Hot
eller Nike Method Drone
User avatar
oka
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 149
Joined: 18 Jun 2009, 14:25
Hcp: 11,2
Hjemmeklubb: Onsøy Golfklubb
Location: Saltnes (Råde)

Re: Baner nær Torrevieja

Post by oka »

fin hjemmeside.
Golfpro og pc-hjelp :)
Kunne nesten ikke hatt det bedre....
Jeg er i katagorien IT-Konsulent og lite Golfpro...men liker heller å tro det.
Golfhilsen
OKA_Woods :)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Baner nær Torrevieja

Post by stooy »

Jeg har selv leilighet i Torrevieja, og har spilt noen baner der nede iløpet av det siste året. Jeg vil anbefale La Finca, Roda, Campoamore. JanB er pro på Villamartin, den eldste banen i Torrevieja. Den har jeg ikke spilt selv, men den ser veldig morsom ut, så denne er sikkert også å anbefale.

Personlig er Roda min favoritt (sikkert siden jeg gikk mitt livs beste runde her), men denne ligger litt utenfor Torrevieja så her må man i tilfelle ha leiebil.. Dette er en ganske flat bane, med fantastiske greener og en del vann i spill. Her er mange stilige hull, blant annet et par 3 hull som er omriget av vann :)

På 2. plass vil jeg sette La Finca. Dette er en veldig pen og utfordrende bane. Her også er det noe vann i spill, og jeg liker spesielt hull 17? (correct me if im wrong JanB), hvor man har vann langs hele venstresiden frem til greenen. Dersom det er medvind er det mulig å nå greenen på ett slag her (Par4) :)

Greenfee ligger på rundt 45 EUR til 100 EUR. Det finnes en del "kveldspakker" hvor man for eksempel kan få 2 greenfees, golfbil og kanskje en matbit i restauranten etter runden for 80 EUR ca..

God tur! :) JanB kommer antageligvis tilbake med mer utfyllende svar...
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Baner nær Torrevieja

Post by Covn »

Roda er fantastisk ja, og har et glimrende twilight tilbud som stooy sier. Greenfee og mat for 55 euro sist jeg var der, men prisene varierer trolig mtp høysesong.

Hvis du er mobil kan jeg også anbefale hacienda del alamo. En helt fantastisk fin bane.
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Baner nær Torrevieja

Post by JanB »

rolfaas wrote:Hei.Skal på en ti dagers ferie til Torrevieja.Golfsettet skal selvfølgelig være med.Lurer derfor på om dere kan tipse meg om noen baner som man bør få med seg.Har pr dags dato 20.5 i hcp,men regner med å skrive meg ned til rundt 18 før jeg drar,men banen bør ikke være for vanskelig.Er det noe greenfee pakker i dette området kanskje?Hva ligger prisene på?

På forhånd takk for all hjelp

Velkommen til Costa Blanca. Litt avhengig av hvor mobil du er så har du omlag 18 baner innen 1 times kjøring fra Torrevieja. Banene du kan lese om i Treningsbloggen min tar jeg ikke med og de er også nevnt.
Av og til kjører de et spesielt tilbud på La Finca, Villamartin og Las Ramblas som har samme eiere. Det er også "spot-priser" på La Finca om du bestiller over nettet. Har vært nede i 5 euro.

Andre baner som ikke er nevnt i Tråden er La Marquesa (20 minutter unna). Litt flat og ganske enkel. Favoriserer langtslående.
Oppe mot Alicante finner du flere baner. (45 minutter) En bane jeg drar til ofte er El Plantio. Flotte fairway og greener. Noen ganske så spennende hull også. Oppe i byen Alicante er nok en spennende bane: Alicante
Den er litt flat, men har mange spennende utfordringer.

Andre baner jeg vil nevne er vel Lo Romero som du kan lese om i bloggen min.

La Serena, Roda, Torre, Hacienda del Alamo, pluss en masse andre ligger litt syd for Torrevieja og i Murcia regionen. Ikke mer enn 45 minutter å kjøre dit heller.

