Falsterbo

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

Falsterbo

Post by AndersBj »

Hei. Vi er en gjeng som skal nedover svenskekysten. Tenkte vi skulle få med oss en god del baner, men lurer på om det er verdi i å dra helt ned til Falsterbo?
Takker for svar hvis noen har spilt banen.

Anders
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Falsterbo

Post by veggiss »

Spørs vel hvor mange baner dere skal spille. Det er jo plenty med krembaner på vei nedover der.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Falsterbo

Post by Yorkie »

Og ikke minst hva slags baner dere liker å spille. Litt mere info, så får dere sikkert mange gode tips, mange her som har spillt endel nedover til Skåne
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
Cooper
Rookie
Rookie
Posts: 27
Joined: 12 Sep 2011, 23:58
Hcp: 6.5
Hjemmeklubb: The Island

Re: Falsterbo

Post by Cooper »

Falsterbo og Ljunghusen på Nässet, kjør på. 2 av Sveriges desidert beste baner. Et tips, forsøk å book dere inn med medlemmer siden de kan være ganske tricky første gang.
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: Falsterbo

Post by AndersBj »

Blir PGA National i morgen, begge baner! Fått tips om bokskogen, noen som har spilt der? Er det verdi å spille begge banene på Barseback eller holder det med den ene?
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Falsterbo

Post by kevin »

Bokskogen, gamla banan, er veldig bra. Høyt ranket i Sverige (viewtopic.php?f=4&p=53038). Har ikke spilt Barsebäck-banene, men Masters er den beste og vil tro at Donald Steel ikke skuffer spesielt mye heller.
User avatar
Yorkie
Guru
Guru
Posts: 1161
Joined: 25 Jan 2011, 17:02
Hcp: 13,2
Hjemmeklubb: Holtsmark
Has thanked: 3 times
Been thanked: 1 time

Re: Falsterbo

Post by Yorkie »

PGA National er veldig bra, min favoritt er Links selv om Lakes ikke er langt unna. Barsebäck, både Masters og Steel kan anbefales, dog, ganske like i karakter (bortsett fra seaside hullene på Masters), hadde kanskje fundert på å legge inn en runde på Vasatorp TC istedet for en av de. Bokskogen er som Kevin sier veldig bra, var en tur der nede nylig, og fikk inntrykk at kvaliteten på spilleflatene nå kanskje ikke er der de pleier å være.

Ute på Skanör, vel Falsterbo er en opplevelse, Ljunghusen likeså (ta med de opprinnelige 9 hullene også), men jeg slår ett slag for Flommen, det er noe med den banen som jeg liker veldig, kanskje er det alt vannet som er i spill, kanskje det er de fine strandhyttene, uansett, ta den med.

Tok en sving innom Sjöbo på turen for å se litt etter at Kevin posta denne viewtopic.php?f=4&p=50643 , jeg likte det jeg så, og den står på planen for neste tur.

Ellers, vel, vanskelig å komme utenom Elisefarm
viewtopic.php?f=4&t=3348
viewtopic.php?f=4&t=3520
Min baneoversikt: http://www.flickr.com/photos/jannor" onclick="window.open(this.href);return false;
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: Falsterbo

Post by AndersBj »

Barsebäck Masters, fantastisk! En god nr 2 for min del etter Bro Hof. Vasatorps var en skuffelse. Dårlige greener og fairway, syns heller ikke hullene var spesielt spennede. Tror det blir Falsterbro i morgen og en bane til på Torsdag. Noen som har spilt Halmstad Norra?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Falsterbo

Post by veggiss »

Spilte du TC på Vasatorp? Det er jo en fantastisk bane, kan ikke fatte at den ikke falt i smak, men hvis greener og fairways var dårlige så trekker det jo selvfølgelig ned. Norra er knallbra, og var i god shape i juni når jeg spilte den. Etter min mening en bedre bane enn Barsebäck Masters, da jeg synes spesielt de siste hullene der blir litt ensformige.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
AndersBj
Rookie
Rookie
Posts: 17
Joined: 30 Jun 2011, 21:57
Hcp: 8
Hjemmeklubb: Miklagard

Re: Falsterbo

Post by AndersBj »

Var kraftig vind og svingen var ikke helt med på Vasatorps, kan ha noe med helhetsinntrykket mitt å gjøre ;) planen er å se litt etter golfutstyr i dag før det blir en ettermiddagsrunde. Noen som har tips til et sted å dra utenom dormy i Malmø området?
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Falsterbo

Post by veggiss »

Shopen på Halmstad er bra.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
kevin
Guru
Guru
Posts: 17360
Joined: 02 Jan 2009, 19:21
Has thanked: 289 times
Been thanked: 359 times

Re: Falsterbo

Post by kevin »

Evt Dormy Outlet i Ängelholm. Veldig bra priser på klær, og har alt annet også. Er mulig å teste køller også
Post Reply