Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by Yorkie »

Da var årets Wide Open Invitational unnagjort. Fire fabelaktige dager nedover i Sverige og fem runder golf, spillet varierte noe, men det var ett og annet godt slag innimellom fra alle, og så var det noen minneverdige øyeblikk (og noen av de ble faktisk foreviget :)

Vi spillte Vallda, Halmstad Norra og Södra, Torekov og Kungsbacka. Felles for alle var at de var i god svensk stand, greenene rulla bra og resten av spilleflatene var så absolutt på stell (bunkerne var gjennomgående bra, selv om det kan se anderledes ut ;) Det var en noe selsom opplevelse første dagen når vi spillte Vallda, ballen rulla avgårde på fairwayene! Men, vi kom vel til at det går ann å spille golf selv om ballen ikke bråstopper i fairway.

Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
TinCup
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 410
Joined: 29 Mar 2010, 17:18
Hcp: 4,3

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by TinCup »

Morsomt!!
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by kevin »

savner de fete banene. Nitrist å komme hjem og spille på dårlige forhold
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by Yorkie »

Joa, vi var heldige med været, og kondisjonen på banene var det vel ingen ting å si på. Merker at jeg funderer på å legge Norra og Torekov inn på kjørelista igjen i sommer, Norra, vel, den er bare så utrolig bra, og Torekov, hrmpf er fremdeles litt muggen for hull 9, god drive, holder litt igjen på 8j for å rulle ballen inn på green, hadde jeg bare tenkt tanken "sjekk baneguiden siden det hullet er nytt siden sist du spilte banen" så kanskje jeg hadde sett at bekken foran greenen gjør at bump and run er en noe dårlig ide ;)
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
User avatar
TheBigEasy
Guru
Guru
Posts: 1313
Joined: 22 Sep 2012, 18:44
Hcp: 20ish
Hjemmeklubb: Hauger
Has thanked: 10 times
Been thanked: 28 times

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by TheBigEasy »

Flott video. Skjønner at Norra/Södra må på spilleplanen snart.
Play your best.
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by kevin »

Jeg skjemmes over at jeg ikke har spilt Halmstad tidligere....Norra er en superbane :) Skal definitivt tilbake dit, og forhåpentligvis spille bedre
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by sirandrew214 »

kevin wrote:Jeg skjemmes over at jeg ikke har spilt Halmstad tidligere....Norra er en superbane :) Skal definitivt tilbake dit, og forhåpentligvis spille bedre
Norra er/var Bra!!

Sødra er i samme stil, men noe trangere, og dermed ikke noe for meg ihvertfall. :) Jeg liker også som kjent Vallda godt, men nå var den FOR tørr, og dermed FOR bingo, for min smak...
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by Yorkie »

Tar gjerne litt bingorull på Vallda fremfor å vase rundt med pluggaballspade her oppe. Nå må det vel bli litt sommer og sol snart! Nok regn nå!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
sirandrew214
Guru
Guru
Posts: 1695
Joined: 12 Dec 2010, 16:44
Has thanked: 9 times
Been thanked: 10 times

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by sirandrew214 »

Enig! Apropos, er det noen utstyrsbegrensninger når det gjelder pluggaballspade? Hodestørrelse, skaftlengde osv?
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Stemningsrapport fra Wide Open Invitational 2013

Post by Yorkie »

sirandrew214 wrote:Enig! Apropos, er det noen utstyrsbegrensninger når det gjelder pluggaballspade? Hodestørrelse, skaftlengde osv?
Harrukedet? Det er pisseregnvarianten av pensjonistkoppen, altså den sugekoppen som sitter på puttern som gamlisene har for å plukke opp ballen fra hullet. En pluggaballspade sitter altså på enden av kølla, ett lite rør som er liitt større en ballen, man klaskern i jorda rundt ballen og da er det noen fjærbelasta klør som smekker sammen under ballen, og voila!
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Post Reply