Om du lurer på noe mer er det bare å slå på tråden. Du kan bruke mitt norske tlf nummer: 21951953
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Baner nær Torrevieja

Post by Covn »

Drar selv til Spania om 4 dager, og gleder meg stort til brede fine baner igjen. SKal garantert spille på Hacienda Del Alamo og Roda og sikkert et par til som ikke er bestemt ennå. Bor som alltid i Murcia regionen på et lite sted som heter Bolnuevo. Er en bane rett i nærheten, sensol golf, som er helt grei, men desverre ikke helt i samme liga som de andre her. Blir uansett deilig å ikke bli straffet så hardt som man blir her i Norge til tider :)
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Baner nær Torrevieja

Post by stooy »

God tur! :) Ser de har greenfee på 45 EURO på Roda nå (hjemmeside). Sett en birdie på hull 7 for meg da. Den glapp såvidt unna sist jeg var der :/
Covn
Fast besvarer
Fast besvarer
Posts: 110
Joined: 23 Apr 2009, 23:04
Location: Porsgrunn

Re: Baner nær Torrevieja

Post by Covn »

stooy wrote:God tur! :) Ser de har greenfee på 45 EURO på Roda nå (hjemmeside). Sett en birdie på hull 7 for meg da. Den glapp såvidt unna sist jeg var der :/
He he, jeg satt birdie på roda i fjor på min første runde der. Fantastisk artig hull. :)
King Cobra Speed LD
Callaway X-18 4-pw i
Titleist Spin Milled Wedge Vokey Design (54, 60)
Cobra Baffler TWS 3,4
siljev
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 28 Aug 2009, 10:12

Re: Baner nær Torrevieja

Post by siljev »

Jeg spilte på La Finca og Roda i begynnelsen av august i år. Flotte baner, har hcp på 36 og synes Roda var litt vanskelig. LA Finca er absolutt en favoritt, men var litt tørrere i år enn i fjor. i fjor var den vanvittig flott!
Begge hadde tilbud på 2greenfee+bil til rundt 90-100 euro. Tror det var 90 på Roda og 100 på La Finca.
Flott klubbhus med deilig lunch på Roda!!

Har også spilt på campoamor tidligere, denne var ganske enkel med brede fairwayer synes jeg å huske. Også har jeg spilt på en som jeg ikke vil anbefale: Mosa Trajectum. Denne banen ligger ikke så langt unna murcia, og var i fjor svært tørr og lite pen.. ikke noen bra bane!

Legger ved bilder av begge banene fra august 09:)
Attachments
DSC_0348.JPG
Roda
(2.53 MiB) Not downloaded yet
DSC_0265.JPG
La Finca
(2.29 MiB) Not downloaded yet
bjermis
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 301
Joined: 05 Dec 2008, 11:57
Hcp: 3
Hjemmeklubb: Ålesund GK
Location: Ålesund

Re: Baner nær Torrevieja

Post by bjermis »

Nice hull det fra Roda da :) par 3?
R11 TP 10.5 Nickname "Tonje" :)
R11 15 grader
Titleist 906 F4 18.5 grader
Ping S57 X-stiff, 3 jern skaft på 4 jernet osv
Titleist vokey 52, 56 go 60 grader
Titleist Newport 2.0 putter
titleist Pro V1 4ever:)
stooy
Site Admin
Posts: 1511
Joined: 03 Dec 2008, 18:00
Has thanked: 84 times
Been thanked: 33 times
Contact:

Re: Baner nær Torrevieja

Post by stooy »

Par 3 ja... Hull 7 tror jeg :)
siljev
Rookie
Rookie
Posts: 2
Joined: 28 Aug 2009, 10:12

Re: Baner nær Torrevieja

Post by siljev »

Ja, var par 3 hull ja :-) husker ikke helt hvilket, men tror egentlig det var ett av de siste.. er 17 eller 18 par 3 kanskje?

litt flere bilder fra lan finca, som du spurte etter Sticho
Attachments
DSC_0267.JPG
(2.33 MiB) Not downloaded yet
DSC_0262.JPG
(2.24 MiB) Not downloaded yet
DSC_0251.JPG
(2.33 MiB) Not downloaded yet
Sticho
Legende
Legende
Posts: 718
Joined: 30 Sep 2009, 10:19
Hcp: 9,4
Hjemmeklubb: Fana
Location: Fana, Bergen

Re: Baner nær Torrevieja

Post by Sticho »

Glimrende!

Takk skal du ha. Fantastisk bane det der. Håper bare den er like bra når vi skal ned 17.oktober.
Post Reply