Golfresorter i Alicante

Har du vært på reise, eller skal på en tur til utlandet? Ta turen innom dette forumet for å se andres erfaringer fra banene du skal besøke.
Post Reply
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Golfresorter i Alicante

Post by stianm »

Hei,

Skal sette opp en tur til Spania mars/april neste år, og kravlista til deltakerne er liten men spesifikk :

* Kort kjørevei fra Alicante flyplass
* Flere baner på samme resort
* Om det ligger noen krembaner i området som burde besøkes i samme sleng, ta gjerne med disse også.

Noen som har noen gode anbefalinger å komme med ?
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfresorter i Alicante

Post by Snowman »

Den her har bare en bane der dere bor, men den er prisgunstig, og dere kan kjøpe ukespakke med 3 runder på El Plantio, dvs der dere bor, og 3 runder på Font del Llop:

http://www.casavacanze.no/nor/Golf/Span ... antio-Golf

Font del Llop er 20 min unna, men det er verd turen hver gang, for det er en veldig fin golfopplevelse, en av mine yndlingsbaner. På El Plantio kan dere gjennom Casa Vacanze bestille leiligheter med 3 eller 4 rom. Vi leide 4-roms, satte så en seng ut i stua, og vips hadde alle 4 hvert sitt soverom, fritt for snorkeproblemer etc :) For de 4-roms leilighetene er store og fine.
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfresorter i Alicante

Post by hemmi »

La Finca Golf er også et bra alternativ. Ligger ca 30 min. fra flyplassen. Hotel på banen og kort vei til andre baner som Las Colinas, ca 15min, og Lo Romero, ca 20 min. Dessuten ligger det mange andre baner i nærheten. Las Colinas er et must, enten du velger det ene eller andre stedet å bo på. Hvis du vil ha flere opplysninger om området kan du sende meg en PM.
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfresorter i Alicante

Post by stianm »

Takker for feedback folkens, nå har jeg et mye bedre utgangspunkt enn for bare et knippe timer siden :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
User avatar
hemmi
Forumavhengig
Forumavhengig
Posts: 295
Joined: 04 Jun 2009, 14:49
Hcp: Stigende
Hjemmeklubb: Nes Golf Klubb
Location: Oslo
Has thanked: 40 times
Been thanked: 11 times

Re: Golfresorter i Alicante

Post by hemmi »

Stianm:Har svart deg med PM
I bagen:
Driver Cobra Radspeed
Woods Cobra F9
Hybrid TM Jet Speed
Jern Cobra F9 One Length
Wedger Cobra F9 One Length
Putter TM Spider Ghost
Pluss noen gode slag innimellom de dårlige
eivaan
Guru
Guru
Posts: 1072
Joined: 13 Nov 2011, 14:50
Hjemmeklubb: Bjaavann gk
Has thanked: 156 times
Been thanked: 85 times

Re: Golfresorter i Alicante

Post by eivaan »

Jeg hadde leid hus på Las Colinas som er den beste banen og har de beste husene/leilighetene, vi var veldig fornøyd :) Mange baner i umiddelbar nærhet: Real campoamor, Villamartin, La ramblas, La finca++++++ Vil også si at hvis dere reiser før 01.03 så er det ca 30% billigere med greenfee!!!
User avatar
JanB
Legende
Legende
Posts: 840
Joined: 22 Dec 2008, 23:05
Hcp: 4,2
Hjemmeklubb: www.costablancagolfclub.com
Location: Costa Blanca
Contact:

Re: Golfresorter i Alicante

Post by JanB »

Sendt deg PM !
Teaching Professional
http://www.jasol.eu
Costa Blanca
Spain
Snowman
Guru
Guru
Posts: 3199
Joined: 02 Jan 2012, 13:51
Has thanked: 6 times
Been thanked: 64 times

Re: Golfresorter i Alicante

Post by Snowman »

Hvorfor er det flere her som sender PM'er istedenfor å skrive i tråden? Hvis dere har gode anbefalinger for golfturer i Alicante-området, hvorfor kan vi ikke da få lese dem alle sammen?
- Every performance is different. That's the beauty of it. (Van Morrison)
User avatar
veggiss
Guru
Guru
Posts: 3674
Joined: 04 Oct 2010, 23:10
Hjemmeklubb: Asker Golfklubb
Location: Asker

Re: Golfresorter i Alicante

Post by veggiss »

Tipper folk ønsker å leie ut privat, er jo plenty med norske leiligheter som står tomme halve året der nede.
Callaway Razr Fit 9°
Cobra AMP Cell 5-7 @ 18° Draw
Ping i20 4-UW
Ping Gorge 54° Custom, 58° TS
Mizuno MP T-10 64°
Ping Scottsdale Carefree
TaylorMade Lethal
User avatar
stianm
Legende
Legende
Posts: 534
Joined: 02 Jan 2009, 18:51
Hcp: 8,6
Hjemmeklubb: Losby
Location: Oslo

Re: Golfresorter i Alicante

Post by stianm »

eivaan wrote:Jeg hadde leid hus på Las Colinas som er den beste banen og har de beste husene/leilighetene, vi var veldig fornøyd :) Mange baner i umiddelbar nærhet: Real campoamor, Villamartin, La ramblas, La finca++++++ Vil også si at hvis dere reiser før 01.03 så er det ca 30% billigere med greenfee!!!
Las Colinas har blitt dratt frem av flere som et meget godt alternativ, så mulig første sten i turens grunnmur er satt så da er det bare resten som gjenstår :)
I Baggen :

TM Tour Burner 10.5 Reg | TM R11 3W 15' Stiff | 'Cleveland halo 19' hybrid | TM Tour Preffered 4-P | Taylormade XFT 52, 56, 60 | Ping VP 109


Sitatet : "En spøk som sårer er ingen spøk" Redaktøren 16.3.2011
Jumper
Legende
Legende
Posts: 595
Joined: 09 May 2011, 12:58
Hcp: single
Hjemmeklubb: Meland GK
Has thanked: 125 times
Been thanked: 156 times

Re: Golfresorter i Alicante

Post by Jumper »

Enig i at Font del Llop er en veldig artig bane. Vil også tipse om Alenda som ligger ved samme avkjøring som Font. Dette er en bane med annen type gress som holder seg grønn om vinteren, i motsetning til Bermudagresset de har på Font og de fleste andre baner i området.

El Plantio som ligger ved flyplassen er også blitt bra igjen etter noen år med dårlige forhold. Greenene og fairwayene er i god stand igjen, slik at det er vel verdt å legge inn en runde her rett fra eller før flyturen.
Post Reply